Gå til innhold

Ny i kollektivet - hvordan takle at de er så snille?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle

flyttet inn i kollektiv for en uke siden. koselig del av byen, sentralt, grei husleie med inkl strøm/internett. har bodd i kollektiv før men det var et helvette med rot/søl, festing, bråk om natta etc. 

men folka her er den rake motsetning. jeg ble møtt allerede i oppkjørselen med bærehjelp til pappeskene mine, de hadde laget deilig middag (gryterett, ris og nybakte rundstykker) og hjalp meg på plass på alle måter. etter mdidagen ble jeg vist rundt og vi hadde en kort husmøte om nattero, endel praktiske greier med nøkler etc. og om kvelden hadde vi søren meg vaffelkveld . altså det var dritkoselig.

men jeg sliter litt med å møte all denne vennligheten. jeg mener ingen sluntrer unna med vaskelista, ingen griser uten å vaske etterpå, alle fellesområdene er alltid ryddige og hyggelie. føler liksom at jeg må prestere men det er kanskje bare meg??

student 21, trondheim

Anonymkode: 00b8b...3ac

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig koselig! Det er bare å joine dem, innimellom ta initiativ til koselige ting, og følge vaskeopplegget. 

Jeg bodde selv i et kollektiv med sykt fine folk. Det var nok ikke så plettfritt som ditt kollektiv, men helt greit. Dette er nå 10 år siden og jeg husker så godt hvor fint det var. Og to av jentene er i dag fortsatt gode venninner av meg og vi har mye kontakt:-) 

Anonymkode: d1436...c38

• Liker 4
Skrevet

Siden dette tydeligvis er et veldig åpent og vennlig kollektiv kan det være lurt å være helt ærlig om dette. I neste setting hvor alle er samlet kan du fortelle hvor glad du er for at du ble så godt mottatt. Da kan du også beklage at du kanskje ikke vil klare å være slik med en gang, siden dette er et gigantisk kultursjokk for deg. Fortsett med skrekkhistorier fra det gamle kollektivet, som dere kan le over, og hør om de har opplevd/hørt om lignende i andre kollektiv.

Anonymkode: a7a5b...dcb

• Liker 3
Skrevet

Oi, du har jo virkelig kommet til himmelen av et kollektiv. Så fremt du er hyggelig og gjør ditt for at alle skal ha det bra og trives i kollektivet gjør du mer enn nok. Det er ikke forventet at du skal stå opp kl 6 for å lage rundstykker eller ta andre sin klesvask akkurat. 

Anonymkode: 87426...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...