Gå til innhold

Utleie av leiligheter - useriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikket innom finn.no og ser at mange har leiligheter til leie og at de har både 2-3 leiligheter til leie i en alder av 22 år. Hvordan har noen råd til det? Hvis jeg leide av en på 22 år som hadde dette ville jeg bare gått på nåler og tenkt: hvordan skal eieren av leilighetene klare å betjene lånet sitt? Ikke sikkert vedkommende har råd denne måneden. 😬 Skal jeg ringe foreldrene til denne personen slik at de får snakket han/henne ut av dette? 
Hvordan ville dere håndtert situasjonen? Er veldig bekymret. 😐

Anonymkode: c2b2e...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte skriver også, vi har tenkt til å reise og flytte i sammen. Da tenker jeg, ååå.... nå er det en stor krangel på gang. Når kommer denne krangelen da de finner ut av at de ikke vil bo sånn allikevel? Hvor folk får en skriftlig beskjed om at de har tre måneder på seg til å flytte, i mens utleieren står der med gråten i halsen fordi forholdet har tatt slutt, og jeg får gråten i halsen fordi jeg må flytte. 

Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle alder på utleier være et problem? Mange som får drahjelp av familie og sitter godt i det. 

Anonymkode: df465...0be

• Liker 1
Skrevet

Skal du ringe foreldrene til et voksent menneske du ikke kjenner, fordi du er redd for at de ikke klarer å betjene lånet sitt, fordi de er i starten av tjueårene? Dummeste jeg har lest..

Anonymkode: 8af30...df6

• Liker 1
Skrevet

Han klarer nok å betjene lånet når han får leid ut leilighetene. Sannsynligvis uten også. 

Hvordan han har råd til å kjøpe leiligheter har du ikke noe med. Det er mange fullt mulige og lovlige måter han kan ha fått til det. 

Hvorfor i all verden skal du ringe foreldrene? Hva har de med det å gjøre? 

Hvis du er usikker så får du heller leie av noen andre. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor skulle alder på utleier være et problem? Mange som får drahjelp av familie og sitter godt i det. 

Anonymkode: df465...0be

Ja å få drahjelp til en leilighet ja men ikke til 2-3-4 stykker. Da må det i såfall være en veldig rik familie som er spesialisert på eiendomsrett og de færreste er det. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ringe foreldrene til et voksent menneske du ikke kjenner, fordi du er redd for at de ikke klarer å betjene lånet sitt, fordi de er i starten av tjueårene? Dummeste jeg har lest..

Anonymkode: 8af30...df6

Du skjønner vel at den setningen om å ringe foreldrene var en fleip? 

13 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Han klarer nok å betjene lånet når han får leid ut leilighetene. Sannsynligvis uten også. 

Hvordan han har råd til å kjøpe leiligheter har du ikke noe med. Det er mange fullt mulige og lovlige måter han kan ha fått til det. 

Hvorfor i all verden skal du ringe foreldrene? Hva har de med det å gjøre? 

Hvis du er usikker så får du heller leie av noen andre. 

Det er mange av de som ikke klarer å betjene lånene sine det et det som er dritten. Det er ikke tomt prat jeg kommer med her liksom. Jeg har ikke leid av alle de der men jeg vet at det skjer og det skal ikke skje i det hele tatt. Ja kommer heller til å leie av en som jeg vet er seriøs... kanskje et firma. Mange av de som leier ut på 20 år er sånne drømmere. Nå skal de bli rike innen eiendom. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja å få drahjelp til en leilighet ja men ikke til 2-3-4 stykker. Da må det i såfall være en veldig rik familie som er spesialisert på eiendomsrett og de færreste er det. 

Du skjønner vel at den setningen om å ringe foreldrene var en fleip? 

Det er mange av de som ikke klarer å betjene lånene sine det et det som er dritten. Det er ikke tomt prat jeg kommer med her liksom. Jeg har ikke leid av alle de der men jeg vet at det skjer og det skal ikke skje i det hele tatt. Ja kommer heller til å leie av en som jeg vet er seriøs... kanskje et firma. Mange av de som leier ut på 20 år er sånne drømmere. Nå skal de bli rike innen eiendom. 

Jeg synes du bekymrer deg veldig for ikke-eksisterende problemer her. Overlat den bekymringen til bankene, de har mye bedre greie på utleiernes evne til å betjene disse lånene enn det du har. 

Anonymkode: dbde4...26d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du bekymrer deg veldig for ikke-eksisterende problemer her. Overlat den bekymringen til bankene, de har mye bedre greie på utleiernes evne til å betjene disse lånene enn det du har. 

Anonymkode: dbde4...26d

Jeg bekymret meg ikke noe sånn. Jeg bare lufter en tanke. Ser ikke problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...