Adonia Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 har hatt så lyst på mer krøller i håret så lenge jeg kan huske (har litt fall). men har aldri tatt permanent fordi jeg har vært redd for at jeg skulle ende opp som en puddel.. vurderer nå virkelig å ta turen innom denne uka.. har hørt det frarådes fordi det sliter veldig på håret, men håret mitt er ikke farget eller noe så er ikke særlig slitt fra før. så jeg lurer på hvor lenge jeg kan forvente at permanenten skal sitte i håret? til det gror ut, eller? finnes det forskjellige størrelser på krøllene man kan velge mellom? skikkelig usikker jeg, men trenger virkelig å gjøre noe med håret mitt....
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Jeg også har tenkt den tanken mange ganger. Det jeg vet er at det er forskjellige størrelser... Vet også at det sitter i lenge, men jeg har hørt både at det sitter til det vokser ut igjen og at det forsvinner etter lang tid
Scheherazade Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Jeg har ganske tykt, blondt hår. Har tatt permanent i det de siste, tja, 6 årene omtrent. Håret mitt blir ikke noe særlig slitt og tørt av det, er fortsatt mykt og fint. Du kan velge hvor store spoler du vil ha, store spoler gir meg a la fall, men pittesmå gir masse krøller. Jeg pleier å ha ganske store spoler, slik at jeg får store krøller og bevegelse i håret. Nå har jeg ikke tatt permanent siden august i fjor og har fortsatt en del krøller igjen. Dersom jeg ikke gjør noe særlig etter vask er det mer som struktur og fall, dersom jeg har fuktighetskur og klemmer opp med krøllaktivator får jeg ganske mye krøller. Iallfall i halve håret omtrent, resten er vokst ut. Så, jeg har ikke noen skrupler med å anbefale permanent. Mitt hår har fine, naturlige krøller og ingen av skrekkscenarioene man hører om, har slått til. Permanenter har jo mye bedre kvalitet nå enn tidliger.
Adonia Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2005 :-) det var egentlig ganske så beroligende å høre... men hvordan kan jeg egentlig vite hvor store spoler jeg skal ta.. har de noen bilder man for eksempel kan se på? synes det er vanskelig å forklare frisøren hvordan jeg ønsker at de skal se ut nemlig.. og forresten, hvor mye kostet det da du tok det?
Scheherazade Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 Jeg og frisøren min ble egentlig bare enig om at jeg ikke ville ha småkrøller, men store. Så fant hun frem noen spoler og satt i gang. Vet ikke helt hvilken størrelse hun brukte. Men, du kan jo sikkert ta med et bilde? Og en ting til, ikke få panikk første dagen! Krøllene er IKKE noe fine samme dagen som du tar, ikke på meg iallfall. Du kan iallfall ikke dømme størrelsen på krøllene etter det iallfall. Etter et par dager ble det meget bra. Pris ja. Varierer veldig, hippe salonger er veldig dyre, mens andre er billige. Jeg betalte 700 forrige gang iallfall, det var med studentrabatt på 10% (15?). Det tok cirka halvannen time.
Adonia Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2005 okei.. :D kanskje jeg bare skal få ut fingern da... spennende!
blå Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Dere kan bytte med meg. Hele hue mitt er fult av krøller og jeg hater de. :veldigsur:
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Går det an å få søte korktrekkerkrøller også? Eller blir det bare perm ala 80 tallet?
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2005 #9 Skrevet 24. mai 2005 Går det an å få søte korktrekkerkrøller også? Eller blir det bare perm ala 80 tallet? min venninne frisøren sa det til meg da jeg spurte... Men hun gir meg jo Tigi-sjampo og balsam også da... :evil:
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2005 #11 Skrevet 24. mai 2005 Forsøkte hva? Forsøkte Tigi, som en annen her beskrev det som; hotellsjampo... Eller som å vaske håret i Lux såpestykke-såpe... Permanent? Nope, da er jeg stuck med de krøllene da... Bedre å lage det de gangene man har lyst på det. Jeg vet ikke hvordan man lager det de gangene jeg har lyst på det, men det er nå så
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #12 Skrevet 24. mai 2005 Ikke jeg heller. Husker jeg satte fast en spole i håret da jeg var lita. Du vet en slik skikkelig gammeldags med pigger som på et piggtrådgjærde. Den satt gitt
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2005 #13 Skrevet 24. mai 2005 Ikke jeg heller. Husker jeg satte fast en spole i håret da jeg var lita. Du vet en slik skikkelig gammeldags med pigger som på et piggtrådgjærde. Den satt gitt Kjenner til den ja - fryktelig kjekt med frisør-tante med hjemmesalong... Gleder meg til jeg blir gammel dame jeg, da kan jeg gå til "friserdamen og legge håret i blått leggevann" Herregud, jeg må legge meg. Jeg har jo tusen ting å gjøre i morgen. Eller ihvertfall 5...
Adonia Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2005 :D :D :D yess.. idag var jeg hos frisøren..og krøllene ble kjempefine!!! de ligner på kate sine i lost. så nå er jeg superglad og håper bare de holder så lenge som mulig.. :D
Gjest Étoile Skrevet 25. mai 2005 #16 Skrevet 25. mai 2005 :D :D :D yess.. idag var jeg hos frisøren..og krøllene ble kjempefine!!! de ligner på kate sine i lost. så nå er jeg superglad og håper bare de holder så lenge som mulig.. :D Hvor mye betalte du for det? Har også lyst på krøller...
Adonia Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #17 Skrevet 25. mai 2005 fikk noe som hun kalte spiralkrøller, det kostet egentlig 1500 men jeg fikk det for 900 (fordi jeg tok endel store krøller). og i tillegg kom klipp på 400!
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2005 #18 Skrevet 25. mai 2005 Hvor langt hår har du? Hadde jo vært praktisk med krøller da, så slipper man å fikse håret så mye... Men jeg har nok for kort hår, dessuten liker jeg jo å ha det rett også... Går det an å bruke rettetang på kjøpekrøller eller er de for "sterke"...? Eller no...?
Adonia Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #19 Skrevet 26. mai 2005 jeg har langt hår. til litt under puppene. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå