Gå til innhold

Skal router og modem bli igjen i leilighet når man selger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte og bor i borettslagsleilighet. Er det noen som vet hva jeg gjør med internett? Dette er inkludert i felleskostnader. Har router og modem. Skal noe bli igjen? 

Anonymkode: fe113...654

Skrevet

Her følger det leiligheten ja, blir satt over på nye eier. fått gjennom borettslaget.

Anonymkode: 12cae...152

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på avtaler som er gjort. 
Jeg har tv/internett inkludert i felleskostnader, men måtte kjøpe meg get-boks selv, den tilhører altså ikke boligen. Get-boksen er registrert på mitt navn, det samme er tv og nett-selv om det er igjennom avtale i borettslag, og jeg ikke får faktura. 

Anonymkode: 9a704...47f

Skrevet

Det kommer jo an på. Her vi bor fulgte det leiligheten, fordi det var del av den tvpakken som sameiet har. I forrige leilighet var det mitt, som jeg hadde fått fra Get og som jeg sendte tilbake til Get når jeg sa opp abonnementet (fordi jeg skulle flytte). Var dte der når du flyttet inn da? Du må jo vite hvor du har fått det fra...?

Anonymkode: 9746e...f03

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte og bor i borettslagsleilighet. Er det noen som vet hva jeg gjør med internett? Dette er inkludert i felleskostnader. Har router og modem. Skal noe bli igjen? 

Anonymkode: fe113...654

Hva som følger leiligheten og hva som er ditt private, kommer helt an på hvilken avtale brl har inngått med leverandør. Du får snakke med styret i brl. Eller lese på brl sine nettsider. 

Anonymkode: f6227...edd

• Liker 2
Skrevet

I min leilighet er det sånn at det følger leiligheten, ja. Men det som står her er jo bare dritt, så jeg har kjøpt eget. Og det tar jeg naturligvis med meg. Skiten blir stående til glede for nestemann.

Anonymkode: 3b7a3...9a5

Skrevet

Tror mange misforstår denne regelen i borettslag. Man tar med routeren og eventuelt get box eller hva enn man har når man flytter. Nye eieren ordner selv ny og blir påkoblet med nytt navn. Det er din personlige eiendel. Men det som er inkl. i felleskostnaden er jo der fremdeles. Neste mann som flytter inn vil kanskje ha en annen box så da blir de dens ansvar og ordne dette selv, ikke styret. Et styret har ikke noe med hva type box du har så lenge du kobler deg til det systemet som borettslaget har. 

Anonymkode: d3ee7...b2f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange misforstår denne regelen i borettslag. Man tar med routeren og eventuelt get box eller hva enn man har når man flytter. Nye eieren ordner selv ny og blir påkoblet med nytt navn. Det er din personlige eiendel. Men det som er inkl. i felleskostnaden er jo der fremdeles. Neste mann som flytter inn vil kanskje ha en annen box så da blir de dens ansvar og ordne dette selv, ikke styret. Et styret har ikke noe med hva type box du har så lenge du kobler deg til det systemet som borettslaget har. 

Det stemmer ikke. Mitt borettslag har en spesialavtale med Canal Digital/Telenor/hva de nå enn kaller seg i dag, og den må alle andelshaverne følge. Tidligere i år fikk vi for eksempel byttet ut dekoderen, og alle måtte ha T-We Boks II enten vi ville eller ikke (noe jeg ikke ville, for den støtter ikke Netflix, men jeg hadde altså ikke noe valg).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Mitt borettslag har en spesialavtale med Canal Digital/Telenor/hva de nå enn kaller seg i dag, og den må alle andelshaverne følge. Tidligere i år fikk vi for eksempel byttet ut dekoderen, og alle måtte ha T-We Boks II enten vi ville eller ikke (noe jeg ikke ville, for den støtter ikke Netflix, men jeg hadde altså ikke noe valg).

Dette hørtes rart ut. I mitt borettslag har vi avtale med Get. Men alle velger den boksen de selv vil ha. Jeg har opptaksboks andre har det ikke. Avtalen borettslaget har med Get må alle ha og vil man ha flere valg ordner man det selv. Beboerne bør jo velge boks selv. Dette kan dere ta på generalforsamlingen. Det nok for at dere skal få en bedre pris men og tvinge alle på det samme gjør ikke vi. Noen i borettslaget vil ha Lyse men det går ikke pga vi har ikke fiberkabel hos oss. Jeg fikk beskjed om fra Get at boksen er personlig og må tas med ved flytting. 

Anonymkode: d3ee7...b2f

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Du tar med de. Fordi de står på ditt navn. De som kjøper får tilstendt en ny modem på deres navn, hvor de registerer ID nr på modem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...