AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg er hjemme med baby 7 mnd. I dag har han fri og han sier han skal sove. Jeg sier at nei nå er det min tur. Jeg har ikke sovet noe nesten på 7 måneder. I natt var baby våken flere ganger, og jeg er den som har stått opp med henne både natt og morgen hver eneste dag utenom kanskje 5 ganger på disse mndene. Men neida, han ligger å sover. Jeg dro av han dyna og ropte til han og han kalte meg en surkjerring. Ikke en dag kan han unne meg. Han sier at han ikke vil vi skal reise til moren min fordi han også har lyst å se og være med baby. Men når vi er her så skal han enten sove elller jobbe. For en jævla stor egoist han er. Vil spy. Anonymkode: 33d22...38c 27
Emma89 Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Så reis!!! Si at mammaen din inviterte deg, og ville se barnebarnet sitt. Dere bør lage en plan for hvem som skal stå opp osv 27
solmåneogstjerner Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 Ja han er en egoistisk idiot. Dra til moren din du. 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Enig med deg,han oppfører seg som en idiot. Dra til din mor,og få deg litt søvn❤ Anonymkode: ec2e2...8e0 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 3 minutter siden, Emma89 skrev: Så reis!!! Si at mammaen din inviterte deg, og ville se barnebarnet sitt. Dere bør lage en plan for hvem som skal stå opp osv Vi gjorde det i går kveld. I dag skulle han stå opp. Da det kom til stykket så gadd han ikke alikevell. Ts Anonymkode: 33d22...38c 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 Slik går det når dagens 20-30 åringer er opplært til å ha null disiplin og sove når det passer de. Nå er denne generasjonen blitt voksen, og da biter den elendige oppdragelsen de har fått dem i ræva. Norge råtner på fot grunnet at dagens unge voksne ikke har lært seg helt grunnleggende disiplin i livet. Anonymkode: b5cb4...0ce 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik går det når dagens 20-30 åringer er opplært til å ha null disiplin og sove når det passer de. Nå er denne generasjonen blitt voksen, og da biter den elendige oppdragelsen de har fått dem i ræva. Norge råtner på fot grunnet at dagens unge voksne ikke har lært seg helt grunnleggende disiplin i livet. Anonymkode: b5cb4...0ce Interessant. En fyr gidder ikke å stå opp = denne generasjonen. Du burde slå opp ordet generalisering. Anonymkode: ed816...88e 53
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik går det når dagens 20-30 åringer er opplært til å ha null disiplin og sove når det passer de. Nå er denne generasjonen blitt voksen, og da biter den elendige oppdragelsen de har fått dem i ræva. Norge råtner på fot grunnet at dagens unge voksne ikke har lært seg helt grunnleggende disiplin i livet. Dette! Den generasjonen der består av pingler som stort sett ikke er vant til å gjøre noe annet enn å sove seg gjennom ungdomstiden. Ikke rart de ikke egner seg som foreldre, når de aldri har lært seg livets realiteter. Anonymkode: ea52b...f2a 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 Min eksmann var lik. Vi avtalte at han skulle stå opp én dag, jeg den andre (i helgene). Han overholdt aldri sin del av avtalen, de få gangene han faktisk sto opp gikk han bare å la seg på sofaen og dermed fikk jeg likevel barnet inn hos meg (da det var begynt å gå). Da vi flyttet fra hverandre visste jeg ihvertfall hva jeg hadde å forholde meg til.. jeg sto opp hver morgen uten å bli skuffet over de brutte løftene. Og, dessverre etterhvert ikke noe samvær med faren.. han var rett og slett ikke en god nok omsorgsperson for barnet da han satt seg selv og egne behov før barnets. Anonymkode: b52ad...ed2 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant. En fyr gidder ikke å stå opp = denne generasjonen. Du burde slå opp ordet generalisering. Anonymkode: ed816...88e Niks. Jeg jobber i det daglige med en haug av avdelingsledere, som alle forteller det samme: Mens det for 10-20 år siden var selvsagt at en arbeidstaker hadde en naturlig disiplin (som i opplært til å forholde seg til arbeidstider og arbeidsreglement), så må man i dag forsøke å oppdra unge voksne mennesker til å forstå hva som forventes av de i voksenlivet. Dagens 20-30 åringer har ikke fått den oppdragelsen de burde fått, de er rett og slett ikke forberedt på hva som kreves som forelder eller som arbeidstaker. Anonymkode: b5cb4...0ce 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Niks. Jeg jobber i det daglige med en haug av avdelingsledere, som alle forteller det samme: Mens det for 10-20 år siden var selvsagt at en arbeidstaker hadde en naturlig disiplin (som i opplært til å forholde seg til arbeidstider og arbeidsreglement), så må man i dag forsøke å oppdra unge voksne mennesker til å forstå hva som forventes av de i voksenlivet. Dagens 20-30 åringer har ikke fått den oppdragelsen de burde fått, de er rett og slett ikke forberedt på hva som kreves som forelder eller som arbeidstaker. Anonymkode: b5cb4...0ce Men da er det vel den forrige generasjonen man bør klage på da? Det er de som har vært rævva på oppdragelse. Anonymkode: 2ced3...ed4 27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da er det vel den forrige generasjonen man bør klage på da? Det er de som har vært rævva på oppdragelse. Jepp, og det går vel fram at skylden rettes mot de som er født på 70-tallet og har (eller er på vei til å få) voksne barn nå. De har dullet med ungene sine, slik at ungene ikke er i nærheten av å forstå hva som forventes når du er voksen. Anonymkode: b5cb4...0ce 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik går det når dagens 20-30 åringer er opplært til å ha null disiplin og sove når det passer de. Nå er denne generasjonen blitt voksen, og da biter den elendige oppdragelsen de har fått dem i ræva. Norge råtner på fot grunnet at dagens unge voksne ikke har lært seg helt grunnleggende disiplin i livet. Anonymkode: b5cb4...0ce Har du ikke noe bedre å ta deg til enn å spre ditt bitre budskap i flere tråder? Anonymkode: 8a9af...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #14 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette! Den generasjonen der består av pingler som stort sett ikke er vant til å gjøre noe annet enn å sove seg gjennom ungdomstiden. Ikke rart de ikke egner seg som foreldre, når de aldri har lært seg livets realiteter. Anonymkode: ea52b...f2a Jeg syns slike kommentarer som dette blir for stygge.. Det er så langt fra greit at det ikke er mulig en gang. Anonymkode: a42c9...908 3
Energi-jenta Skrevet 31. oktober 2019 #15 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er hjemme med baby 7 mnd. I dag har han fri og han sier han skal sove. Jeg sier at nei nå er det min tur. Jeg har ikke sovet noe nesten på 7 måneder. I natt var baby våken flere ganger, og jeg er den som har stått opp med henne både natt og morgen hver eneste dag utenom kanskje 5 ganger på disse mndene. Men neida, han ligger å sover. Jeg dro av han dyna og ropte til han og han kalte meg en surkjerring. Ikke en dag kan han unne meg. Han sier at han ikke vil vi skal reise til moren min fordi han også har lyst å se og være med baby. Men når vi er her så skal han enten sove elller jobbe. For en jævla stor egoist han er. Vil spy. Anonymkode: 33d22...38c Jeg ville utfordret han på hvorfor det DU som skal stå opp når han endelig har fri? Si at han er like mye forelder til dette barnet som du, så egentlig har du rett til å kreve at han skal stå opp med barnet deres annenhver morgen. Dette gjelder til og med de nettene han skal på jobb, da kan han stå opp med henne og gi henne mat/flaske før jobb for å avlaste deg. Søsteren min gjorde det sånn, hun og samboeren sto opp annenhver morgen fra nyfødt til ett år. Selv om mannen skulle på jobb dagen etter passet han datteren annenhver natt. Det samme gjaldt selvfølgelig søsteren min når hun gikk tilbake i jobb åtte mnd senere. Det er opp til deg om du velger å være grei å gi han fri fem morninger i uka, sånn at han tar helgen. Men da er du snill med han altså, hvis du velger å dekke fem av syv morninger i uka! Det hadde vært et minstekrav fra min side. Endret 31. oktober 2019 av Energi-jenta 4
Energi-jenta Skrevet 31. oktober 2019 #16 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) . Endret 31. oktober 2019 av Energi-jenta
Energi-jenta Skrevet 31. oktober 2019 #17 Skrevet 31. oktober 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Men da er det vel den forrige generasjonen man bør klage på da? Det er de som har vært rævva på oppdragelse. Anonymkode: 2ced3...ed4 Fantastisk svar tilbake! 👏 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #18 Skrevet 31. oktober 2019 19 minutter siden, Energi-jenta skrev: Søsteren min gjorde det sånn, hun og samboeren sto opp annenhver morgen fra nyfødt til ett år. Selv om mannen skulle på jobb dagen etter passet han datteren annenhver natt. Det samme gjaldt selvfølgelig søsteren min når hun gikk tilbake i jobb åtte mnd senere. Høres ut som en fin løsning! Her jobber mannen langt hjemmefra noen uker og er hjemme i noen uker. Rett etter at han konmer hjem får han sove ut hvis det trengs, men så står han opp med babyen hver eneste dag til han reiser igjen. Enten jeg jobber eller ikke. Trenger en av oss mer søvn enn den andre er det greit, uavhengig av min jobb. Å være noenlunde våken når man skal være alene er like viktig som å være "uthvilt" på jobb. Anonymkode: 1557e...b4d 4
solmåneogstjerner Skrevet 31. oktober 2019 #19 Skrevet 31. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være noenlunde våken når man skal være alene er like viktig som å være "uthvilt" på jobb Helt enig. Unntak finnes der det pga sikkerhet er svært viktig at man er uthvilt og helt klar. F eks om man jobber som pilot eller sjåfør. 3
gullars Skrevet 31. oktober 2019 #20 Skrevet 31. oktober 2019 Kan du amme og så gå din vei i noen timer? F eks til en venninne hvor du kan sove på sofaen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå