Gå til innhold

Fanget i buksa

Fremhevede innlegg

Gjest Bukse
Skrevet

Jeg er helt sprø. Jeg vet ikke om jeg tør å spørre om det her, men jeg prøver. Jeg har et stort problem og det er at jeg ikke klarer å gå med olabukser eller andre trange bukser. Dette er jo helt inn, og de på jobben har spurt meg om jeg har olabukse og andre vanlige busker.? Det har jeg ikke. Synes det er pinlig.

Hvis jeg prøver olabukse ol. i butikken føler jeg meg fanget. Klarer ikke å ha det så trangt? Det blir altfor ubehagelig å ha på. Også prøver jeg å gå, og da blir det vondt. Ekkelt og vondt.

Også får jeg så vondt i tissen. Buksa går liksom inne i tissen. Og det er vondt når jeg setter meg. Er dette normalt? Jeg har nok unormal tiss tror jeg. Også når jeg går er det også vondt. Sårt på en måte. Også er det en buksa som går opp i tissen og i rumpa. Dette ble mye surr. Blir det sånn på andre også?

Derfor går jeg bare i joggebukser. Det er det eneste buksene som jeg klarer å ha på meg. Men det er ikke noe gøy når jeg skal pynte meg eller gå på jobben. Siden de på jobben bruker olabukser og andre jeans i mange farger, og jeg som bare går med joggebukser.

Jeg har prøvd å gått med vanlige bukser, men da får jeg angst av å ha det på meg. Føler meg helt fastlåst og fanget. Også er det så stivt.

Ofte så spør venner og naboer ol. hvorfor jeg bare går med joggebukser. Jeg synes det er så pinlig. Jeg har så lyst til å gå som som de andre. Jeg har også lyst til å klare å gå med andre bukser uten å bli sperret og fanget. Og å få masse angst pga. buksa.

Om sommeren er det litt lettere. Da går jeg masse med skjørt. Og hvis jeg har blitt kjent med noen nye, som ikke vet at jeg bruker masse skjørt om sommeren. Så sier de alltid: Så hyggelig å se deg i skjørt å ikke alltid i joggebukse.. Hint.. hint.. Tenker jeg da.

Også blir jeg bare enda mere lei meg. Om vinteren klarer jeg ikke å gå med strømpebukse. Dette er også et plagg som sitter etter beina. Da føler jeg meg også fanget. Men om sommeren slipper jeg å bruke strømpebukse og da går jeg masse i skjørt. For å liksom ikke alltid gå i joggebukse.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har prøvd å venne meg til å gå med olabukse hjemme, men jeg klarer ikke å gå med den. Føler meg så fanget. Også får jeg bare masse angst av å ha den på. At jeg tar den fort av igjen også byttet jeg den i butikken dagen etterpå. Kan liksom ikke ha den når jeg får angst av å gå med olabukse.

Dette skjer også når jeg går med svarte polyester bukser eller viskose bukser. Sånne med stretsj. Det går heller ikke med stretsj. Jeg føler meg helt ille til mote. Eller prøver vide bukser som flagrer, sånne lin bukser. Men det klarer jeg heller ikke å ha på meg fordi det stikker. Jeg vet at jeg er helt forvrengt når det gjelder klær. Og det er veldig plagsomt for meg.

Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt? Får andre også vondt i tissen av å ha trange bukser på? Får andre angst av dette? Føler andre seg fanget? Er det bare meg som er sprø? Er det bare meg som er fanget i buksa?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bukse
Skrevet

Sorry altså. Internetten hang seg opp derfor ble det mange like etterhverandre. Unnskyld meg altså. Det var ikke meningen.

Skrevet

Jeg vet ikke om du er sprø, det kan jeg ikke svare på, men problemet ditt er nok ganske uvanlig..

Kanskje ikke så mye det med trange olabukser, for det er jo ikke verdens mest behaglige plagg, men at du har problemer med å ha på deg bukser i det hele tatt.. :klø:

Jeg bor i vide linbukser hele sommeren, og har aldri opplevd at det klør, så det kan kanskje være noe du innbiller deg?

Gjest lilletroll
Skrevet

Også får jeg så vondt i tissen. Buksa går liksom inne i tissen. Og det er vondt når jeg setter meg. Er dette normalt? Jeg har nok unormal tiss tror jeg. Også når jeg går er det også vondt. Sårt på en måte. Også er det en buksa som går opp i tissen og i rumpa. Dette ble mye surr. Blir det sånn på andre også?

På meg høres det ut som de buksene du har prøvd rett og slett er for små! Selv om de er "trange" og ettersittende skal de ikke være så trange at de kryper opp og inn steder de ikke er ønsket :-?

Når det er sagt finnes det jo også mange fasonger på bukser, og de må jo ikke være ettersittende for å være stilige og etter moten. Jeg kjøpte meg nettopp en "drakt" (jakke og bukse) der buksen er ganske vid, men jeg får bare masse skryt for at jeg ser flott ut i den.

Spør betjeningen om elegante, tøffe, fine bukser som ikke er trange. De kan nok hjelpe deg.

Lykke til

Gjest gjesta
Skrevet
Sorry altså. Internetten hang seg opp derfor ble det mange like etterhverandre. Unnskyld meg altså. Det var ikke meningen.

Går bra det, så fikk jeg trimmet slettefingeren litt. :)

Mie ( mod )

Skrevet

Ikke for å være kjip, men for meg så høres det ut som at du har en mild form for fobi eller tvangstanke. Isåfall trenger du hjelp av en psykolog, ikke nye bukser.

Hvis påkledningen din på jobb forårsaker at kollegaene dine gjentatte ganger konfronterer deg med den, så passer det kanskje ikke så godt med joggebukser på din arbeidsplass og i ditt arbeid? Jeg kan nesten ikke tenke meg en eneste situasjon hvor jeg ville tatt opp en kollegas antrekk med henne eller han, annet enn hvis antrekket på en helt påfallende måte kom i konflikt med arbeidet eller arbeidsplassens "image". For eksempel hvis hun brukte plastikkminiskjørt med fishnets til et formelt møte eller tilsvarende.

Mens du jobber med problemet mellom ørene så kan du jo prøve flagrebukser i en blanding av bomull og silke. Det stikker ikke og er ikke ettersittende, og er bra mye mer elegant enn joggiser.

Lykke til!!

Skrevet

Hvis det er sånn at buksa kjennes ubehagelig på så er det nok feil fasong eller for liten størrelse. Jeg går mye i trange jeans og det er absolutt ikke ubehagelig.

Men det finnes mye annet å velge mellom. Bukser må ikke være pinetrange :wink:

Bare se her f.eks.:

http://www.josefssons.no/

Gjest Bukse
Skrevet

Jeg har prøvd masse forskjellige jeans og alle føler jeg meg fanget i. Føler liksom ikke meg fri som jeg gjør i joggebukser.

Er det noen andre her som også føler seg fanget?

Jeg klarer bare ikke å ha tettsittende klær. Må ha klær som flagrer. Jeg er dum.

Har bare så lyst til å ikke å skille meg ut ute. Derfor har jeg også lyst til å klare å gå med vanlige bukser som andre klarer å ha på.

Gjest cycac
Skrevet

Du kan jo bruke skjørt andre årstider enn bare sommer. (Strømpebukse og støvletter)

Ellers så fins det mange bukser som verken er trange, eller nødvendigvis "glir opp"

Gjest Bukse
Skrevet

Jeg klarer ikke å gå med strømpebukser heller. Fordi strømpebukser sitter jo også etter beina.? Akkurat som trange bukser.?

Men sokker klarer jeg å ha på, sånne korte leggsokker. Men det blir kaldt å gå med skjørt da?

Jeg klarer ikke ull, det stikker og klør.

Jeg er helt vridd jeg.

Gjest Bukse
Skrevet

Jeg klarer ikke å gå med strømpebukser heller. Fordi strømpebukser sitter jo også etter beina.? Akkurat som trange bukser.?

Men sokker klarer jeg å ha på, sånne korte leggsokker. Men det blir kaldt å gå med skjørt da?

Jeg klarer ikke ull, det stikker og klør.

Jeg er helt vridd jeg.

Gjest ikke bukseløs
Skrevet

Det der høres veldig psykisk ut. Du burde be fastlegen sende deg videre til psykologisk behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...