AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Del Skrevet 30. oktober 2019 Du vet.. Den suppeterrinen som sto på ønskelista til bryllupet og som du fikk. (eventuelt også om du har kjøpt den selv) Hvor mange ganger har du brukt den? Blir den i det hele tatt brukt? Jeg står i fare for å anskaffe en og lurer på om det bare er et øyeblikks svakhet etter noe jeg ikke trenger eller kommer til å bruke. Anonymkode: b1b2a...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. oktober 2019 #2 Del Skrevet 30. oktober 2019 Har suppeterrin (selvkjøpt) - har hatt den i 8 år, tror jeg - aldri brukt. Har serveringsboller med lokk, også - heller aldri brukt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Del Skrevet 30. oktober 2019 Aldri brukt. Men den pynter fint opp på skjenken. Anonymkode: 9b133...6d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 30. oktober 2019 #4 Del Skrevet 30. oktober 2019 Vi bruker både suppeterrin og serveringsfat med lokk. Og sølvtøy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Del Skrevet 30. oktober 2019 Litt avhengig av stil kan den kanskje også brukes til (jule)dekorasjoner med mose, kongler og løkvekster. Så det er flere anvendelsesområder enn bare suppe. Ellers er det på tide at supper får sin renessanse. Anonymkode: 88500...6c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du vet.. Den suppeterrinen som sto på ønskelista til bryllupet og som du fikk. (eventuelt også om du har kjøpt den selv) Hvor mange ganger har du brukt den? Blir den i det hele tatt brukt? Jeg står i fare for å anskaffe en og lurer på om det bare er et øyeblikks svakhet etter noe jeg ikke trenger eller kommer til å bruke. Anonymkode: b1b2a...e8f Maks 4 ganger totalt, tipper jeg. Den er noe herk å vaske opp etterpå. Mest unødvendig, egentlig. Enda en ting å ha i oppvasken. Vi har oppvaskmaskin, ja. 😊 Har vi suppe, eller gryterett til vanlig middag, så serverer vi det kun i kjela vi lager det i. Har vi gjester, så pleier vi også det. Har vært gift i over 11 år, og fikk den i gave i bryllupet. Den ser bra ut i vitrineskaet, om ikke annet. Anonymkode: 2d588...419 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Del Skrevet 30. oktober 2019 Vi bruker vår suppeterrin i "finere" middager. Men ikke bare til suppe. Bruker den også til kålrotstappe (på julaften), og noen ganger til kokte poteter. Greit med lokket, for da holder innholdet seg varmt lenge. At den også tar seg bra ut i vitrineskapet er et pluss. Den var styggdyr da vi kjøpte den. Anonymkode: d6cae...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #8 Del Skrevet 30. oktober 2019 Aldri brukt den (man serverer da ikke suppe i en terrin, da blir den jo kald med en gang ?!? ) Men å ha poteter i den var et godt tips, men vår suppeterrin er såpass stor at da må vi i så fall ha stort selskap... Anonymkode: d90fd...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Del Skrevet 3. november 2019 TS her: Tror jeg skal kjempe mot lysten og heller avstå fra den terrinen Anonymkode: b1b2a...e8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. november 2019 #10 Del Skrevet 3. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Tror jeg skal kjempe mot lysten og heller avstå fra den terrinen Anonymkode: b1b2a...e8f Det tror jeg kan være like greit. Jeg er snart 50 år, glad i å både lage og servere supper, men jeg har aldri, aldri savnet suppeterrin! Er det forresten så mange serviser som har suppeterrin som en del lenger? Jeg synes liksom ikke jeg har sett det på lenge, men det kan selvfølgelig skyldes min manglende interesse for suppeterriner 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 3. november 2019 #11 Del Skrevet 3. november 2019 Nå måtte jeg Google suppeterrin. Og det var som jeg tenkte, det er det jeg er vant med å få poteter i hos bestemor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg har dessverre ikke plass, ellers skulle jeg gjerne hatt en. Ser for meg at den passer til både supper, gryter og en god punsj på fest Mine foreldre har suppeterrin som de bruker mye. De inviterer ofte mange på betasuppe, ulike gryter, rømmegrøt, risgrøt o.l. og da passer terrinen godt. Du kan jo evt kjøpe en uten stett, så er den mer anvendelig til f.eks potetmos, kålrabi o.l. ved større besøk. Anonymkode: 4f6dd...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. november 2019 #13 Del Skrevet 3. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre ikke plass, ellers skulle jeg gjerne hatt en. Ser for meg at den passer til både supper, gryter og en god punsj på fest Mine foreldre har suppeterrin som de bruker mye. De inviterer ofte mange på betasuppe, ulike gryter, rømmegrøt, risgrøt o.l. og da passer terrinen godt. Du kan jo evt kjøpe en uten stett, så er den mer anvendelig til f.eks potetmos, kålrabi o.l. ved større besøk. Anonymkode: 4f6dd...ded Det passer sikkert for noen, men jeg ser for meg at den fort blir for liten hvis det er virkelig mange rundt bordet og at den, hvis den er stor nok, blir uhåndterlig og tung med påfølgende fare for mer eller mindre katastrofale uhell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. november 2019 #14 Del Skrevet 3. november 2019 Vi har et digert hverdagservise som har en stor og en liten terrin. Jeg tror den store er suppeterrin, men vi bruker den til poteter når vi er mange til middag. Det hender jo ganske ofte, så den blir flittig brukt, men aldri til suppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Del Skrevet 4. november 2019 Har hatt min i 15 år. Brukt en gang. Kjøpte to str av støpjernsgryte fra Sabor for 3 år siden. Brukes ukentlig til supper og gryter. Lager maten direkte i den og setter den på bordet. Dekorativ i den fargen du ønsker og holder varmen bedre enn en suppeterrin. Anonymkode: 88947...1b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 4. november 2019 #16 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Jeg tenker at det må være bedre med ei støpejernsgryte i en fin farge, f.eks. fra LeCreuset. Suppe skal serveres varm, og det er best rett fra gryta. Denne eller denne. De er på tilbud nå. Endret 4. november 2019 av Hanne67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Del Skrevet 4. november 2019 På 30.10.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev: Vi bruker vår suppeterrin i "finere" middager. Men ikke bare til suppe. Bruker den også til kålrotstappe (på julaften), og noen ganger til kokte poteter. Greit med lokket, for da holder innholdet seg varmt lenge. At den også tar seg bra ut i vitrineskapet er et pluss. Den var styggdyr da vi kjøpte den. Anonymkode: d6cae...3f5 Samme her, brukes til jul og nyttårsaften Stort sett kokte poteter, men har også byttet om på potene og rotmosen noen ganger. Synes den er veldig praktisk til finere middager når maten skal holdes varm med lokk Anonymkode: 39713...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #18 Del Skrevet 4. november 2019 Er trønder, så bruker den hver gang vi har sodd. Anonymkode: 0a882...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #19 Del Skrevet 5. november 2019 Har ikke suppeterrin, men er jo kjekt å ha noe fint å servere i til jul og bedre høytider. Anonymkode: 57c6a...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 5. november 2019 #20 Del Skrevet 5. november 2019 Bruker den når vi har finnbiff eller elggryte, hvis vi har middagsgjester OG jeg kommer på at vi har den i vitrineskapet... 😬 Vil anslå 2-3 g pr år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå