AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Er det noen som har erfaring med å få endret vurderingsform ved universitetseksamen pga sykdom/skade? Fra skoleeksamen til hjemmeeksamen eller muntlig? Anonymkode: 1a70e...955
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har erfaring med å få endret vurderingsform ved universitetseksamen pga sykdom/skade? Fra skoleeksamen til hjemmeeksamen eller muntlig? Anonymkode: 1a70e...955 Får du lov til det? Trodde du måtte ha samme eksamen og samme eksamensform som alle andre, bare med mulighet for tilpasning gjennom "enerom" og/eller bruk av pc istedenfor penn og papir. Alle skal jo vurderes på lik linje. Eller tar jeg feil? Anonymkode: 876c7...9f0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Får du lov til det? Trodde du måtte ha samme eksamen og samme eksamensform som alle andre, bare med mulighet for tilpasning gjennom "enerom" og/eller bruk av pc istedenfor penn og papir. Alle skal jo vurderes på lik linje. Eller tar jeg feil? Anonymkode: 876c7...9f0 Såvidt jeg leser er endret vurderingsform en av mulighetene ved tilrettelegging. Anonymkode: 1a70e...955
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg leser er endret vurderingsform en av mulighetene ved tilrettelegging. Anonymkode: 1a70e...955 Åja, var helt sikker på at det ikke var mulig. Du burde ta kontakt med skolen om dette ASAP, og få satt i gang prosessen kjapt. Må vel ha legeerklæring også. Hel papirmølle. Jeg har fått tilpasset eksamen med enerom eneste, og det var ikke bare bare å få til. Hvis du har mulighet til dette, anbefaler jeg deg å ta hjemmeeksamen (mindre stress og press). Men velg det som passer deg best. Anonymkode: 876c7...9f0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åja, var helt sikker på at det ikke var mulig. Du burde ta kontakt med skolen om dette ASAP, og få satt i gang prosessen kjapt. Må vel ha legeerklæring også. Hel papirmølle. Jeg har fått tilpasset eksamen med enerom eneste, og det var ikke bare bare å få til. Hvis du har mulighet til dette, anbefaler jeg deg å ta hjemmeeksamen (mindre stress og press). Men velg det som passer deg best. Anonymkode: 876c7...9f0 Skal til lege på fredag «Problemet» mitt er at jeg ikke kan sitte, 5-10 min går fint, så må jeg gå eller ligge. Har allerede mistet mange forelesninger på grunn av den håpløse kroppen min, men nekter å gi opp og skal ta eksamen. Tenker det kanskje kan være verdt et forsøk å søke hvertfall. Tror det vil by på større problemer å tilrettelegge fysisk på studiested enn å la meg ta hjemmeeksamen eller muntlig. Går det ikke, må jeg jo bare gjøre det beste ut av det på selve eksamen, men sjansen for stryk øker jo betydelig da sterke smerter og smertestillende og sittende posisjon tar bort veldig mye av konsentrasjonen. Anonymkode: 1a70e...955
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal til lege på fredag «Problemet» mitt er at jeg ikke kan sitte, 5-10 min går fint, så må jeg gå eller ligge. Har allerede mistet mange forelesninger på grunn av den håpløse kroppen min, men nekter å gi opp og skal ta eksamen. Tenker det kanskje kan være verdt et forsøk å søke hvertfall. Tror det vil by på større problemer å tilrettelegge fysisk på studiested enn å la meg ta hjemmeeksamen eller muntlig. Går det ikke, må jeg jo bare gjøre det beste ut av det på selve eksamen, men sjansen for stryk øker jo betydelig da sterke smerter og smertestillende og sittende posisjon tar bort veldig mye av konsentrasjonen. Anonymkode: 1a70e...955 Kan du stå? Heve-senkepult burde være mulig å få til. Anonymkode: 2c5ca...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du stå? Heve-senkepult burde være mulig å få til. Anonymkode: 2c5ca...0a8 Ikke i ro, må gå/bevege meg eller ligge. Vil muligens være veldig forstyrrende for de andre studentene? Men absolutt bedre enn å bare sitte Anonymkode: 1a70e...955
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke i ro, må gå/bevege meg eller ligge. Vil muligens være veldig forstyrrende for de andre studentene? Men absolutt bedre enn å bare sitte Anonymkode: 1a70e...955 Jeg tenker at enerom og forlenget tidsbruk kan være nyttig for deg her. Det tror jeg du får uten problemer. Anonymkode: 876c7...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at enerom og forlenget tidsbruk kan være nyttig for deg her. Det tror jeg du får uten problemer. Anonymkode: 876c7...9f0 Det er nok den mest realistiske løsningen. Det som er problemet med å endre eksamensform er at det ikke skal redusere kravene til deg eller gi deg fordeler utover det som gjør opp for funksjonsnedsettelsen. I min situasjon kunne jeg aldri ha fått innvilget endret eksamensform selv om fastlege selv har foreslått dette, men nå har jeg både skoleeksamen og muntlig-praktisk eksamen der de skal utfylle hverandre. Det er imidlertid ikke umulig, så det går jo an å søke. Men søk i tillegg om eget rom og forlenget tidsbruk på skoleeksamener. Anonymkode: 7095f...b3e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at enerom og forlenget tidsbruk kan være nyttig for deg her. Det tror jeg du får uten problemer. Anonymkode: 876c7...9f0 Jeg også, gjerne i kombinasjon med heve-senke-pult. Endret eksamensform vil føre til mye ekstraarbeid for universitetet, siden det må lages en egen eksamen kun for deg - og den skal heller ikke gi deg noen fordeler (eller ulemper) i forhold til de andre studentene. Ekstra tilrettelegging, men med samme eksamen, er mye enklere å få til. Anonymkode: 2c5ca...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 Takk for gode svar Kan det ha noen betydning om hvilken eksamen det er? Anonymkode: 1a70e...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå