AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Barnet er 9 år, faren flyttet lengt vekk slik at hun må ta fly i en time for å treffe han. Som betyr at mye samvær ikke er gjennomførbart. Men vi prøver å få til kanskje en helg pr mnd, de gangene hun ønsker det. Pappaen hennes og jeg har privat avtale (har hatt det siden dagen han flytta ut), og han betaler 1500kr pr mnd. Men de pengene går på flybilletter de månedene hun reiser til han. Noe jeg synes er litt dumt, for da blir ikke pengene brukt på det de skal. Betaler far for lite bidrag? Bør jeg kreve mer? Sette oss ned på NAV og la dem sende krav til han? Har prøvd å legge frem dette selv tidligere men han vet at om vi lar bidraget gå via NAV så må han betale mer enn han gjør nå så det er han jo ikke interessert i. Det bare føles så nytteløst når han betaler meg, og jeg like etterpå bruker de pengene, og mer til, på flybillett. Pengene som skal gå til klær og mat osv til barnet blir brukt på reise til far, noe jeg synes blir litt feil. Men hva tenker dere? Anonymkode: 4d457...ab3
Gjest ByeByeLove Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 Dere bør dele likt på reisekostnadene.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 La nav ta seg av bidraget. Reiseutgifter skal vel også deles. Anonymkode: 70c5f...60d 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Reiseutgifter deles etter samme brøk som bidraget. Anonymkode: 70c5f...60d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 8 minutter siden, Kognosøren skrev: Dere bør dele likt på reisekostnadene. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: La nav ta seg av bidraget. Reiseutgifter skal vel også deles. Anonymkode: 70c5f...60d 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiseutgifter deles etter samme brøk som bidraget. Anonymkode: 70c5f...60d Vi gjør det. Betaler hver vår reise. Han betaler reisen ned til han og jeg betaler hjemturen. Men en billett koster gjerne 1500kr en vei. Så da er jo bidraget brukt opp på det. ts Anonymkode: 4d457...ab3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 Reiseutgifter er i tillegg til bidrag, og etter bidragsbrøk. Jeg ville bedt NAV beregne og kreve inn bidrag. Du trenger ikke at han er enig. Du kan også teste bidragskalkulatoren til NAV for å se om du får veldig lite. Anonymkode: 6ea62...eaa 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 Han trenger ikke å være enig i at dere skal blande inn nav i dette. Sjekk ut bidragskalkulatoren på nav så ser du fort hvor mye han burde betale. Anonymkode: af0fa...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 Det å ha private bidragsavtaler tror jeg ikke er så lurt i lengden. Mye som kan skje med samarbeidet over tid, og da er det veldig bra å ha avtale gjennom Nav. Kan jo være at du kan ha rett på litt mer også? Anonymkode: 0ec33...7be 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 du får ALTFOR lite i bidrag fra far. Reiseutg. skal deles. ja, men først må du finne ut hvor mye du egentlig skulle hatt i bidrag... Anonymkode: 1ad89...568 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 Har nesten 4000,- per mnd i bidrag for min sønn på 6 år, høres ut som du får alt for lite!! Anonymkode: e7c5f...222 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 Reisen skal fordeles etter den som har best inntekt. Stesønnen min må ta fly/tog når han skal besøke oss. Vi betaler 75% av den totale reisen for våres inntekt er høyere enn hennes. Vi betaler også 3500kr i barnebidrag, noe jeg synes er ganske rettferdig med tanke på at hun er alene med barnet meste av tiden. Vi ser gutten i ferier og noen langhelger. Det er ikke rettferdig at far skal betale så lite i bidrag og du må bruke det til å sende barnet på samvær. Ta en utregning på inntekten deres så kan du legge fram at han kan betale den største brøken av reisen eller betale mer i bidrag. Strengt tatt så kan du kreve mer i bidrag uansett. Anonymkode: dc03f...c21 4
hjärterdam Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 Reiseutgifter skal fordeles utover vanlig bidrag om man ikke er enig om annet.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nesten 4000,- per mnd i bidrag for min sønn på 6 år, høres ut som du får alt for lite!! Anonymkode: e7c5f...222 Det må jo bety at det er svært lite samvær? Og høy inntekt hos bidragspliktig, og lav inntekt hos deg? Jeg får 5000,- for 1 barn som ikke har kontakt med far, hvor jeg har ca 250 000,- i inntekt, mens han har 1 million.. Anonymkode: 60768...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå