Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt de i magen eller ryggen? Kan de sammenlignes med noe - menssmerter, luftsmerter osv? Hvor ofte kom de helt i starten?

Er førstegangs på overtid og leter desperat etter tegn på fødsel, men vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter :bond:

Anonymkode: 482a0...f67

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Som menssmerter. De satt nederst i magen og i korsryggen, slik også mine menssmerter bruker å gjøre.

Skrevet

Var som menssmerter. Ved første fødsel kjente jeg de i underlivet og øvre del av lårene.

Ved de to neste fødslene kjente jeg de i øvre del av magen. Ved fødsel nr 2 kjentes de første riene ut som mageknip/luftsmerter og det gikk et par timer før jeg skjønte det var rier.

Anonymkode: f8059...2da

Skrevet

Hos meg kjentes de også som menssmertene mine. Forskjellen var at de kom i tak som bygget seg gradvis opp før de nådde toppen og begynte å gradvis slippe taket igjen. De satt nederst i magen og nedover lårene, som mine menssmerter.

Anonymkode: 778d8...13b

Skrevet

Som menssmerter her også. Kom i ganske kraftige tak fra starten av, så det var ikke til å ta feil av 

Skrevet

Som mageknip og forstoppelse og et enormt behov for å gjøre nr 2.... 

Satt på do de første timene med rier, uten at det kom noenting. 

5 min mellom riene med en gang, og de varte i ca 1 minutt. Baby født ca et døgn senere😁

Skrevet

Her kjentes det ut som jeg måtte skikkelig akutt på do. Så sa det pang, vannet gikk og rier fra helvete startet. Føltes ut som ryggen knakk og magen sprakk om igjen og om igjen... Andre fødsel var noe helt annet. Da kom de smertene på slutten og ikke i starten. 

Anonymkode: b865f...b64

Skrevet

Takk for svar! Så spennende :) Har en del tak, men de varierer veldig i smerte/ubehag, og veksler mellom å gjøre vondt i ryggen, magen, bekkenet og lårene. De er heller overhodet ikke regelmessige, så er ikke noe i gang ennå 😩

Skrevet

Jeg ville benyttet tiden til å vaske håret:-) er så glad jeg gjorde det før min fødsel. Da får du en god og varm dusj, det lindrer jo smertene:)

Og husk å ta bilder av magen din!☺️

Anonymkode: e7389...ff6

Skrevet

Hadde vonde kynnere i ukesvis før vannet gikk begge gangene. Når riene da startet skjønte jeg at jeg ikke hadde vert i tvil for de gikk til 5 rier på 10 min med en gang og ganske hard styrke. 

Men hører jo om de som har fra memsmurringer og så blir det sterkere :) en god huskeregel er at det går ikke over når det er rier. Så er du usikker, ta en paracet og en dusj. Er det like intenst enda er det lurt å ringe føden :)

Anonymkode: ee6b7...349

Skrevet

Som en mellomting mellom sterke menssmerter og luftsmerter/mageknip. De var overhodet ikke regelmessige, så jeg var usikker på om det egentlig var rier. Jeg tok en telefon til fødeavdelingen, de trodde det var lenge igjen siden de ikke var regelmessige, men sa at jeg kunne komme inn for en sjekk. Ankom sykehuset med 4 cm åpning og babyen var ute to timer etterpå. Rier var det, men de ble aldri regelmessige. 

Anonymkode: b8645...ec4

Skrevet

Ved første fødsel fikk jeg sterke stormrier med en gang, så det var ikke så mye å lure på 😅 satt i hele magen og ryggen egentlig. Minnet ingenting om menssmerter som jeg hadde hatt en del av, dette var av et helt annet kaliber og ikke verking, men veldig intens og skarp smerte. Andre fødsel derimot skjønte jeg ikke at jeg hadde rier før jeg var halveis. Det var kynnere som kom regelmessig. 

Anonymkode: 9329b...bd3

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Så spennende :) Har en del tak, men de varierer veldig i smerte/ubehag, og veksler mellom å gjøre vondt i ryggen, magen, bekkenet og lårene. De er heller overhodet ikke regelmessige, så er ikke noe i gang ennå 😩

Lykke til! Det høres ut som kroppen jobber med noe og at det nærmer seg i hvert fall. Eller kanskje det er i gang nå :) Jeg er gravid igjen og grugleder meg til den fasen der hvor en går og venter og tolker tegn. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Det høres ut som kroppen jobber med noe og at det nærmer seg i hvert fall. Eller kanskje det er i gang nå :) Jeg er gravid igjen og grugleder meg til den fasen der hvor en går og venter og tolker tegn. 

Ja det kan virke litt som om kroppen prøver å gi meg rier, men ikke får det helt til liksom 🙈 Ennå ikke i gang nei, samme som i går.. 

Tusen takk for svar, det er så spennende å lese! 

Skrevet

Svie og murring i ryggen.

Anonymkode: f6229...58e

Skrevet

Min første rie kom kl. 14 og han ble født kl. 16.45. Første rie var 99/100 på smerteskalaen og siste rie var 100/100, så de ble ikke egentlig sterkere. De varte ca. 60 sekunder, med 10 sekunder "pause" mellom (som egentlig bare var at en rie dabbet av og den andre begynte). Veldig intenst!

Alle riene kjentes veldig like ut: ekstremt sterke smerter i korsryggen, og litt nedover i rumpa. Lite på forsiden.

Det var liksom ikke noe å lure på når første rie traff meg! Jeg var 100 % sikker på at det var en rie.

Til sammenlikning var kynnerne mine ca. 5/100 på smerteskalaen, liksom. :) 

Anonymkode: 7c84d...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...