AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Hei, er det god nok grunn til skriftlig oppsigelse pga jeg var så syk at jeg lå helt i ørka og hue ikke virka nok til å få varsla sjefen om at jeg ikke kom på jobb? Dette har aldri skjedd før, så jeg har ikke mottatt noen advarsler om dette eller lignende før. Anonymkode: b0699...e3e Endret 29. november 2019 av Søgni
Gjest Fjeud Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, er det god nok grunn til skriftlig oppsigelse pga jeg var så syk at jeg lå helt i ørka og hue ikke virka nok til å få varsla sjefen om at jeg ikke kom på jobb? Dette har aldri skjedd før, så jeg har ikke mottatt noen advarsler om dette eller lignende før. Anonymkode: b0699...e3e Ja, om hodet ditt fungerte så dårlig at du ikke var kapabel til å gi beskjed til sjefen din er du så dårlig at du burde ringt ambulansen. Om du lå på sykehuset i en alvorlig tilstand ville du ikke fått noen advarsel heller. Et mer realistisk scenario er at du ikke orket å gi sjefen beskjed, så han eller hun ikke engang hadde mulighet til å ordne vikar før etter du skulle vært der.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 30. oktober 2019 Du fikk åpenbart ikke advarsel pga sykdom. Du fikk advarsel for å ikke møte på jobb, uten å si ifra om dette. To forskjellige ting, og sistnevnte er fortjent. Én tekstmelding hadde vært nok. Anonymkode: b56c0...6ce 73
mammahjarte Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Ja det er heilt vanlig å få advarsel når man ikkje gir beskjed om slikt. Håper du bare er ung og lærer av detta 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for. Anonymkode: b0699...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for. Anonymkode: b0699...e3e En advarsel er ikke krise, med mindre akkurat dette skjer en gang til. Det gjør det nok neppe. Så godta at det du gjorde ikke var innenfor praksis, og gå videre i livet 😊 Anonymkode: b56c0...6ce 20
Populært innlegg C8H10N4O2 Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 30. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for. Anonymkode: b0699...e3e Beklager, men var du i stand til å ta kontakt med legevakten, så var du og i stand til å gi beskjed på jobb. 134
Guidet Kvinne Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 Advarsel er ikke det samme som oppsigelse. Men du bør være veldig påpasselig framover. 4
slutt Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 Helt legitim advarsel. Du ringte legevakten, men ikke sjefen/jobben? Jeg hadde også gitt deg advarsel for det. 31
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 Nå var det ikke jeg som ringte legevakten, men en annen person i husstanden. Anonymkode: b0699...e3e
The Kitten Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for. Anonymkode: b0699...e3e Så du klarte å ta kontakt med legevakten, men ikke sjefen. Edit: Så nå at en annen tok kontakt med legevakten for deg. Kunne ikke denne personen bare tatt kontakt med jobben din for deg? Endret 31. oktober 2019 av The Kitten 25
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå var det ikke jeg som ringte legevakten, men en annen person i husstanden. Anonymkode: b0699...e3e Da burde denne personen også passet på jobben din. Men ja, det er helt greit å få en advarsel for å ikke dukke opp på jobb uten å si ifra uansett årsak, og så er det greit å bli syk, men kanskje dette prioriteres fremover om du ikke er bevisstløs. Anonymkode: 3beeb...43f 13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå var det ikke jeg som ringte legevakten, men en annen person i husstanden. Anonymkode: b0699...e3e Siden du bor sammen med noen kunne den du bor sammen med kontaktet jobb. Det gjør vi. Dersom du ikke er i stand til å gjøre rede for hvor du jobber er du så syk at du må på sykehus. Anonymkode: 7c46f...f24 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #14 Skrevet 31. oktober 2019 Selvfølgelig er det god nok grunn. Sjefen hadde nok sendt advarsel til noen som var avgått ved døden også om sjefen ikke visste at vedkommende var død. En sjef trenger at folk kommer på jobb, eller gir beskjed så noen andre kan gjøre jobben. De driver ikke med veldedighet. De betaler deg for å være et verktøy for dem. Anonymkode: d1736...48c 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #15 Skrevet 31. oktober 2019 Å være voksen innebærer å måtte ta ansvar. Du kan ikke bare skrive fra deg alt ansvaret fordi du var for syk til å orke og gi beskjed. Anonymkode: 70e61...639 13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #16 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg klarte å sende melding til sjefen min fra legevakta med store smerter. Med mindre du er bevisstløs eller døden nær så klarer du å varsle. Det er det som er poenget, ikke sykdommen i seg selv. Anonymkode: 00acc...d50 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #17 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg vet ikke hvor syk du har vært, men jeg tenker nok at sjefen din burde hatt forståelse for situasjonen. Er du så dårlig Anonymkode: 6923b...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #18 Skrevet 31. oktober 2019 Jaja, her er dagens generasjon unge voksne i et nøtteskall, de forstår virkelig ikke helt elementære krav til hva det vil si å være i arbeidslivet. De forstår så lite av det, at de må spørre om det får konsekvenser dersom de blir borte uten å si i fra. Det er skremmende at vi har en hel generasjon som ikke er opplært til hvilke krav og forventninger som stilles når man er voksen. Anonymkode: cc740...f1d 36
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #19 Skrevet 31. oktober 2019 Er du så dårlig at andre må ringe legevakta på dine vegne, burde sjefen heller ha tatt en prat med deg så lignende situasjoner kan unngås i fremtiden, ikke klaske en skriftlig oppsigelse/advarsel i bordet. Anonymkode: 6923b...bc2 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #20 Skrevet 31. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jaja, her er dagens generasjon unge voksne i et nøtteskall, de forstår virkelig ikke helt elementære krav til hva det vil si å være i arbeidslivet. De forstår så lite av det, at de må spørre om det får konsekvenser dersom de blir borte uten å si i fra. Det er skremmende at vi har en hel generasjon som ikke er opplært til hvilke krav og forventninger som stilles når man er voksen. Anonymkode: cc740...f1d Og det er skremmende å se at man har en hel generasjon over oss som ikke kan grunnleggende statistikk og evne til kritisk tankegang når de plukker ut en tilfeldig i befolkningen og lager en generalisert beskrivelse for alle de andre. Forøvrig vet du ikke hvilken generasjon Ts tilhører så kanskje du skal surmule et annet sted det passer seg bedre. Anonymkode: 70e61...639 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå