Betta123 Skrevet 30. oktober 2019 #21 Skrevet 30. oktober 2019 Er gravid med jente i uke 32 nå. Ikke vært kvalm en eneste dag 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #22 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har gutt fra før. og er gravid igjen nå. Venter jente denne gangen:) Var sprek som en fisk med gutten. Men denne gangen var jeg småkvalm hele tiden de 12 første ukene. Det avtok etter hvert, og nå i uke 28 er jeg ikke kvalm:) Har lagt på meg en del mer med hun her da. Føler det sitter på hoftene. Men hvis man ser på mageformen, så har jeg en typisk "guttemage". Anonymkode: 4aa4c...fc4 1
Plengionika Skrevet 31. oktober 2019 #23 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg hadde et kjempe fint svangerskap uten noen som helst plager med jenta mi. Nå går jeg med gutt og har alle plagene du kan tenke deg 😅 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #24 Skrevet 31. oktober 2019 Like kvalm med begge, men lengre kvalm med gutten. Med jenta ga det seg i uke 11, med gutten i uke 15. Ellers myyye styggere med jenta, kviser, fett hår, dobbelthake og mange av kiloene på hofte/rumpe - men flere kilo ekstra med gutten faktisk, og selv om det kanskje høres rart ut så foretrakk jeg det, for de var ikke like synlige som de med jenta🙄 Anonymkode: fea50...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #26 Skrevet 31. oktober 2019 Det har ingenting å si hvilket kjønn man bærer på. Bare gammel overtro og humbug. Hvordan i alle dager skulle det gå til, at det har noe å si? Min mor har født fire unger. Tre gutter og en jente. Hun var kvalm og kastet opp i 9 måneder med den mellomste gutten. Ikke med de andre guttene, og ikke med meg (jenta). Det er helt tilfeldig! Anonymkode: 9643b...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #27 Skrevet 31. oktober 2019 Tror neppe det er hold i dette. Har ikke vært kvalm en dag i noen av svangerskapene, hverken med jente eller gutt/jentetvillinger. Anonymkode: d90ca...203 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #28 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager skulle det gå til, at det har noe å si? Anonymkode: 9643b...a6f Jeg er enig i at det ikke er noe i det, men det er jo faktisk slik at kvalme kommer av hormoner og hormonene varierer med hvilket kjønn fosteret er. Og i forskning er det faktisk vist at det statistisk er flere kvinner med hyperemesis som har jentefostere enn guttefostere. Men det er sannsynligvis også tilfeldig, for forskjellen er ikke særlig stor. Anonymkode: 9ed5b...fb5 1
Metzili Skrevet 31. oktober 2019 #29 Skrevet 31. oktober 2019 Mye mer kvalm med jenta. Kastet opp og var nesten bare sengeliggende fra uke 7 til 13. 1
EEØm Skrevet 31. oktober 2019 #30 Skrevet 31. oktober 2019 Nr. 1: jente, litt kvalm, men kastet omtrent ikke opp Nr. 2: gutt, mer kvalm, kastet opp ved nesten hver tannpuss pluss noen få ganger til Nr. 3: jente, vanvittig kvalm og 100 % sykemeldt fra både jobb og familie en stund 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #31 Skrevet 31. oktober 2019 Ca likt. Har en av hver. Muligens litt kvalmere med jenta. Men det var i den varmeste sommeren. Anonymkode: 6cd0a...30b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #32 Skrevet 31. oktober 2019 Har en jente. Var ikke kvalm i det heletatt. Anonymkode: 99bad...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #33 Skrevet 1. november 2019 Nr 1. Ikke kvalm i det hele tatt. Gutt Nr 2. Kvalm. Fikk jente Anonymkode: f4604...310
Gjest BethD Skrevet 1. november 2019 #34 Skrevet 1. november 2019 (endret) Likt. Men kastet opp med gutt. Ikke med jenta Endret 1. november 2019 av BethD
puffy123 Skrevet 1. november 2019 #35 Skrevet 1. november 2019 Dette er første svangerskap. Var kvalm omtrent konstant fra uke 5 til uke 16. Gikk på kvalmestillende fra uke 7-14 uten at det hjalp nevneverdig. Nå er jeg endelig bare kvalm et par kvelder i uka, er 18+1 i dag. Var så sikker på at det skulle være ei jente så ble skikkelig overrasket over at det er en liten gutt i magen 💙 Håper virkelig ikke det blir verre hvis jeg skulle få en jente i fremtiden 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #36 Skrevet 2. november 2019 På 31.10.2019 den 9.26, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det ikke er noe i det, men det er jo faktisk slik at kvalme kommer av hormoner og hormonene varierer med hvilket kjønn fosteret er. Og i forskning er det faktisk vist at det statistisk er flere kvinner med hyperemesis som har jentefostere enn guttefostere. Men det er sannsynligvis også tilfeldig, for forskjellen er ikke særlig stor. Anonymkode: 9ed5b...fb5 Svarene her viser også at det ikke er noe hold i dette. Jente, ikke kvalm her. Anonymkode: 4ecda...148 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #37 Skrevet 2. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Svarene her viser også at det ikke er noe hold i dette. Jente, ikke kvalm her. Anonymkode: 4ecda...148 Du har jo misforstått... Du har kun fått jente, så hvordan kan du sammenligne dette med gutt når du ikke har fått det? Kanskje du hadde vært like kvalm med begge kjønn Anonymkode: f4604...310 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #38 Skrevet 2. november 2019 Mindre kvalm med jenta, da var jeg bare morgenkvalm/uggen de 12 første ukene.. men gutten hadde jeg hyperemesis så da kasta jeg opp i ett sett laaaangt uti svangerskapet. Måtte ha bøtter i hvert rom for å være sikker på å kunne forflytte meg i leiligheten uten uhell.. Anonymkode: 71dab...f22 2
Energi-jenta Skrevet 2. november 2019 Forfatter #39 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mindre kvalm med jenta, da var jeg bare morgenkvalm/uggen de 12 første ukene.. men gutten hadde jeg hyperemesis så da kasta jeg opp i ett sett laaaangt uti svangerskapet. Måtte ha bøtter i hvert rom for å være sikker på å kunne forflytte meg i leiligheten uten uhell.. Anonymkode: 71dab...f22 Uff, høres forferdelig ut. Var godt du kom deg gjennom det ❤️ Jeg var skikkelig dårlig når jeg var gravid med gutten min sist, føler liksom jeg bare går og venter på at spyinga skal begynne. Er 6 + 5 nå og har fremdeles ikke spydd ennå.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #40 Skrevet 2. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Svarene her viser også at det ikke er noe hold i dette. Jente, ikke kvalm her. Anonymkode: 4ecda...148 Forskningen antyder bare at det er en liten økt sjanse for jentefostre blant de som er så kvalme at de er innlagt på sykehus. Det er likevel ca. 50-50 blant dem også. Ved "vanlig svangerskapskvalme" er det ikke funnet noen forskjeller. Svarene her viser at både veldig kvalme, litt kvalme og ikke-kvalme får både gutter og jenter. Men gjennom forskning på store grupper gravide, kan de se en liten forskjell. Av en eller annen grunn syns jeg det er litt gøy med slike tråder likevel. Det er lett å tro at egne erfaringer er fasiten også. Da jeg ble lagt inn på sykehus pga. oppkast i svangerskap nr. 2 også, tenkte jeg at det var jente igjen. Det var det, men sånn egentlig vet jeg at det var rimelig tilfeldig. Anonymkode: 387e7...60d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå