Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, er det god nok grunn til skriftlig oppsigelse pga jeg var så syk at jeg lå helt i ørka og hue ikke virka nok til å få varsla sjefen om at jeg ikke kom på jobb? Dette har aldri skjedd før, så jeg har ikke mottatt noen advarsler om dette eller lignende før.

Anonymkode: b0699...e3e

Endret av Søgni
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det god nok grunn til skriftlig oppsigelse pga jeg var så syk at jeg lå helt i ørka og hue ikke virka nok til å få varsla sjefen om at jeg ikke kom på jobb? Dette har aldri skjedd før, så jeg har ikke mottatt noen advarsler om dette eller lignende før.

Ja, om hodet ditt fungerte så dårlig at du ikke var kapabel til å gi beskjed til sjefen din er du så dårlig at du burde ringt ambulansen. Om du lå på sykehuset i en alvorlig tilstand ville du ikke fått noen advarsel heller. 

Et mer realistisk scenario er at du ikke orket å gi sjefen beskjed, så han eller hun ikke engang hadde mulighet til å ordne vikar før etter du skulle vært der.

Skrevet

Ja det er heilt vanlig å få advarsel når man ikkje gir beskjed om slikt. Håper du bare er ung og lærer av detta ;)

• Liker 12
Skrevet

Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legevakten ville ikke ta meg inn pga det var i legekontroets åpningstid. Syntes det var drøyt å få en skriftlig advarsel for noe som aldri har skjedd før og som jeg la meg paddeflat for.

En advarsel er ikke krise, med mindre akkurat dette skjer en gang til. Det gjør det nok neppe. Så godta at det du gjorde ikke var innenfor praksis, og gå videre i livet 😊

Anonymkode: b56c0...6ce

• Liker 20
Skrevet

Advarsel er ikke det samme som oppsigelse. Men du bør være veldig påpasselig framover. 

• Liker 4
Skrevet

Helt legitim advarsel. Du ringte legevakten, men ikke sjefen/jobben? Jeg hadde også gitt deg advarsel for det. 

• Liker 31
Skrevet

Nå var det ikke jeg som ringte legevakten, men en annen person i husstanden.

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du klarte å ta kontakt med legevakten, men ikke sjefen.

Edit: Så nå at en annen tok kontakt med legevakten for deg. Kunne ikke denne personen bare tatt kontakt med jobben din for deg?

Endret av The Kitten
  • Liker 25
Skrevet

Da burde denne personen også passet på jobben din. Men ja, det er helt greit å få en advarsel for å ikke dukke opp på jobb uten å si ifra uansett årsak, og så er det greit å bli syk, men kanskje dette prioriteres fremover om du ikke er bevisstløs. 

Anonymkode: 3beeb...43f

• Liker 13
Skrevet

Siden du bor sammen med noen kunne den du bor sammen med kontaktet jobb. Det gjør vi. Dersom du ikke er i stand til å gjøre rede for hvor du jobber er du så syk at du må på sykehus.

Anonymkode: 7c46f...f24

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig er det god nok grunn. Sjefen hadde nok sendt advarsel til noen som var avgått ved døden også om sjefen ikke visste at vedkommende var død. En sjef trenger at folk kommer på jobb, eller gir beskjed så noen andre kan gjøre jobben. De driver ikke med veldedighet. De betaler deg for å være et verktøy for dem. 

Anonymkode: d1736...48c

• Liker 14
Skrevet

Å være voksen innebærer å måtte ta ansvar. Du kan ikke bare skrive fra deg alt ansvaret fordi du var for syk til å orke og gi beskjed.

Anonymkode: 70e61...639

• Liker 13
Skrevet

Jeg klarte å sende melding til sjefen min fra legevakta med store smerter. Med mindre du er bevisstløs eller døden nær så klarer du å varsle. Det er det som er poenget, ikke sykdommen i seg selv.

Anonymkode: 00acc...d50

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet ikke hvor syk du har vært, men jeg tenker nok at sjefen din burde hatt forståelse for situasjonen. Er du så dårlig

Anonymkode: 6923b...bc2

• Liker 2
Skrevet

Jaja, her er dagens generasjon unge voksne i et nøtteskall, de forstår virkelig ikke helt elementære krav til hva det vil si å være i arbeidslivet. De forstår så lite av det, at de må spørre om det får konsekvenser dersom de blir borte uten å si i fra. Det er skremmende at vi har en hel generasjon som ikke er opplært til hvilke krav og forventninger som stilles når man er voksen.

Anonymkode: cc740...f1d

• Liker 36
Skrevet

Er du så dårlig at andre må ringe legevakta på dine vegne, burde sjefen heller ha tatt en prat med deg så lignende situasjoner kan unngås i fremtiden, ikke klaske en skriftlig oppsigelse/advarsel i bordet.

Anonymkode: 6923b...bc2

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaja, her er dagens generasjon unge voksne i et nøtteskall, de forstår virkelig ikke helt elementære krav til hva det vil si å være i arbeidslivet. De forstår så lite av det, at de må spørre om det får konsekvenser dersom de blir borte uten å si i fra. Det er skremmende at vi har en hel generasjon som ikke er opplært til hvilke krav og forventninger som stilles når man er voksen.

Anonymkode: cc740...f1d

Og det er skremmende å se at man har en hel generasjon over oss som ikke kan grunnleggende statistikk og evne til kritisk tankegang når de plukker ut en tilfeldig i befolkningen og lager en generalisert beskrivelse for alle de andre. Forøvrig vet du ikke hvilken generasjon Ts tilhører så kanskje du skal surmule et annet sted det passer seg bedre.

Anonymkode: 70e61...639

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...