AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Ser at det står skilt på bussen jeg tar at noen seter er reservert eldre, handikappede, gravide og foreldre med små barn. Jeg har en på litt over 2 som kunne ha greid turen hjem fra barnehagen uten vogn, men da måtte vi fått sitte. Har prøvd En stund nå, men ingen tar hensyn og ingen reiser seg. Kjipt å måtte fortsette å bruke vogn, I rushen på bussen. Det hadde jo vært plass til flere om ikke vi hadde med vogn, men nå ser jeg ingen annen mulighet. hvorfor reiser ikke folk seg når det står skilt? Anonymkode: 8f2a1...280
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser at det står skilt på bussen jeg tar at noen seter er reservert eldre, handikappede, gravide og foreldre med små barn. Jeg har en på litt over 2 som kunne ha greid turen hjem fra barnehagen uten vogn, men da måtte vi fått sitte. Har prøvd En stund nå, men ingen tar hensyn og ingen reiser seg. Kjipt å måtte fortsette å bruke vogn, I rushen på bussen. Det hadde jo vært plass til flere om ikke vi hadde med vogn, men nå ser jeg ingen annen mulighet. hvorfor reiser ikke folk seg når det står skilt? Anonymkode: 8f2a1...280 Du må bare manne deg opp og be de flytte seg. Mange som ikke får det med seg, evt ikke vil få det med seg 31
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Du må bare manne deg opp og be de flytte seg. Mange som ikke får det med seg, evt ikke vil få det med seg Nei jeg er ikke typen til det. Da tar vi heller vogn. ts Anonymkode: 8f2a1...280 2
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg er ikke typen til det. Da tar vi heller vogn. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Jeg er egentlig ikke typen til det heller, men har blitt tøffere med årene. 4
ikkevoksen Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg er ikke typen til det. Da tar vi heller vogn. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Da har du lagt opp til problemet selv. 34
Bokdamen Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg prøver å ha er halvt øye på om det er noen jeg burde reise meg for, og reiser meg alltid for folk med barn. Men noen dager er jeg bare for trøtt/langt inne i nyhetene/i min egen verden og får det ikke med meg. Spretter opp om jeg får spørsmål om noen kan sitte! Er høygravid akkurat nå, og opplever det fra motsatt side. Om noen legger merke til meg får jeg alltid sitte, hvis ingen ser meg, spretter de opp hvis jeg spør. Du må nok bare tøffe deg litt opp, folk flest er behjelpelige, men litt sløve på en trøtt busstur. 37
Sokkar Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 Er enig med deg. Små barn burde få sitte. 8
Sokkar Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, Bokdamen skrev: Jeg prøver å ha er halvt øye på om det er noen jeg burde reise meg for, og reiser meg alltid for folk med barn. Men noen dager er jeg bare for trøtt/langt inne i nyhetene/i min egen verden og får det ikke med meg. Spretter opp om jeg får spørsmål om noen kan sitte! Er høygravid akkurat nå, og opplever det fra motsatt side. Om noen legger merke til meg får jeg alltid sitte, hvis ingen ser meg, spretter de opp hvis jeg spør. Du må nok bare tøffe deg litt opp, folk flest er behjelpelige, men litt sløve på en trøtt busstur. Det kan nok stemme godt med meg også, dette her 😊 minus høygravid 😊 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 4 minutter siden, ikkevoksen skrev: Da har du lagt opp til problemet selv. Eh, nei. Det er ikke mitt problem at folk ikke eier folkeskikk. Jeg kommer på sent nok til at alle plassene er tatt, men tidlig nok til at jeg kommer på med vogn. Det er verst for de som kommer på etter meg. Da er det flere som ikke kommer på, også på grunn av all plassen jeg tar opp med vogn. Etter en lang arbeidsdag gidder jeg ikje bruke fritiden min på å oppdra fremmede på bussen, med en to åring og en på vei har jeg mer enn nok annet å bruke energien min på. ts Anonymkode: 8f2a1...280 13
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, Bokdamen skrev: Jeg prøver å ha er halvt øye på om det er noen jeg burde reise meg for, og reiser meg alltid for folk med barn. Men noen dager er jeg bare for trøtt/langt inne i nyhetene/i min egen verden og får det ikke med meg. Spretter opp om jeg får spørsmål om noen kan sitte! Er høygravid akkurat nå, og opplever det fra motsatt side. Om noen legger merke til meg får jeg alltid sitte, hvis ingen ser meg, spretter de opp hvis jeg spør. Du må nok bare tøffe deg litt opp, folk flest er behjelpelige, men litt sløve på en trøtt busstur. Opplever du at folk reiser seg for deg dom gravid altså? Det har jeg aldri opplevd. Nå har jeg til sammen i de to svangerskapene mine vært gravid i 15 mnd. Og tatt kollektivt ca. Hver dag. Ikke én gang har jeg blitt tilbudt sete. Nå er jeg såppass frisk i denne graviditeten at jeg ikke trenger det, men å stå på en full buss OG bære en 2 åring greier jeg ikke😔 ts Anonymkode: 8f2a1...280 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #11 Skrevet 30. oktober 2019 Enten så må du godta det slik det er eller så må du be om plassen. Ja, i en ideell verden skulle alle ha gitt plassen sin med en gang dere går inn bussen, men slik er det ikke. Folk er slitne, får ikke med seg hvem som kommer inn, hva skiltene sier og folk har som oftest nok med seg selv slik at de glemmer å gi plassen til de som trenger det. Det betyr ikke at disse menneskene er grusomme og ikke bryr seg om små barn, de er bare ikke blott gjort oppmerksomme på problemet ditt. Anonymkode: c1742...b4b 29
Populært innlegg ikkevoksen Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #12 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Det er ikke mitt problem at folk ikke eier folkeskikk. Jeg kommer på sent nok til at alle plassene er tatt, men tidlig nok til at jeg kommer på med vogn. Det er verst for de som kommer på etter meg. Da er det flere som ikke kommer på, også på grunn av all plassen jeg tar opp med vogn. Etter en lang arbeidsdag gidder jeg ikje bruke fritiden min på å oppdra fremmede på bussen, med en to åring og en på vei har jeg mer enn nok annet å bruke energien min på. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Herregud. Har du tenkt over at folk kan ha usynlige handikap? Dårlig rygg? Fatigue? Lavt blodtrykk? Er nyopererte? Eller rett og slett ikke får med seg at dere trenger sitteplass? Jeg har en alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ofte behøver sitteplass. Ofte har jeg sittet nyoperert i magen på bussen, ingen ser det. Da reiser jeg meg ikke for noen. Folk kan bare hinte med blikk så mye de vil, men vil dere ha svar på hvorfor en tilsynelatende frisk ung jente ikke reiser seg så MÅ DERE SPØRRE. Sånn er det bare. Bare fordi du har fått barn så dreier ikke verden seg rundt deg. Andre har behov også. Få hodet ut av rævvhølet. 87
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #13 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enten så må du godta det slik det er eller så må du be om plassen. Ja, i en ideell verden skulle alle ha gitt plassen sin med en gang dere går inn bussen, men slik er det ikke. Folk er slitne, får ikke med seg hvem som kommer inn, hva skiltene sier og folk har som oftest nok med seg selv slik at de glemmer å gi plassen til de som trenger det. Det betyr ikke at disse menneskene er grusomme og ikke bryr seg om små barn, de er bare ikke blott gjort oppmerksomme på problemet ditt. Anonymkode: c1742...b4b Hva er det for et svar? Jeg godtar det da. Jeg må få lov til å klage på det for det! Tull at folk ikke «får med seg» hvem som er på bussen, de greier det på mirakuløst vis andre steder, og de har både smarttelefoner og er slitne der også. At folk er slitne er jo hele poenget. Disse gruppene antas å være mer slitne/i behov av sitteplass, det er jo hele poenget. ts Anonymkode: 8f2a1...280 1
Eevee Skrevet 30. oktober 2019 #14 Skrevet 30. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Det er ikke mitt problem at folk ikke eier folkeskikk. Jeg kommer på sent nok til at alle plassene er tatt, men tidlig nok til at jeg kommer på med vogn. Det er verst for de som kommer på etter meg. Da er det flere som ikke kommer på, også på grunn av all plassen jeg tar opp med vogn. Etter en lang arbeidsdag gidder jeg ikje bruke fritiden min på å oppdra fremmede på bussen, med en to åring og en på vei har jeg mer enn nok annet å bruke energien min på. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Jammen gud a meg, spør høftlig «unnskyld, kunne barnet mitt fått dit sete. Turen vi har foran oss blir for lang for han å stå» og ferdig med saken. Folk flest er oppdratt ordentlig, men ser dere ikke, tenker ikke over at små barnebein blir slitne osv osv. Din fritid klarer å bruke 4 sekunder på å snakke med en fremmed på bussen om å få plassen, for jeg tipper du har brukt mer tid av fritiden din på å lage denne tråden? Snakk, kommuniser! Nordmenn altså 😂 43
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #15 Skrevet 30. oktober 2019 2 minutter siden, ikkevoksen skrev: Herregud. Har du tenkt over at folk kan ha usynlige handikap? Dårlig rygg? Fatigue? Lavt blodtrykk? Er nyopererte? Eller rett og slett ikke får med seg at dere trenger sitteplass? Jeg har en alvorlig kronisk sykdom som gjør at jeg ofte behøver sitteplass. Ofte har jeg sittet nyoperert i magen på bussen, ingen ser det. Da reiser jeg meg ikke for noen. Folk kan bare hinte med blikk så mye de vil, men vil dere ha svar på hvorfor en tilsynelatende frisk ung jente ikke reiser seg så MÅ DERE SPØRRE. Sånn er det bare. Bare fordi du har fått barn så dreier ikke verden seg rundt deg. Andre har behov også. Få hodet ut av rævvhølet. Jada, en bitteliten andel har nok usynlige lyter, de andre ( flesteparten)er bare frekke. Ts Anonymkode: 8f2a1...280 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #16 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, Eevee skrev: Jammen gud a meg, spør høftlig «unnskyld, kunne barnet mitt fått dit sete. Turen vi har foran oss blir for lang for han å stå» og ferdig med saken. Folk flest er oppdratt ordentlig, men ser dere ikke, tenker ikke over at små barnebein blir slitne osv osv. Din fritid klarer å bruke 4 sekunder på å snakke med en fremmed på bussen om å få plassen, for jeg tipper du har brukt mer tid av fritiden din på å lage denne tråden? Snakk, kommuniser! Nordmenn altså 😂 Som sagt jeg er ikke typen til det. Det koster meg masse å måtte oppdra fremmede på bussen i normal folkeskikk. Folk i andre land må ha et bedre syn da, siden aandre kulturer greier dette helt fint. Dette skulle være totalt unødvendig. Da tar jeg heller vogn. ts Anonymkode: 8f2a1...280 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #17 Skrevet 30. oktober 2019 Sorry men hvis du ikke gidder å spørre eller si fra så syns jeg dere bare kan stå. Du spør jo ikke på vegne av deg selv, men barnet ditt som er sliten? Enten mann deg opp å gi beskjed eller slutt å klag. Anonymkode: 5a2aa...7d8 31
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #18 Skrevet 30. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Det er ikke mitt problem at folk ikke eier folkeskikk. Jeg kommer på sent nok til at alle plassene er tatt, men tidlig nok til at jeg kommer på med vogn. Det er verst for de som kommer på etter meg. Da er det flere som ikke kommer på, også på grunn av all plassen jeg tar opp med vogn. Etter en lang arbeidsdag gidder jeg ikje bruke fritiden min på å oppdra fremmede på bussen, med en to åring og en på vei har jeg mer enn nok annet å bruke energien min på. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Du må virkelig spørre. 8 av 10 ganger når jeg spør en eldre, en gravid, eller en småbarnsmor, så får jeg et dritsurt svar, som om jeg har fornærmet dem. 1 av 10 sier de ja-takk. 1 av 10 sier de nei-takk, det går fint. Dette er da bare på deg. Du kan ikke kreve at alle andre skal være tankelesere i forhold til hva du ønsker. Anonymkode: 3e512...4a8 15
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #19 Skrevet 30. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Eh, nei. Det er ikke mitt problem at folk ikke eier folkeskikk. Jeg kommer på sent nok til at alle plassene er tatt, men tidlig nok til at jeg kommer på med vogn. Det er verst for de som kommer på etter meg. Da er det flere som ikke kommer på, også på grunn av all plassen jeg tar opp med vogn. Etter en lang arbeidsdag gidder jeg ikje bruke fritiden min på å oppdra fremmede på bussen, med en to åring og en på vei har jeg mer enn nok annet å bruke energien min på. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Ehhhh, og etter en lang dag på beina har jeg behov for å sitte på bussen. Jeg har ikke tenkt til å stå slik at ungen din får sitte, når han helt fint kan sitte i vogn. Hadde aldri gitt deg setet mitt med den tonen der heller. Anonymkode: 8d63f...e2e 19
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #20 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt jeg er ikke typen til det. Det koster meg masse å måtte oppdra fremmede på bussen i normal folkeskikk. Folk i andre land må ha et bedre syn da, siden aandre kulturer greier dette helt fint. Dette skulle være totalt unødvendig. Da tar jeg heller vogn. ts Anonymkode: 8f2a1...280 Da har du jo funnet en løsning som fungerer for dere. Skjønner ikke hvorfor du klager da. Anonymkode: c1742...b4b 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå