AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Klærne er ikke skitne. Er det innenfor å ta de på idag også? Anonymkode: 30ca8...abc 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Ikke gjør det, noen kan se på deg som en slaskemamma. Det ryktet vil du ikke ha på deg. Anonymkode: cdfab...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 Selvfølgelig er det greit. Anonymkode: 059f3...c9e 13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Ja, det er helt greit. Det blir som oftest nok klesvask når en har små barn. Mere miljøvennlig er det også . 🤗 Anonymkode: 1e827...446 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 Selvfølgelig er det greit. Her har vi hatt en veldig bestemt frøken som fra hun var 3 hadde klare meninger om påkledning. Så her må vi nesten tvinge henne til å gå i noe annet enn favorittklærne et par ganger i uka. 😅 Nå er hun fem år. Aldri hørt noe negativt om det, klærne er rene nok. Jeg vasker ikke klær som ikke er skikkelig møkkete, det er latterlig dårlig for miljøet. De luftes og jeg fjerner de verste flekkene, men det er det. Jenta mi er den litt pertentlige typen, som ber om klut hvis hun får matsøl på hendene. Anonymkode: 374c0...fd8 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke gjør det, noen kan se på deg som en slaskemamma. Det ryktet vil du ikke ha på deg. Anonymkode: cdfab...1a8 Denne personen bor nok på et knøttlite sted og holder liv i ryktene i jungeltelegrafen Anonymkode: 99bea...4d5 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 Vi har en kurv på badet med klær som er brukt, men ikke skitten. Prøver alltid å velge de før vi henter noe nytt i skapet. Anonymkode: b8bdf...725 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 Helt greit. Anonymkode: ee069...c11
Sandie Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 Det gjør jeg gjerne så sant det ikke er synlige flekker. Og undertrøyer og strømpebukser brukes alltid noen dager på rad. Er jo ingen mening i å vaske en ullstrømpebukse etter kun en dags bruk så sant den ikke er skitten.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 Helt greit! Hilsen en som jobber i barnehage. Hvis klærne er rene og ikke lukter, så er det ikke noe vi bryr oss om. Det finnes alltid sladrekjerringer i barnehagen, som bryr seg med alt og kommenterer alt. Men nå som flere unge kommer inn i barnehagene er disse bitre kjerringene i mindretall og slikt negativt snakk blir oversett. Anonymkode: 58ce4...c49 4
Nevian Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 Her tror jeg menn har det enklere. Når jeg finner frem fx en bukse eller genser tenker jeg "neste uke blir det denne." Også tror jeg damer legger mye mer merke til hva andre damer har på seg.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 Ja, det er helt greit. Vi har til og med mange helt like bodyer og bukser, så ofte ser det ut som barnet har på seg de samme klærne uten at han har det. Det har aldri slått meg at noen skulle reagere på det. Anonymkode: 21383...e66 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #14 Skrevet 31. oktober 2019 Selvfølgelig greit! Klær som er rene kan vel god brukes helt til de er skitne. Altså, hva er problemet med å bruke samme genser 3 dager hvis den er ren, og du har dusjet? Anonymkode: bf5a1...41f
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #15 Skrevet 31. oktober 2019 Bare de eller ungen ikke stinker så er det greit. Er mange barn som stinker og mye klær som stinker/står av seg selv. Ingen vil leke med stinkeLars. Anonymkode: 81dec...3ca 2
LatersBaby Skrevet 31. oktober 2019 #16 Skrevet 31. oktober 2019 Ehm ja.. Jeg husker såvidt hva jeg selv hadde på meg i går, og jeg tror ikke barnehageansatte engang legger merke til om et barn går i samme klær 2 dager på rad med mindre det er skittent/lukter vondt. 1
Ulrikke Skrevet 31. oktober 2019 #17 Skrevet 31. oktober 2019 Etter mange år i barnehage/skole kan jeg si at vi ikke legger merke til det om klærne ikke er synlig møkkete. Jeg reagerer hvis genseren har samme middagsflekk som dagen før, eller hvis bodyen har samme "gjørmekant" nederst på ermene som dagen før, for eksempel. En genser som ser ren ut og lukter "ingenting" er selvfølgelig innafor å ta på en gang til! Samtidig må jeg innrømme at da jeg selv hadde barn i barnehage kastet jeg klærne til vask hver kveld... Rett og slett fordi jeg vet hva barna kan legge seg i på gulvet, snørr, andres sikkel osv, som kommer på klærne kanskje uten at det synes. Men det er nok bare fordi jeg har jobbet såpass lenge i barnehage selv... Ser den ren ut og lukter godt er det ikke noe problem! Det er når yoghurtflekken fra to dager tilbake fortsatt er på genseren og den fortsatt er på vi begynner å reagere.... 3
Fuglemor Skrevet 31. oktober 2019 #18 Skrevet 31. oktober 2019 Mener da det må være greit:) men et tips som funker veldig fint her, er å legge klærne som er brukt, men uten flekker og lukt, enten tilbake i skapet eller i en liten kurv (ikke på badet, det kan komme fukt i lufta og gjør klærne klamme). Da kan du bytte klær hver dag, uten å vaske dem med mindre de trenger å vaskes 1
The Kitten Skrevet 31. oktober 2019 #19 Skrevet 31. oktober 2019 Hvordan klarer du å ta avgjørelser ellers i livet når du må spørre om noe så banalt på KG? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #20 Skrevet 31. oktober 2019 5 minutter siden, Ulrikke skrev: Etter mange år i barnehage/skole kan jeg si at vi ikke legger merke til det om klærne ikke er synlig møkkete. Jeg reagerer hvis genseren har samme middagsflekk som dagen før, eller hvis bodyen har samme "gjørmekant" nederst på ermene som dagen før, for eksempel. En genser som ser ren ut og lukter "ingenting" er selvfølgelig innafor å ta på en gang til! Samtidig må jeg innrømme at da jeg selv hadde barn i barnehage kastet jeg klærne til vask hver kveld... Rett og slett fordi jeg vet hva barna kan legge seg i på gulvet, snørr, andres sikkel osv, som kommer på klærne kanskje uten at det synes. Men det er nok bare fordi jeg har jobbet såpass lenge i barnehage selv... Ser den ren ut og lukter godt er det ikke noe problem! Det er når yoghurtflekken fra to dager tilbake fortsatt er på genseren og den fortsatt er på vi begynner å reagere.... Vasker litt mye klær selv😂 selvom de kanskje ikke trenger å vaskes, men så må det kanskje fylles opp med lyse klær i maskinen og da tenker jeg jaja, får ta med den også.. Beste jeg vet, er gensere datteren min har hatt på seg, de lukter så godt ♥️ Anonymkode: 0ac3d...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå