Gå til innhold

I dag går turen til Kina, tips til gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Halloiuken
Skrevet

Eller først til Oslo og så Danmark, før vi setter kursen mot Kina. Vi har vært så heldige å få være med når lillesøsteren min skal adopterer en liten jente. Så dette blir en god tur og jeg sitter her og tenker at jeg vil kjøpe en lite ting til barnhjemmet der hun er.  Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig, gratulerer til alle!

Uten å vite hvor gamle barna er, hva med lekeservise, tegnesaker eller duplo? Eventuelt noe de trenger, hvis dere drar dit så kan du jo spørre, dere skal vel til barnehjemmet flere ganger. Tenker at de kan ha helt konkrete behov, som klær, sengetøy, håndklær eller forbruksvarer, avhengig av hvor godt eller dårlig det står til akkurat der. 

Anonymkode: eef62...a7e

• Liker 4
Skrevet

Ball? 

Anonymkode: 5e7de...5e4

• Liker 1
Skrevet

Snus. 

Anonymkode: 79002...d70

Skrevet

Vet du noe om barnehjemmet? Det kan jo være at en ny vannkoker er tingen, eller små babyluer, eller plastservice fra Ikea til 80. Fleezepledd til alle? Jeg innbiller meg at klær og leker (og alt) får man tak i adskillig billigere der enn her, så kanskje du bør snakke med noen der først, og kjøpe inn noe som de trenger mens dere er der? Det kan jo være laken eller tåteflasker eller puslespill, umulig å vite. 

Anonymkode: 80b44...714

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Uten å vite hvor gamle barna er, hva med lekeservise, tegnesaker eller duplo? Eventuelt noe de trenger, hvis dere drar dit så kan du jo spørre, dere skal vel til barnehjemmet flere ganger. Tenker at de kan ha helt konkrete behov, som klær, sengetøy, håndklær eller forbruksvarer, avhengig av hvor godt eller dårlig det står til akkurat der. 

Dette blir vel litt som å ta med seg fisk på fisketur. Slike ting er veldig mye billigere i Kina enn i Norge.

Noe som er dyrt, og skikkelig luksusvare i Kina, er laks. Så om det er mulig å få med seg frossen laks som ikke blir ødelagt på reisen, tror jeg faktisk det ville være veldig populært blant personalet. En kinesisk tidligere kollega pleide å ta med seg laks når hun reiste dit, men jeg vet ikke i hvilken form, det var kanskje røkelaks.

Alternativt gi penger som er øremerket innkjøp av leker og diverse.

Anonymkode: 60a30...e5b

Skrevet

Jeg ville forhørt meg litt om hva som er vanlig før du tar med en masse ting til barnehjemmet. Antar at det er snakk om et statlig barnehjem og da kan det være at de har noen regler når det gjelder hva fremmede kan ta med. 

Gjest Halloiuken
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alderen er 1-7 år. Jeg har tatt med strikkeluer, i bagen min, men jeg skal kjøpe med litt laks. 

Skrevet

ville googlet det, på engelsk. Sikkert mange som har delt erfaringer etter å ha vært der, og sett behovet. 

Anonymkode: 925e5...2cb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir vel litt som å ta med seg fisk på fisketur. Slike ting er veldig mye billigere i Kina enn i Norge.

Noe som er dyrt, og skikkelig luksusvare i Kina, er laks. Så om det er mulig å få med seg frossen laks som ikke blir ødelagt på reisen, tror jeg faktisk det ville være veldig populært blant personalet. En kinesisk tidligere kollega pleide å ta med seg laks når hun reiste dit, men jeg vet ikke i hvilken form, det var kanskje røkelaks.

Alternativt gi penger som er øremerket innkjøp av leker og diverse.

Anonymkode: 60a30...e5b

Tok det som en selvfølge at de handler gavene i Kina, gir dessuten mening å høre med barnehjemmet først hva de trenger. Fin tanke med laks, men det er jo sannsynlig at barna og personalet har mer prekære behov enn luksusvarer... Med mindre barnehjemmet er veldig velstående selvfølgelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...