Gå til innhold

GU til besvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du bør snakke med noen. Når du blander inn legens kjønn i hvorfor dere ikke har sex så er du irrasjonell.

Anonymkode: 5fa5a...52a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 30.10.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke han blir kåt av damene han  ser på jobben, og han er ingen rival, men det er ikke saken. Satt på spissen kan vi si at jeg må ringe en annen mann i bygda for å spørre hvordan kjønnet til dama mi ser ut. Burde ikke jeg hatt førstehånds kjennskap til det? Dette har en viss tilknytning til hvor viktig det visuelle er for oss mannfolk; noe dere kvinner aldri vil komme til å forstå. Hadde ikke brydd meg nevneverdig dersom jeg i løpet av f.eks et år hadde sett musa 98 ganger og legen to; dvs meg 98%, legen 2%. I problemstillingen er det legen (en annen mann) 100%, meg 0%.
Hva om du og din mann regelmessig gjorde noe sammen dere begge likte; f.eks. gå i fjellet. Plutselig en dag sier han at han ikke vil ha deg med på tur lengre. Så snur han seg rundt og tar med seg Berit i oppgang 3 på tur isteden. 
TS

Anonymkode: c1edf...b23

Nå er du bare teit. 

Og uthevede viser kanskje hvorfor hun ikke lar deg slippe til? Du virker litt kort. Hun har nok bare mistet følelsene for deg, med god grunn om det er slik du er i hverdagen også.  

Anonymkode: 2cebf...ed2

Skrevet
11 minutter siden, Strider skrev:

Forstår veldig godt hva du mener. Jeg tror det er ordlyden i innlegget som får rødstrømpene her inne til å spy utover tastaturet i blodtåka.

Dette handler rett og slett om tillit i forholdet. Hun har ikke tillit nok til deg til å dele problemet sitt med deg, og det sårer.

Har dessverre ingen gode råd å komme med, utover å forklare det til henne. Kanskje forstår hun, kanskje ikke. Noen kvinner er dessverre så fanget i sitt eget kjønn (eller frykten for sitt eget kjønn) at de rett og slett blir (p)syke av det.

Jaja, har man ikke noe bedre å kommeed, så må man vise sin brume side :)

Skrevet
På 30.10.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Og hva er mitt problem; at dama mi tillater en annen mann å se musa si men ikke meg?

TS

At du kun tenker sex. Legen tenker alt annet enn sex i.f.t. dama di. Dama di må føle et sinnsykt press fra din side i.f.t. dette med sex. La saken bero, så kanskje dama di kan stresse ned fremfor å gå og kjenne på din misnøye slik hun gjør nå. Det siste bedrer ikke sexlysten akkurat 😉 

Anonymkode: 46cd2...100

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, har man ikke noe bedre å kommeed, så må man vise sin brume side :)

Det var altså den ene setningen du klarte å henge deg opp i 😄

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
På 29.10.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

I mitt forrige liv hørte jeg om menn blant våre nye landsmenn som nektet konene sine GU (gynekologisk undersøkelse) hos mannlige leger. Det syntes jeg var hel-teit. Nå er jeg motvillig enige med dem. Hvorfor? Jo, i mitt forrige liv hadde jeg jevnlig sex med samboeren. Det har jeg ikke lengre (har samme samboer >20 år). Hun har mistet lysten og stengt butikken. Null sex de siste tre årene. Har ikke sett hurrahølet på så lenge jeg kan huske. Jeg vet hvilken kategori det tilhører (synlige/ikke synlige kjønnslepper), men kan ikke beskrive en eneste detalj; husker rett og slett ikke.  Hun skulle ha gjennomgått GU; rutinekontroll og undersøkelse av kløe/utslett. Jeg har sagt jeg kan betale for GU hos en kvinnelig gynekolog på en eller annen klinikk (Volvat etc.) Hun har mannlig lege. Dersom jeg hadde hatt et problem med staken, hadde det vært en selvfølge at jeg hadde tatt den frem og bedt om hennes mening. Jeg har spurt om jeg skal ta en titt på utslettet, men får klar beskjed om at det er off limit. Vi nærmer oss kjernen i saken og som gjør vondt langt inn i hjerteroten. Hun har ikke noe spesielt imot å sette seg i stolen hos legen sin og blottlegge hele underlivet i full flombelysning slik at han har fullt innsyn i hver kvadratmillimeter. Er klar over at han bare gjør jobben sin, og er vant til dette og bla, bla, bla. Har ingen mistanke om noe sexuelt fra legens side what so ever, men det er ikke poenget. Det som plager meg er at hun tillater en annen mann å se sitt mest intime området, men som jeg er nektet enhver tilgang til. Jeg betegner legen som mann med overlegg. Mange kvinner forsøker å lure seg selv ved å innbille seg at legen er et kjønnsløst vesen som svever rund i hvit frakk. Det er han på ingen måte. I min bok er han en mann med Audi, kone, 2,4 barn som bor på et nærliggende boligfelt, drikker øl og ser fotball, slår gresset og står foran meg i kassakø på Kiwi. Vet allerede at de fleste kvinner her inne vil stemple meg som «a total jerk», men det skulle vært interessant å høre hvordan andre ser på «problematikken»; spesielt Trolltunga som jeg gjennom andre innlegg opplever som den mest logisk tenkende og reflekterte kvinnen her inne. 
Vet jeg muligens er irrasjonell, men det er en vond følelse jeg ikke klarer å legge vekk. Mulig jeg er gammeldags, men jeg mener jeg burde være mann nr. én. Hun er uten tvil min nummer én, og har full tilgang på alt dersom hun ønsker det; langt før noen andre. 

Takk for fine ord! Fikk det ikke med meg før nå, men siden du ønsker svar av meg skal jeg dele mine synspunkter på dette, selv om det kanskje ikke er så mye klokere enn det andre kan si. 

Jeg har jevnlig sex med min kjære, og han er velkommen til å ta en nærkikk når han måtte ønske, og han kunne gjerne ha ønsket det oftere for å være ærlig. Likevel, dette tilbudet står kun så lenge underlivet mitt er friskt og delikat. Hadde jeg fått et problem med underlivet mitt, med utslett, utflod, kanskje lukt og jeg ikke følte meg frisk og delikat nedentil er min mann kanskje den siste i verden jeg ønsker skal ta en kikk. Jeg ville hatt en stor mental sperre for det. Kanskje fordi vi kvinner vokser opp på dårlige vitser om rekelukt og andre måter et kvinnelig underliv kan oppleves som noe fælt og ekkelt, og en følgende redsel for å noen gang lukte vondt, smake vondt eller på noen måte ha et så udelikat underliv som det vitses om. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men jeg hadde ikke klart at min mann skulle kikke (og nødvendigvis da også lukte) på mitt underliv når noe var galt med det. Det hadde vært helt grusomt for meg om han insisterte på det, og jeg forstår din kone svært godt i at hun ikke ønsker at du skal se på det. Det synes jeg at du bør respekterer. 

Når det kommer til at lege skal se på det. Det er nødvendig, og det er ikke noe kjekt det heller. En rutinemessig GU er ikke kjekt selv når alt er som det skal det nede, og enda mindre kjekt når man vet at noe er galt. Det slår litt inn da også, denne skammen over at "blomsten" vår ikke er særlig delikat. Kvinnelig eller mannlig lege... det er ikke kjekt uansett! Det er ikke en behagelig opplevelse, uansett, det er bare noe som må gjøres. 

Jeg personlig hadde nok valgt å ta hensyn til min manns følelser, og valgt en kvinnelig lege for hans del, men har man normalt en mannlig lege, og tillit til den legen, kan det også oppleves litt vanskelig å si til legen at man velger å la en kvinne ta den undersøkelsen. Det er absolutt ingenting seksuelt i å bli undersøkt slik, det er ubehagelig, legen vet at det er ubehagelig, og dermed er det ofte en mye mer anstrengt tone ved slikt enn ved andre konsultasjoner. Eller påtatt munter, men likevel tror jeg at både pasient og lege er ganske lettet når det er over, fordi dette ikke på noen måter føles veldig ok. Å si til legen at man foretrekker kvinnelig lege akkurat for dette pleier å bli møtt med forståelse (kanskje til og med lettelse for noen leger), men det er samtidig litt pinlig å kreve det, for da legger man på en måte noe seksuelt i det, og det føles også veldig feil. For det er absolutt ikke en behagelig situasjon, og for en fastlege som ikke gjør det hele tiden er det ofte litt ubehagelig også. Det å vite at situasjonen er så ubehagelig for pasienten. 

Så ja, jeg hadde tatt hensyn til min mann, selv om jeg også hadde tenkt at han da måtte ha et veldig feil bilde av en slik situasjon. Jeg har hatt både kvinnelige og mannlige fastleger, og i begge tilfeller er dette bare noe nødvendig som gjøres, og både jeg og leger har vært glad når det er gjort. Det trekkes liksom et lettet sukk når det er over, fra begge, og først da kan man snakke normalt igjen. 

Jeg ser at du skriver at du ikke ser noe seksuelt i det, men jeg tror kanskje at menn ikke forstår i hvilken grad dette overhodet ikke er noe seksuelt. Jeg er veldig komfortabel med kropp og nakenhet, men en slik situasjon er ubehagelig, og nærmest nedverdigende. Kvinnelig lege hjelper lite på det. Er nesten litt verre på enkelte måter, fordi kvinnelige leger ofte har en "dette er bare noe vi kvinner må finne oss i" holdning, litt hardt og profesjonellt, mens mannlige leger virker å ha større forståelse for hvor ekkelt det føles. De er derfor ofte noe mer omtenksomme og respektfulle i situasjonen. Later ikke som om de kikker på kneet ditt slik kvinner gjør (selv om de har et drag over ansiktet som samtidig viser at de faktisk later som), men følger med på hvordan du takler det, og viser tydelig at de forstår at det er ubehagelig. Gir kanskje et oppmuntrende ord om at nå er det overstått også, mens kvinnelige leger fremdeles later som at de undersøkte kneet ditt. 

Skulle jeg velge gynekolog på "øverste hylle", om det finnes noe slikt angående noe som er på lav hylle uansett, hadde det vært en erfaren mannlig lege. Gammel nok til å ha gjort det mange ganger, og sett der meste, men likevel ikke så profesjonell "hard" som kvinnelige leger er i den situasjonen. 

Likevel hadde jeg gått til kvinne om min mann hadde de følelsene du har. For meg hadde det vært pest eller kolera, det ene bare ørlite mindre ubehagelig enn det andre for meg. Om differansen for min mann var pest eller å trekke pusten, så hadde hans større differanse i dette talt mer for meg enn min. 

Likevel synes jeg at du legger for mye i det. Du blander din sårhet ved at dere ikke har sex inn i at din kjære skal gjennom noe ubehagelig. Dette burde ikke blandes, men tas hver for seg. Du burde egentlig bare være glad for at hun får dette undersøkt, uansett lege. Det blir definitivt ikke mer sex før dette problemet er borte, for er det noe som virkelig dreper sexlyst er det et underliv som svir og klør. Antagelig har hun hatt problemer lenge før du fikk vite om det. Dette er slikt vi kvinner i det lengste forsøker å fikse selv, og vi pleier ikke å annonsere det til noen. Selv ikke mannen vår. 

Følelser og reaksjoner er imidlertid ikke alltid logiske. 

Jeg forstår dere begge.

Kan dere møte hverandre? Det er det viktigste! En av dere må kanskje være den som bare velger å akseptere den andres følelser. Kan du klare det om det må være deg? 

Jeg ville anbefale deg å forsøke. Støtte henne i å få dette under kontroll. Det er jo absolutt nødvendig for at dere noen gang kan begynne å jobbe med det egentlige problemet du føler på, det at dere ikke har sex. Det bør dere jobbe med, men ikke før hun er helt bra. Som nevnt, svie og kløe nedentil er dødelig for lyst. Det er dødsdømt å jobbe med det å ha sex igjen før hun ikke har plager i underlivet, så om 100 menn måtte kikke for å få det i orden... gi et håp om at det kan gi henne lyst igjen... ville det ikke være verdt det? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å bruke pengene på en samlivsterapeut i stedet? Hvis hun ikke vil ha sex med deg og ikke vil at du skal se henne naken lenger er det meget trolig at hun mangler følelser for deg. Hun trenger selvfølgelig at en lege ser på det utslettet, der legens kjønn er irrelevant, men den timen kan hun betale selv. Det er ikke du som har utslett i underlivet.

Anonymkode: 85c1c...7dc

Gjest Alterego666
Skrevet
På 31.10.2019 den 12.53, Strider skrev:

Det var altså den ene setningen du klarte å henge deg opp i 😄

Det er en temmelig signifikant setning.

Skrevet
På 31.10.2019 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Har aldri brukt det utrykket; bare noe som falt meg inn når jeg skrev innlegget. Hennes  manglende sexlyst er sammensatt flere ting; hovedsakelig helsemessig, og litt på siden av saken i denne tråden. Er klar over at jeg har en irrasjonell tilnærming til dette, men følelser er ikke alltid noe man kan styre. Det visuelle er en stor del av min sexualitet, og da er det en smule irriterende at de aller fleste tilfeller av hennes nakenhet (skifting, dusjing, etc) foregår bak lukkede dører, eller på tider jeg ikke er tilstede, samtidig som det er helt greit for henne å skreve i full flombelysning foran en annen av mine mannlige sambygdinger. Og som nevnt tidligere; leger er ikke kjønnsløse vesner i hvit frakk. De er vanlige menn som har valgt å studere medisin i stedet for juss, økonomi eller tatt et fagbrev som tømrer. 
Mannlige leger flest er profesjonelle i jobben med hensyn til håndtering av kjønnsorganer, men de er også menn, og det kan nok hende at pasienten på mandags morgen er mer interessant visuelt enn den på fredags ettermiddag. Det blir litt som når man er på naturiststranden er øynene mer i aktivitet den første timen enn den siste. 

Om butikken er midlertidig stengt eller nedlagt vil tiden vise

TS

Om butikken er nedlagt.....hadde hun da noe form for opphørs salg ???

Anonymkode: 4a964...5d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...