Gjest Halloiuken Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Eller først til Oslo og så Danmark, før vi setter kursen mot Kina. Vi har vært så heldige å få være med når lillesøsteren min skal adopterer en liten jente. Så dette blir en god tur og jeg sitter her og tenker at jeg vil kjøpe en lite ting til barnhjemmet der hun er. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Så koselig, gratulerer til alle! Uten å vite hvor gamle barna er, hva med lekeservise, tegnesaker eller duplo? Eventuelt noe de trenger, hvis dere drar dit så kan du jo spørre, dere skal vel til barnehjemmet flere ganger. Tenker at de kan ha helt konkrete behov, som klær, sengetøy, håndklær eller forbruksvarer, avhengig av hvor godt eller dårlig det står til akkurat der. Anonymkode: eef62...a7e 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 Vet du noe om barnehjemmet? Det kan jo være at en ny vannkoker er tingen, eller små babyluer, eller plastservice fra Ikea til 80. Fleezepledd til alle? Jeg innbiller meg at klær og leker (og alt) får man tak i adskillig billigere der enn her, så kanskje du bør snakke med noen der først, og kjøpe inn noe som de trenger mens dere er der? Det kan jo være laken eller tåteflasker eller puslespill, umulig å vite. Anonymkode: 80b44...714 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 52 minutter siden, AnonymBruker said: Så koselig, gratulerer til alle! Uten å vite hvor gamle barna er, hva med lekeservise, tegnesaker eller duplo? Eventuelt noe de trenger, hvis dere drar dit så kan du jo spørre, dere skal vel til barnehjemmet flere ganger. Tenker at de kan ha helt konkrete behov, som klær, sengetøy, håndklær eller forbruksvarer, avhengig av hvor godt eller dårlig det står til akkurat der. Anonymkode: eef62...a7e Dette blir vel litt som å ta med seg fisk på fisketur. Slike ting er veldig mye billigere i Kina enn i Norge. Noe som er dyrt, og skikkelig luksusvare i Kina, er laks. Så om det er mulig å få med seg frossen laks som ikke blir ødelagt på reisen, tror jeg faktisk det ville være veldig populært blant personalet. En kinesisk tidligere kollega pleide å ta med seg laks når hun reiste dit, men jeg vet ikke i hvilken form, det var kanskje røkelaks. Alternativt gi penger som er øremerket innkjøp av leker og diverse. Anonymkode: 60a30...e5b
Tanuki Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg ville forhørt meg litt om hva som er vanlig før du tar med en masse ting til barnehjemmet. Antar at det er snakk om et statlig barnehjem og da kan det være at de har noen regler når det gjelder hva fremmede kan ta med.
Gjest Halloiuken Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så koselig, gratulerer til alle! Uten å vite hvor gamle barna er, hva med lekeservise, tegnesaker eller duplo? Eventuelt noe de trenger, hvis dere drar dit så kan du jo spørre, dere skal vel til barnehjemmet flere ganger. Tenker at de kan ha helt konkrete behov, som klær, sengetøy, håndklær eller forbruksvarer, avhengig av hvor godt eller dårlig det står til akkurat der. Anonymkode: eef62...a7e Alderen er 1-7 år. Jeg har tatt med strikkeluer, i bagen min, men jeg skal kjøpe med litt laks.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 ville googlet det, på engelsk. Sikkert mange som har delt erfaringer etter å ha vært der, og sett behovet. Anonymkode: 925e5...2cb
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir vel litt som å ta med seg fisk på fisketur. Slike ting er veldig mye billigere i Kina enn i Norge. Noe som er dyrt, og skikkelig luksusvare i Kina, er laks. Så om det er mulig å få med seg frossen laks som ikke blir ødelagt på reisen, tror jeg faktisk det ville være veldig populært blant personalet. En kinesisk tidligere kollega pleide å ta med seg laks når hun reiste dit, men jeg vet ikke i hvilken form, det var kanskje røkelaks. Alternativt gi penger som er øremerket innkjøp av leker og diverse. Anonymkode: 60a30...e5b Tok det som en selvfølge at de handler gavene i Kina, gir dessuten mening å høre med barnehjemmet først hva de trenger. Fin tanke med laks, men det er jo sannsynlig at barna og personalet har mer prekære behov enn luksusvarer... Med mindre barnehjemmet er veldig velstående selvfølgelig. Anonymkode: eef62...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå