AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Er det noen som jobber med HR her? Søkte på en jobb for en uke siden, men har ikke hørt noe. Nå ble jeg oppmerksom på at jobben har blitt utlyst igjen - annonsen ble lagt ut på nytt dagen etter søknadsfristen. Ønsker meg veldig jobben, spesielt siden jeg kommer til å få mye kortere pendelervei enn i den jobben jeg har nå. Såvidt jeg kan se oppfyller jeg alle krav i annonsen - de krever fagbrev, og jeg har fagbrev og en del påbyggingskurs. Har også fem års erfaring. Synes at det var rart at jobben ble lyst ut på nytt. Betyr det at de ikke fant noen kandidater de ville ansette? Eller kan det være at de er pålagt å lyse ut på nytt dersom det er få søkere som fyller kravene i annonsen? Dette er et lite sted, så de har nok ikke fått mange søkere med fagbrev. Lurer på om jeg skal gidde å søke på nytt, eller om de allerede har bestemt seg for at jeg ikke er så veldig interessant... Det er ikke noe særlig gøy å søke på nytt å få jobben på walkover, liksom. At de ikke ville ansette meg i utgangspunktet, men til slutt blir nødt til å gjøre det fordi de ikke får inn andre relevante søknader. Anonymkode: 91cba...38f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe særlig gøy å søke på nytt å få jobben på walkover, liksom. At de ikke ville ansette meg i utgangspunktet, men til slutt blir nødt til å gjøre det fordi de ikke får inn andre relevante søknader. Anonymkode: 91cba...38f Hvis det skulle skje, så må du bare ikke tenke at det er personlig, og bare gjøre en god jobb. Jeg ville søkt på nytt. Eventuelt ville ringt å spurt om hva de mente jeg burde gjøre. Anonymkode: 308b5...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 TS her! Takk for svar. Er egentlig mest interessert i å vite hva som er relevante årsaker til at man lyser ut en stilling på nytt. Kan f.eks. kommunen ha en policy om at de ikke kan ansette noen etter første gangs utlysning med mindre de har et visst antall søkere som fyller kravene i utlysningen? Eller handler det om at de ikke har fått kandidater de er fornøyde med? Anonymkode: 91cba...38f
Grandidosa83 Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som jobber med HR her? Søkte på en jobb for en uke siden, men har ikke hørt noe. Nå ble jeg oppmerksom på at jobben har blitt utlyst igjen - annonsen ble lagt ut på nytt dagen etter søknadsfristen. Ønsker meg veldig jobben, spesielt siden jeg kommer til å få mye kortere pendelervei enn i den jobben jeg har nå. Såvidt jeg kan se oppfyller jeg alle krav i annonsen - de krever fagbrev, og jeg har fagbrev og en del påbyggingskurs. Har også fem års erfaring. Synes at det var rart at jobben ble lyst ut på nytt. Betyr det at de ikke fant noen kandidater de ville ansette? Eller kan det være at de er pålagt å lyse ut på nytt dersom det er få søkere som fyller kravene i annonsen? Dette er et lite sted, så de har nok ikke fått mange søkere med fagbrev. Lurer på om jeg skal gidde å søke på nytt, eller om de allerede har bestemt seg for at jeg ikke er så veldig interessant... Det er ikke noe særlig gøy å søke på nytt å få jobben på walkover, liksom. At de ikke ville ansette meg i utgangspunktet, men til slutt blir nødt til å gjøre det fordi de ikke får inn andre relevante søknader. Anonymkode: 91cba...38f Jeg byttet nettopp jobb og det er mye som skjer i disse prosessene som er ganske amatørmessig. Det betyr ikke at du ikke er en kvalifisert søker. Jeg hadde ringt og forhørt meg om hva situasjonen var. Kanskje kan du plukke opp et hint eller lignende på noe du kan fremheve bedre i en ny søknad. Eventuelt kan du, som jeg fikk beskjed om, finne it at man hadde gjort en teknisk feil i stillingsutlysningen, som gjorde at de måtte lyse den ut en gang til for å oppfylle kravene. Endret 30. oktober 2019 av Grandidosa83 1
Grandidosa83 Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Takk for svar. Er egentlig mest interessert i å vite hva som er relevante årsaker til at man lyser ut en stilling på nytt. Kan f.eks. kommunen ha en policy om at de ikke kan ansette noen etter første gangs utlysning med mindre de har et visst antall søkere som fyller kravene i utlysningen? Eller handler det om at de ikke har fått kandidater de er fornøyde med? Anonymkode: 91cba...38f Ta den telefonen. Det er eneste måten du får et korrekt svar, og som regel er det mindre dramatisk enn man skulle tro. Selv har jeg opplevd: - mangelfull utlysning (annonsen hadde ikke lagt lenge nok ute) - Ønsket flere søkere for å få sammenligningsgrunnlag. - Søknaden min var ikke mottatt/registrert - og dessverre; de så etter en person med andre kvalifikasjoner. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg ville søkt igjen. Søkte på en stilling innen revisjon der jeg ikke fikk noe svar, men etter en tid så at den var lyst ut på nytt. Jeg ble da kalt inn til både førstegangs- og andregangsintervju. Årsaken til at den var lyst ut på nytt var bare at det var for få søkere. Anonymkode: ea5ff...a02 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå