Gå til innhold

Reima vinterdress - usikker på størrelse

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe ny vinterdress fra Reima (modell Stavanger). Den vi har nå er i str 92, passer forsåvidt, men begynner å bli litt kort. Poden er ca 99 cm. Jeg tenker at str 98 passer i massevis, Reima er jo store i str. Samtidig tenker jeg at med str 104 så har vi kanskje dress til vinteren igjen også. Vil han drukne i 104 tror dere?

Anonymkode: 4dc7a...36d

Fortsetter under...

Annonse

Takk for svar alle! Jeg har en slank 3-åring, så derfor jeg blir litt i stuss. Str 92 passer som sagt fortsatt, så redd 104 vil være for stor ut sesongen. Men, det er vel kanskje det mest økonomiske å gjøre :)

Stavanger har stramming i midjen. Hjelper ikke å være slank om han er 99 cm. En str 98 er beregnet opp til barnet er 98 cm. Når dressen passer skal du kunne ta tak i et godt stykke med stoff i skrittet, den skal ikke være trang der. Tenk dressen med to lag under, strikken skal ikke være i spenn og det skal være ok for barnet å sitte på huk.

Anonymkode: 5ead5...597

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stavanger har stramming i midjen. Hjelper ikke å være slank om han er 99 cm. En str 98 er beregnet opp til barnet er 98 cm. Når dressen passer skal du kunne ta tak i et godt stykke med stoff i skrittet, den skal ikke være trang der. Tenk dressen med to lag under, strikken skal ikke være i spenn og det skal være ok for barnet å sitte på huk.

Anonymkode: 5ead5...597

Det står på Reima sine sider at dressene er 6 cm ekstra for å vokse/ha mellomlag. Det er vel derfor 92 fortsatt passer til tross for høyden. Men bedre å ha litt å gå på da, så velger 104 :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...