Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg lyver alt for mye, det kan være om små ting eller store ting. Jeg gjør det i øyeblikket for å virke mer morsom der og da, men ofte angrer jeg for jeg husker jo ikke alt jeg lyver om. 
igår var jeg ute men noen i klassen og tullet med at jeg og kjæresten har et åpent forhold, jeg kan huske at jeg tenkte at jeg måtte huske å si at det bare var tull, men det gjorde jeg jo ikke. Så da må jeg jo si det idag og det blir så flaut.

hvordan kan jeg slutte å lyve? Det skjer helt automatisk, jeg rekker ikke tenke ut løgnen før jeg har sagt den engang. 

Anonymkode: 2c35d...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om compulsive lying eller pathological lying på nett og se om du får tatt et oppgjør med deg selv, ellers må du nok vurdere terapi. Til slutt er det ingen som gidder med løgnene dine og du kan oppleve å bli ensom. Det må da være fryktelig slitsomt å lyve sånn i lengden?

Anonymkode: d2678...344

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke. Det er visst en refleks hos noen. Hvor gammel var du da du begynte å juge?

Anonymkode: 99af4...736

Skrevet

Les om det. Da blir du også oppmerksom på det faktum at de aller fleste faktisk vet når du lyver. De spiller kanskje med eller later som ingenting (å konfrontere er uaktuelt i slike situasjoner, menneskehjernen er enkel sådan) men de vet at du lyver. 

Mest sannsynlig snakker de om løynene dine til hverandre å ler av deg bak ryggen din. 

Anonymkode: e0c57...146

• Liker 2
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Problemet er kanskje at du ikke føler deg interessant nok uten å lyge. Hvor gammel er du?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg lyver alt for mye, det kan være om små ting eller store ting. Jeg gjør det i øyeblikket for å virke mer morsom der og da, men ofte angrer jeg for jeg husker jo ikke alt jeg lyver om. 
igår var jeg ute men noen i klassen og tullet med at jeg og kjæresten har et åpent forhold, jeg kan huske at jeg tenkte at jeg måtte huske å si at det bare var tull, men det gjorde jeg jo ikke. Så da må jeg jo si det idag og det blir så flaut.

hvordan kan jeg slutte å lyve? Det skjer helt automatisk, jeg rekker ikke tenke ut løgnen før jeg har sagt den engang. 

Anonymkode: 2c35d...cdd

Det er mulig du har rett i at du lyver ofte, Ts. Det vet kun du. 

Men å fortelle på spøk at du og typen har et åpent forhold er ikke en løyn. Det er en spøk. Og det er ikke, på noen måte normalt å si «nå spøkte jeg» etter en spøk. Kroppsspråk og setningsbygging i spøk er såpass ulik normalt «ikke-spøkende» kroppsspråk og setningsbygging at man antar at de fleste over 12-13 år tar spøken. Og så forklarer man for de enkelte sjeler man kjenner som sliter med å tolke sosiale koder godt nok til å forstå spøk.

Så eksempelet ditt over er en helt normal spøk. Fortalt helt normalt uten å si «nå spøkte jeg, folkens!» etterpå. For gjør du det, da begynner folk å stusse. I sjiktet spøk er det også helt ok og normalt å la spøken være uavklart over flere dager eller måneder (altså å la folk tenke «jeg antar hen spøker, men jeg er bare 80% sikker) som en del av moroa.

Anonymkode: 68dfa...922

• Liker 1
Skrevet
På 1.11.2019 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Det er mulig du har rett i at du lyver ofte, Ts. Det vet kun du. 

Men å fortelle på spøk at du og typen har et åpent forhold er ikke en løyn. Det er en spøk. Og det er ikke, på noen måte normalt å si «nå spøkte jeg» etter en spøk. Kroppsspråk og setningsbygging i spøk er såpass ulik normalt «ikke-spøkende» kroppsspråk og setningsbygging at man antar at de fleste over 12-13 år tar spøken. Og så forklarer man for de enkelte sjeler man kjenner som sliter med å tolke sosiale koder godt nok til å forstå spøk.

Så eksempelet ditt over er en helt normal spøk. Fortalt helt normalt uten å si «nå spøkte jeg, folkens!» etterpå. For gjør du det, da begynner folk å stusse. I sjiktet spøk er det også helt ok og normalt å la spøken være uavklart over flere dager eller måneder (altså å la folk tenke «jeg antar hen spøker, men jeg er bare 80% sikker) som en del av moroa.

Anonymkode: 68dfa...922

Helt ærlig synes jeg du gir et dårlig råd. For personer som stadig lyver og drar spøker i tide og utide går rett og slett ikke an å stole på. Man stusser veldig fort og etter en stund skjønner man at det er noe rart med vedkommende.. 

Det er ingenting galt i å dra spøker og ha humor, tvert imot, men når TS sier selv hun lyver mye er det tydeligvis et stort problem. 

Anonymkode: bafaf...d8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...