Gå til innhold

Møte med bank osv.- Boliglån.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke boliglån for første gang. Jeg er i begynnelsen av 30årene, og har null kunnskap på området. Tenkte å høre om det er noen gode råd jeg kan ta med meg, hvordan det foregår i banken osv? 

Synes det er litt flaut at jeg kan så lite nemlig og har ingen familie jeg kunne tatt med meg. Er redd for å "dumme" meg ut, har litt skrekk for slike formelle møter. Uten grunn, har aldri opplevd noe som tilsier at jeg burde føle det sånn. Men men... nå er det engang sånn. 

. 😍

Anonymkode: eccd8...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Praktisk talt alle banker har fine artikler på nett som går gjennom låneprosessen, så les en haug av de. Du trenger ikke nødvendigvis formelt møte med banken, med mindre du må overbevise dem om at du skal få mer lån enn de vurderer. Sjekk med fagforening og Obos om hvor det er lavest mulig rente. Lag et budsjett og sjekk hvordan det stemmer overens med det du kan låne iflg boliglånkalkulator.

Anonymkode: 3b0d0...1d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg søkte bare på nett, hos tre-fire banker. Fikk tilbud om lån i alle. Den eneste grunnen til å ha fysisk møte er hvis mange banker sier nei.

Anonymkode: c0bd9...3c6

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte bare på nett, hos tre-fire banker. Fikk tilbud om lån i alle. Den eneste grunnen til å ha fysisk møte er hvis mange banker sier nei.

Fikk du ønsket lånebeløp da? Tenker om man vil låne mer enn man blir tilbudt på nett. 

Skrevet

Prøv gjensidige, skal love deg du aldri kommer til å møte ett eneste menneske personlig 😊 fikk avslag på automatisk søknad, sendte en mail og fikk tilbud om lån på svaret noen timer senere. 

Anonymkode: bd2da...590

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ønsket lånebeløp da? Tenker om man vil låne mer enn man blir tilbudt på nett. 

Ja, fikk langt over. I dagens marked ville jeg uansett ikke anbefalt å strekke seg lengre enn de generelle retningslinjene. Da blir du sittende med gjeld til over pipa og lite og rutte med hver måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...