Gå til innhold

Veterinærblogg/instagramkonto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å opprette en blogg/evt Instagramkonto hvor jeg ( veterinær) har mulighet til å dele saker av veterinærfaglig karakter/tema som kan være interessant for folk flest. Det vil også være mulighet for folk å spørre om spm/råd av mer generell karakter , evt spørre om saker man ikke tør å spørre sin egen veterinær om— et lavterskeltilbud. Kostnadsfritt, men anonymt fra min side (derav generelle råd og ikke spesifikt til noens (syke) dyr—- man skal alltid følge behandlede Veterinærs råd). Ville dette vært interessant? Dersom valget faller på instagramkonto vil det også være ønskelig at folk deler bilder av sitt dyr med hastagg gjeldene konto. Ville dette vært av interesse?

Anonymkode: 4dbf9...5a7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja absolutt, men så lenge du er anonym tror jeg nok at folk muligens ikke vil ta kontoen seriøst. Jeg hadde aldri tatt i mot råd fra en veterinær som ikke kan stå for rådene sine ved å oppgi navn. 

Derimot syntes jeg at ideen er skikkelig god og jeg hadde garantert fulgt deg :) 

Hvorfor vil du være anonym?

• Liker 3
Skrevet

Det er vanskelig å vite hva slags kontoer som er seriøse om man er anonym, jeg hadde nok like enkelt tatt en telefon til min veterinær fremfor å spørre en fremmed på nett. 

Anonymkode: d84b6...c16

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Ja absolutt, men så lenge du er anonym tror jeg nok at folk muligens ikke vil ta kontoen seriøst. Jeg hadde aldri tatt i mot råd fra en veterinær som ikke kan stå for rådene sine ved å oppgi navn. 

Derimot syntes jeg at ideen er skikkelig god og jeg hadde garantert fulgt deg :) 

Hvorfor vil du være anonym?

Det forstår jeg, så derfor vil det være mer generelle råd og ikke spesifikt sykdomsrettet. Formålet er mer å tilby svar på alle andre spm dyreeier ofte har - jeg merker jo selv hvor mange telefoner jeg får i arbeidshverdagen som går innunder den kategorien😅 typ råd for kloklipp med uvillig hund, hvordan få i hund mer vann ila dagen, hvorfor oppfører hunden min seg rart etter løpetid etc.. typiske spm som folk ofte ringer veterinæren om, men som egentlig bare opptar veterinærene tid (uten å være lønnsomt). Dette skal på ingen måte erstatte veterinærtjenester som tilbys.

grunnen til å jeg ønsker å være anonym er at dette dessverre vil ses på som negativt innen veterinærstanden - da dette vil ses på som en konkurrent- og attpåtil gratis. 

Hensikten er ikke å tilby behandling/diagnostikk men heller tips og triks av mer generell karakter. Dyreeiere lurer ofte på mye rart, og endel ringer de veterinæren om—- jeg ønsker å tilby et lavterskeltilbud for folk flest. I tillegg ønsker jeg i hovedsak at dette skal bli en plattform for å ulike dyrerelaterte temaer som opptar meg (og ofte veterinærstanden generelt).

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å vite hva slags kontoer som er seriøse om man er anonym, jeg hadde nok like enkelt tatt en telefon til min veterinær fremfor å spørre en fremmed på nett. 

Anonymkode: d84b6...c16

Enig i dette, så hensikten er ikke å tilby fjerndiagnostikk/ behandling av folks dyr— mer tips/triks i hverdagen med dyr. Og viktigere - en plattform for  veterinærfaglig info til folk flest. Dette skal på ingen måte erstatte tjenestene veterinærene tilbyr.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å opprette en blogg/evt Instagramkonto hvor jeg ( veterinær) har mulighet til å dele saker av veterinærfaglig karakter/tema som kan være interessant for folk flest. Det vil også være mulighet for folk å spørre om spm/råd av mer generell karakter , evt spørre om saker man ikke tør å spørre sin egen veterinær om— et lavterskeltilbud. Kostnadsfritt, men anonymt fra min side (derav generelle råd og ikke spesifikt til noens (syke) dyr—- man skal alltid følge behandlede Veterinærs råd). Ville dette vært interessant? Dersom valget faller på instagramkonto vil det også være ønskelig at folk deler bilder av sitt dyr med hastagg gjeldene konto. Ville dette vært av interesse?

En blogg om slike temaer høres interessant ut!

Anonymkode: 77571...ee2

• Liker 1
Skrevet

Det er mange veterinærer som åpent hjelper dyreeiere med generelle spørsmål på Facebookgrupper og forum ol. Og flere nettsider og magasiner gir mulighet for stille spørsmål til veterinær og mange klinikker har fyldig informasjon og tips på nettsider og sosiale medier. 

Informasjonen og tilgangen på informasjon er der jo allerede, men ikke alle vet å benytte seg av den. 

Tinge  er at de folka som ringer deg på jobb på dyreklinikken er den type mennesker som ikke vil/kan søke etter informasjon selv eller vil ha det rett fra munnen til en de stoler på i stedet for å spørre anonymt på nett. Så den målgruppen vil du ikke nå ut til uansett. 

Jeg tror du vil nå lenger ved å heller opptre som deg selv eller som klinikken og heller gi tips på den måten. Da kan du tipse kundene dine også "jeg har lagt ut en video av hvordan man klipper klør på instagrammen vår, sjekk ut den". 

Anonymkode: 8bb8a...b0c

• Liker 2
Skrevet

Vedkommende over formulerer det på en god måte. Hver gang jeg lurer på noe spesifikt ang kattene mine, googler jeg gjerne først. Og får opp masse treff fra generelle artikler om emnet fra diverse dyreklinikker, samt gjerne fôrprodusentet og forsikringsselskap. 

Anonymkode: 96f42...bb5

• Liker 1
Skrevet
På 31.10.2019 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg, så derfor vil det være mer generelle råd og ikke spesifikt sykdomsrettet. Formålet er mer å tilby svar på alle andre spm dyreeier ofte har - jeg merker jo selv hvor mange telefoner jeg får i arbeidshverdagen som går innunder den kategorien😅 typ råd for kloklipp med uvillig hund, hvordan få i hund mer vann ila dagen, hvorfor oppfører hunden min seg rart etter løpetid etc.. typiske spm som folk ofte ringer veterinæren om, men som egentlig bare opptar veterinærene tid (uten å være lønnsomt). Dette skal på ingen måte erstatte veterinærtjenester som tilbys.

grunnen til å jeg ønsker å være anonym er at dette dessverre vil ses på som negativt innen veterinærstanden - da dette vil ses på som en konkurrent- og attpåtil gratis. 

Hensikten er ikke å tilby behandling/diagnostikk men heller tips og triks av mer generell karakter. Dyreeiere lurer ofte på mye rart, og endel ringer de veterinæren om—- jeg ønsker å tilby et lavterskeltilbud for folk flest. I tillegg ønsker jeg i hovedsak at dette skal bli en plattform for å ulike dyrerelaterte temaer som opptar meg (og ofte veterinærstanden generelt).

Enig med personen under :) Jeg googler også alltid sånne ting og får opp masse treff fra klinikker, Agria osv. Tror fint du kan stå frem med fult navn. En venninne er veterinær og hun legger ut masse tips og råd på Instagram. Kjenner også en annen veterinær som legger ut masse på facebooksiden sin. Får bare positive tilbakemeldinger.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende over formulerer det på en god måte. Hver gang jeg lurer på noe spesifikt ang kattene mine, googler jeg gjerne først. Og får opp masse treff fra generelle artikler om emnet fra diverse dyreklinikker, samt gjerne fôrprodusentet og forsikringsselskap. 

Anonymkode: 96f42...bb5

• Liker 1
Skrevet

syns det høres ut sm en flott ide! jeg hadde fulgt deg :)

Anonymkode: 20edd...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...