Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vet jeg bør kontakte helsestasjonen, og jeg skal gjøre det. Men jeg ønsker også innspill her om noen har vært borte i lignende.

Jeg har en periode nå vært bekymret for den sosiale utviklingen til babyen min. Jeg synes hun gir veldig kort blikkontakt. Jeg må nærmest tvinge henne til å se på meg. Det eneste hun interesserer seg for er å ligge på gulvet å åle seg og plukke på gjenstander. Hun kunne lagt på gulvet hele dagen. Og det gjør hun også utenom når hun spiser, skifter bleie og sover. Motorisk utvikling er bra. Hun åler seg rundt på gulvet, går opp i krabbestilling, krabber litt bakover og litt fremover og kan sette seg opp selv. Hun har også begynt forsøk på å reise seg etter møbler. 

Men det er det eneste hun er interessert i. Hvis jeg skal få henne til å le må jeg virkelig jobbe med det lenge, hvis det i det hele tatt går, og da gir hun også minimalt med blikkontakt. Ser gjerne bort mens hun ler..

Anonymkode: 9656d...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å lese om min gutt. Han er 7mnd, og har vært veldig kontaktsøkende inntil nylig. Det virker rett og slett som om verden er mer spennende enn vi er. 

Anonymkode: efb98...d72

• Nyttig 1
Skrevet

Det skader vel ikke å sjekke synet på babyen? Ei jeg kjenner opplevde at barnet smilte lite og så mye bort. Men da ungen fikk briller i en alder av 1,5 år så ble h*n en helt annen person, smilte og lo mye, og søkte blikket. Og de angrer seg sånn for at de ikke sjekket det tidligere. 

Anonymkode: 9780b...2a9

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Kan jeg spørre om hvordan det gikk med barnet ditt? Ble det bedre som tiden gikk, var det noe å bekymre seg over? Opplever det samme med litt barn, så er nysgjerrig på å høre andres erfaringer :) 

Anonymkode: 5663d...37d

• 1 år senere...
Skrevet

Dytt. Opplever det samme selv med min baby. 

Anonymkode: cc93b...a96

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. De utforsker verden, livet og begynner å utvikle seg til egne individer. 

Anonymkode: 3f684...190

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis du ligger på gulvet med baby, og interagerer? Roser når hun krabber, synger sang, lager skuespill med gjenstander hun finner interessante? Ser hun på deg da? Er hun Kilen, fx?

Speech Sisters på insta har mange gode tips til å interagere med baby og små barn 😊 

Anonymkode: a6e05...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...