Gå til innhold

Arbeissrettettiltak og gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i et år, men jeg fikk beskjed at det kunne være vanskelig for meg naturlig. Men så plutselig ble jeg gravid, og er nå 9 uker på vei. Men jeg har så dårlig samvittighet.. 

Jeg har gått på AAP i to år etter en fallulykke og har vært ivrig på å finne jobb. Jeg jobbet et halvt år for et nettsted i et halvt år, men de hadde ikke mulighet til å lønne meg. Så arbeidsveilederen min ville finne noe annet til meg. Jeg fortalte henne at jeg var gravid, og det var en ok samtale da. Men så har jeg fått tidlig bekkenløsning og er sykemeldt en måned. Og veilederen ringte meg akkurat og måten hun snakket på var så nedlatende og kjipt. "Ja, okey. Nå har jeg tatt kontakt med en venninne som driver en barnehage - noe jeg aldri gjør, og hun ville ta deg inn i en prøveperiode. Men nå kompliserer denne graviditeten din ting veldig. Så jeg vet ikke hva vi gjør...".

Jeg får så dårlig samvittighet og føler dette er så dårlig timet i forhold til de som heiet på at jeg skulle ut i jobb. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre 😶 noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 0ad17...7f2

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Hvis du ikke ba om det, så er det ikke ditt ansvar at hun har ringt en venninne. Men, det er ditt ansvar å formidle en ærlig fremstilling av hva du trenger, og hva du kan bidra med i en jobbsituasjon. Uavhengig av tiltak, så kan det være en idé å be om et møte med fastlege sammen med veileder, alt ettersom hvor invalidiserende bekkenløsningen er..

Og så lenge du er i tiltak, "bruker du opp" tida de uten å kunne faktisk være i jobb, selv om du er sykemeldt.. for slik jeg har forstått det så kan en ikke være sykemeldt når en er i arbeidsrettet tiltak, det skal liksom kombineres uansett situasjon.

Så enten må tiltaket pauses mens du er sykemeldt, eller så må du søkes inn på nytt når barnet er ute og du har en reell mulighet til å kunne jobbe igjen.. eller hur?

Skrevet

Nav henger deg ikke oppi graviditet på AAP. Det skjer mange kvinner hele tiden.

Hele prosessen med å komme i jobb vil nok bare ta lenger tid. Nyt graviditeten 😉 Gratulerer så mye 😊💛

Anonymkode: 6af34...03b

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Søgni, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...