Gå til innhold

Begynner å bli ganske utålmodig: PP nr 6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon. Gikk av p-piller nøyaktig 1 år siden. Tok nesten 7 mnd før jeg fikk en noenlunde stabil syklus med avvik innenfor +/-5 dager og stort sett ca 37 dagers. Hadde ikke eggløsning i starten heller. Men nå har vi nettopp prøvd 5 prøveperioden uten hell, hvorav 2 forsåvidt er litt usikre siden vi hadde sex kun en gang hhv dag 3 FØR eggløsning, men likevel. Gynekolog sier alt er ok med meg, bare begynner å føles som at alle andre rundt blir gravide på forsøk 1, 2 og 3.. og jeg begynner å slite med å bli glad på dems vegne. Føler det bør være min tur snart!!!! Arght!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym jente 31 skrev:

Må bare få ut litt frustrasjon. Gikk av p-piller nøyaktig 1 år siden. Tok nesten 7 mnd før jeg fikk en noenlunde stabil syklus med avvik innenfor +/-5 dager og stort sett ca 37 dagers. Hadde ikke eggløsning i starten heller. Men nå har vi nettopp prøvd 5 prøveperioden uten hell, hvorav 2 forsåvidt er litt usikre siden vi hadde sex kun en gang hhv dag 3 FØR eggløsning, men likevel. Gynekolog sier alt er ok med meg, bare begynner å føles som at alle andre rundt blir gravide på forsøk 1, 2 og 3.. og jeg begynner å slite med å bli glad på dems vegne. Føler det bør være min tur snart!!!! Arght!!

Har du fått en grundig undersøkelse? Tenker siden du sier at gynekolog sa alt er ok med deg? Har legen sjekket med innvendig ultralyd å tatt blodprøver? 

Ustabile sykluser kan for mange være første pekepinn på at noe ikke er som det skal. Har syklusen din hvert normal disse 5pp? Eller fortsatt ustabil? 

Kan også være lurt å sjekke mannen. Dette går veldig kjapt. Man får svar samme dag. 

I teorien har du jo prøvd i 1 år allerede fra du stoppet på p piller så jeg hadde faktisk gått videre til utredning. 

Husk at det er de som blir gravide med en gang som skriker høyest :) Det er utrolig mange som blir gravide etter flere måneder med prøving, og tror faktisk det er vanligst enn å bli gravid de første 1-2mnd. 

Anonymkode: 7e096...d14

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått en grundig undersøkelse? Tenker siden du sier at gynekolog sa alt er ok med deg? Har legen sjekket med innvendig ultralyd å tatt blodprøver? 

Ustabile sykluser kan for mange være første pekepinn på at noe ikke er som det skal. Har syklusen din hvert normal disse 5pp? Eller fortsatt ustabil? 

Kan også være lurt å sjekke mannen. Dette går veldig kjapt. Man får svar samme dag. 

I teorien har du jo prøvd i 1 år allerede fra du stoppet på p piller så jeg hadde faktisk gått videre til utredning. 

Husk at det er de som blir gravide med en gang som skriker høyest :) Det er utrolig mange som blir gravide etter flere måneder med prøving, og tror faktisk det er vanligst enn å bli gravid de første 1-2mnd. 

Anonymkode: 7e096...d14

Ja har tatt 3 blodprøver på hhv dag 3, 21 etc, samt to stk ultralyd og alt det der. Det var ikke annet enn at gynekologen sa at alt var Ok og at det snart ville ordne seg. Mannen må nok sjekke seg snart ja. Ellers fikk jeg pillene som skal korte ned syklus, gjøre den 28 sånn at det blir lettere å time riktig. Men disse tør jeg ikke begynne på siden jeg har lest syn man kan gå opp i vekt av de.

Anonymkode: b1769...5ff

Skrevet
På 30.10.2019 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Ja har tatt 3 blodprøver på hhv dag 3, 21 etc, samt to stk ultralyd og alt det der. Det var ikke annet enn at gynekologen sa at alt var Ok og at det snart ville ordne seg. Mannen må nok sjekke seg snart ja. Ellers fikk jeg pillene som skal korte ned syklus, gjøre den 28 sånn at det blir lettere å time riktig. Men disse tør jeg ikke begynne på siden jeg har lest syn man kan gå opp i vekt av de.

Anonymkode: b1769...5ff

Hei 😊

Vil først av alt si at jeg svært godt skjønner frustrasjonen din. Å være prøver er en tålmodighetsprøve, kjenner selv jeg får testa psyken på veldig mange plan. Vi har prøvd i litt over halvannet år nå, akkurat fått time på fertilitetssenter, så håper de kanskje kan hjelpe oss på veien.

Det er sikkert Letrozol du har fått? Jeg vil råde deg til å ta disse siden syklusene dine er ustabile. Min gynekolog sa at ved ustabile sykluser er det ikke sikkert man har eggløsning hver syklus. Dessuten, hva gjør et par ekstra kilo når du skal bli gravid likevel? 😉 Jeg har stått på Letrozol i 10 måneder nå, og da har jeg gått opp 4 kg og tatt av meg 2 igjen. Tror de som opplever mest vektøkning er de som står på dette fast hver dag, da letrozol egentlig er et hormon som gis til kvinner som er behandlet for brystkreft etter overgangsalderen. Dersom du gir tablettene noen runder til å stabilisere syklusen din, så kan det jo veldig godt være at du blir gravid! Og dersom det ikke hjelper, så kan du oppsøke legen din og få hjelp til henvisning videre. Det er nok en fordel å ha forsøkt hormonbehandling først, hvis ikke er det nok det du må prøve ut før du får annen hjelp hos et fertilitetssenter. Men forhåpentligvis blir du gravid på det, som veldig mange andre blir 😊

Masse lykke til ❤️ Håper det klaffer for dere snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...