Gå til innhold

Hjelp, tror noen i «familien» svindler nav...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har 2 stk i familien jeg er ganske sikker på svindler systemet... hun ene flyttet til Tyrkia og bor der, giftet seg der også. Mannen er fra Tyrkia.. og nå er hun kommet til Norge for å føde.. og skal ha penger. Engangstønad regner jeg med! Og planlagt å reise hjem til Tyrkia til jul. Fikk høre at hun ikke har meldt flytting engang.. dette høres ut som svindel for meg? Har hun virkelig rett på disse pengene når hun har flyttet til et annet land?? Hvordan kan jeg melde ifra anonym?  Klarer ikke å være vitne til at noen svindler. Vet moren er uføretrygdet og har ikke vært uskyldig på svindlingen hun heller. Begge er fra Russland.. 

Anonymkode: b8694...94f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er mye synsing og sladring i slekten din, og jeg mener det blir helt feil å blande seg og være bedriviter når du ikke en gang kjenner fakta. Man mister ikke automatisk rett på engangsstøtte bare fordi man har bodd i utlandet en stund. 

Anonymkode: e45a7...b8e

• Liker 7
Skrevet

Forresten, er hele din russiske slekt innvandret til Norge?

Gjest theTitanic
Skrevet

Det blir like vagt som å si at "jeg tror naboen har stjålet i en butikk..". 

Du må jo ha håndfaste og konkrete bevis, samt selvsagt vite regelverket. Kanskje har hun rett på pengene selv om hun bor utenlands. Det kan bli flaut for deg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, er hele din russiske slekt innvandret til Norge?

Det er onkelen min sin kjæreste og datteren hennes.. var bestefaren min som sa hun kom hit for å føde for da får hun jo penger. Hun er bare på «besøk» og reiser hjem igjen til jul. Hun bor ikke i Norge mer. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint melde fra anonymt, og understreke at du ikke vet om dette er riktig eller ikke. Så kan du la NAV følge opp.

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Samarbeid/arbeidslivskriminalitet-og-trygdesvindel/trygdesvindel

Anonymkode: 511e9...e5a

Blir så glad når jeg ser at det er noen her som klarer å komme med vettugt svar! 

Anonymkode: 3a4d7...c01

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har 2 stk i familien jeg er ganske sikker på svindler systemet... hun ene flyttet til Tyrkia og bor der, giftet seg der også. Mannen er fra Tyrkia.. og nå er hun kommet til Norge for å føde.. og skal ha penger. Engangstønad regner jeg med! Og planlagt å reise hjem til Tyrkia til jul. Fikk høre at hun ikke har meldt flytting engang.. dette høres ut som svindel for meg? Har hun virkelig rett på disse pengene når hun har flyttet til et annet land?? Hvordan kan jeg melde ifra anonym?  Klarer ikke å være vitne til at noen svindler. Vet moren er uføretrygdet og har ikke vært uskyldig på svindlingen hun heller. Begge er fra Russland.. 

Sluttet å lese når du skrev at russeren giftet seg med tyrkeren. Må være tulleinnlegg dette her. Så russere + Tyrkia + engangsstønad Norge liksom? Haha. Yeah, sure.

Anonymkode: 89f4d...963

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Familie" og "Begge er fra Russland", ja dette tror vi på :sarkasme:Alt for å ikke bli gjenkjent.

Anonymkode: 58c6c...b99

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...