Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Tidligere hadde vi sex igjennomsnittleg 1 g i uka, men nå etterhvert 1-2 g i året . Aldri opplevd at hun noen gang har tatt eit sexuelt initiativ og har derfor gradvis selv mistet lysten på å ha sex med henne. Føler at initiataiv til sex og intimkontakt er begges ansvar når ein lever i eit parforhold, og sexnekt er eit vel så stort svik overfor partneren som utroskap, og veien kan da vera kort til samlivsbrudd. De fleste som lever i parforhold vil før eller siden oppleve ubalanse i sexhebovet av forskjellige årsaker, og det er noe fleste truleg kan akseptere og forholde seg til. Såfremt det ikkje ligg medisinske årsaker til grunn for ikkje lenger å ha sex med partneren , så burde det vera muleg å finne løysninger som begge parter er er fornøyde med. De aller feste som lever i eit parforhold har identifisert med hverandres sexbehover, og burde ikkje vera nødvendig å sende søknader i flere eksemplarer for å blir forstått. Endret 30. oktober 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg taklet det ikke og gikk. Da ble eksen plutselig veldig på og ville kysse og klemme meg hver gang vi møttes, men da var det for seint, rett og slett. Anonymkode: ab4c9...80d 2
Gjest Paramount Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Det vanligste problemet er passivitet. Enkelte tror at det skal være slik at seksualiteten og lysten svekkes, og i verste fall forsvinner, med tiden. I mange tilfeller handler det om vilje. Det var en klok kvinne som skrev en gang her inne, at det kan være en fornuftig ting å lese erotiske noveller for å få lyst, ikke bare når du allerede har sterk lyst. Forutsatt at du ønsker et seksualliv, i farger.
Gjest commeilfaut Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, Anonym Bruker skrev: Såfremt det ikkje ligg medisinske årsaker til grunn for ikkje lenger å ha sex med partneren så burde det vera muleg å finne løysninger Levde i forhold med kvinne med stadig mer aggressiv MS og vi endte med å ha åpent forhold til slutt. Man kan jo ikke bare gå fra et menneske uten særlig nettverk og med et visst pleiebehov heller, så det var en ok løsning. Men det ga meg massiv skyldfølelse hver gang, jeg digger sex, men helst med noen jeg virkelig elsker.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Takler det ikke. Årevis med avvisning/latterliggjøring av min seksualitet har endt med at jeg har fått sex-aversjon og blitt iskald. Kvinne. Anonymkode: c618f...857
Paw Patrol Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 Hadde det sånn selv, selvsagt flere ting som ikke klaffet. Nå nyskilt. Synes det å legge sex på i hylla i 40 årene er litt tidlig.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 6 timer siden, Paramount skrev: Det vanligste problemet er passivitet. Enkelte tror at det skal være slik at seksualiteten og lysten svekkes, og i verste fall forsvinner, med tiden. I mange tilfeller handler det om vilje. Det var en klok kvinne som skrev en gang her inne, at det kan være en fornuftig ting å lese erotiske noveller for å få lyst, ikke bare når du allerede har sterk lyst. Forutsatt at du ønsker et seksualliv, i farger. Når forelskelsen er på eit høydepunkt oppleves sexbehovet overfor partner å vera rimleg inntakt. og en slags anerkjennelse og bekreftelse overfor partneren. Mange glir inn i eit forhold vel uvitende om sexbehovet blir ein prøvestein i forholdet. Eit parforhold inkl. sexen må pleies og holdes vedlike og her strides nok mange av de lærde hvordan dette skal videreføres. Sex og intimitet handler om langt mer en bare eit samleie, og sexstillinger. penislengder etc. Menn og kvinner har nok høyst ulikt syn på hvordan de best skal ivareta både sexen og ekteskapet / samlivet . Det handler som oftast om samarbeid, støtte, empati. og forståelse, tillit, og utfylle hverandres behover. Mange parforhold lever idag under økt press, til større frihet, større fristeles og endringer. Endret 30. oktober 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 Har opplevd dette selv, og jeg tror nok det er fler som kjenner seg igjen i situasjonen enn det man ser. Det begynte med avvisninger som ble hyppigere, og etterhvert så prøver man ikke lenger fordi man orker ikke nok en avvisning. Og da skjer det fint lite når bare den ene parten alltid tar initiativ, man blir deprimert og frustert, og det tar en toll i hvor mye energi man legger i andre deler av forholdet. Etter den opplevelsen har jeg blitt bevist på hvor viktig grunnstein sex er i et sunt forhold, og hvor viktig konstant og åpen kommunikasjon er i lengden. Kan ikke understreke sistnevnte godt nok. Hva man regner som sex og hvor ofte, kan par finne ut selv. Når du sier 1-2 ganger i året, vil jeg bare si du burde gå nå, med mindre det er barn inne i bildet. Anonymkode: 56348...1fa
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Nei, har såvist ikkje planer om " å gå " og "begynne på nytt " ettersom eg har god økonomi og såkalt veletablert m/ egen bolig hvor eg har bygd opp stein for stein igjennom mange år for skape eit hjem for meg selv og familien. Det blir en altfor enkel fremstilling å bare kaste inn håndkleet og løyse eit problemet på den måten. Barna har og forøvri forlengts forlatt redet og etablert seg sjølve så treng ikkje ta så mye omsyn der. Vet flere som er i en tilsvarende situasjon, men som framleis deler både hus og seng og lever stort sett som før. De fleste skilles som venner , og forsøker å innordne seg til en omstilling som de begge kan vera er tjent med på sikt. Kanskje er boligen innredet med tanke på en utleiedel som m/ fordel kan nyttes i slike høve utan at det medfører større kompilkasjoner. Mange opplever å komme til eit skjeringspunkt i livet der de føler det er noe som mangler. Det mangler ikkje på fasittråd ifra sexpsykologer , familirådgjiver om . hva som er hemmligheten bak eit godt ssexliv, samliv, men spørsmål er om desse rådene har noen effekt. ? Endret 1. august 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #11 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg bare sier det stor sjans for at det kommer til å tære på psyken og selfølelsen etterhvert, om det ikke allerede gjør det. Og problemet er stort sett, eller var for min del, manglende kommunikasjon. Det, og å sette av tid som bare handlet om "oss". Men vanskelig å endre på ting som har blitt rutiner, og lett å tenke "funker nå som det er" eller "passer bedre senere". Anonymkode: 56348...1fa 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. oktober 2019 #12 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare sier det stor sjans for at det kommer til å tære på psyken og selfølelsen etterhvert, om det ikke allerede gjør det. Og problemet er stort sett, eller var for min del, manglende kommunikasjon. Det, og å sette av tid som bare handlet om "oss". Men vanskelig å endre på ting som har blitt rutiner, og lett å tenke "funker nå som det er" eller "passer bedre senere". Anonymkode: 56348...1fa Manglende kommunikasjon og omstillingsevne fører sjelden til noe godt og endringer av gamle rutiner. Det å sette av tid til hverandre er sjølvsagt viktig for at eit forhold skal vera berekraftig. Endret 30. oktober 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 På 30.10.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev: Takler det ikke. Årevis med avvisning/latterliggjøring av min seksualitet har endt med at jeg har fått sex-aversjon og blitt iskald. Kvinne. Anonymkode: c618f...857 Tror det er veldig vanlig. At den ene parten først ødelegger den andres lyst. Og der etter klager på at den andre ikke har lyst. Anonymkode: aa796...2d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå