Gå til innhold

Mye bråk i resepsjonen, sliter med konsentrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i resepsjonen i et håndtverkerfirma. Her håndterer jeg kunder og samarbeidspartnere som måtte komme innom, i tillegg til å betjene sentralbordet, men jeg tar også andre ting som krever litt mer konsentrasjon, som fakturering og lønnskjøring. Jeg sliter med å konsentrere meg fordi det er så mye bråk. Kaffemaskin, oppvaskmaskin, prating fra ansatte og de som vasker, telefonsamtaler som de andre velger å ta i resepsjonen ... hjelp! Jeg er introvert og blir veldig sliten i hodet av dette, i tillegg til at jeg sliter med konsentrasjonen. De andre på kontoret har egne kontoret og tenker nok ikke over hvor mye bråk det er her (eventuelt synes de ikke det er plagsomt, dette er jo individuelt). 

Andre i lignende situasjoner/arbeidsforhold som har noen lure triks til hvordan jeg kan gjøre arbeidsdagen min bedre?

Anonymkode: 2618d...86c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg headsett med støykansellering... eller det blir kanskje litt drøyt å sitte med det på seg når kundene kommer inn? Selv om du tar det av når du ser dem?

Du har jo valgt denne jobben selv, så du får evt se deg om etter en annen jobb, der du har eget kontor?

Anonymkode: 63232...f21

Skrevet

Vi har same problemet i den bedrifta eg jobbar i. Her får dei som jobbar i resepsjonen låne eit kontor når dei skal utføre krevjande arbeidsoppgåver som krever ro og konsentrasjon. Er dette ei løysing for din arbeidsplass?

Anonymkode: 0fdcb...84f

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg headsett med støykansellering... eller det blir kanskje litt drøyt å sitte med det på seg når kundene kommer inn? Selv om du tar det av når du ser dem?

Du har jo valgt denne jobben selv, så du får evt se deg om etter en annen jobb, der du har eget kontor?

Anonymkode: 63232...f21

Takk for svar!

Det er jo ikke bare å skaffe ny jobb, så jeg vil jo helst få det til å fungere her jeg er ;) Headsett kunne funket. Jeg bruker av og til ørepropper, men føler folk ser litt rart på meg. Mulig jeg bare må være åpen med sjefen om dette. Det er ikke så ofte det er kunder innom, de fleste ringer eller sender mail, så tror ikke det skulle blitt et problem. 

Skrevet

Jeg ville egentlig ha satset på en annen jobb. I mellomtiden kan du bruke ørepropper av god kvalitet (ikke sånne oransje av skumgummi som deles ut gratis på konserter etc). Det synes heller ikke så godt. 

Anonymkode: 17130...b11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...