AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Så. Jeg vokste opp i et hjem der en av foreldrene mine hadde (ubehandlet) psykisk sykdom i mange år. Dette medførte (blant annet) at hen var ustabil og uforutsigbar. Det resulterte i en del voldsepisoder (aldri noe grovere enn at det skapte kun skader på tillit og relasjon). Den "eksplosive" stemingen i huset gjorde ofte at jeg ble bekymret og redd, noe jeg til dels har tatt med meg inn i voksenlivet. I tillegg vokste vi søsknene opp med en del krenkelser (latterliggjøring av hobbyer, nedsettende kommentarer om kropp vekt og utseende med mer) Vedkommende er tilsynelatende riktig diagnostisert nå og mottar behandling. Nå sitter jeg her med barn selv og lurer på hvor store deler av dette som var sykdom og hvor store deler som var at hen var en kjip og dårlig person. Som alle historier er det jo ikke helt svart hvitt. Vi hadde det mye moro sammen og har mange gode minner fra oppveksten. Men jeg er veldig skeptisk til "veien videre". Jeg vet jo allerede nå at mine barn aldri får være alene med hen. Stoler ikke på det. Samtidig er det en del av familien, en del av min historie og jeg er ikke klar for å bryte alle bånd. Noen som har noen liknende erfaringer å dele? Anonymkode: 9583d...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå