Gå til innhold

GU til besvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige liv hørte jeg om menn blant våre nye landsmenn som nektet konene sine GU (gynekologisk undersøkelse) hos mannlige leger. Det syntes jeg var hel-teit. Nå er jeg motvillig enige med dem. Hvorfor? Jo, i mitt forrige liv hadde jeg jevnlig sex med samboeren. Det har jeg ikke lengre (har samme samboer >20 år). Hun har mistet lysten og stengt butikken. Null sex de siste tre årene. Har ikke sett hurrahølet på så lenge jeg kan huske. Jeg vet hvilken kategori det tilhører (synlige/ikke synlige kjønnslepper), men kan ikke beskrive en eneste detalj; husker rett og slett ikke.  Hun skulle ha gjennomgått GU; rutinekontroll og undersøkelse av kløe/utslett. Jeg har sagt jeg kan betale for GU hos en kvinnelig gynekolog på en eller annen klinikk (Volvat etc.) Hun har mannlig lege. Dersom jeg hadde hatt et problem med staken, hadde det vært en selvfølge at jeg hadde tatt den frem og bedt om hennes mening. Jeg har spurt om jeg skal ta en titt på utslettet, men får klar beskjed om at det er off limit. Vi nærmer oss kjernen i saken og som gjør vondt langt inn i hjerteroten. Hun har ikke noe spesielt imot å sette seg i stolen hos legen sin og blottlegge hele underlivet i full flombelysning slik at han har fullt innsyn i hver kvadratmillimeter. Er klar over at han bare gjør jobben sin, og er vant til dette og bla, bla, bla. Har ingen mistanke om noe sexuelt fra legens side what so ever, men det er ikke poenget. Det som plager meg er at hun tillater en annen mann å se sitt mest intime området, men som jeg er nektet enhver tilgang til. Jeg betegner legen som mann med overlegg. Mange kvinner forsøker å lure seg selv ved å innbille seg at legen er et kjønnsløst vesen som svever rund i hvit frakk. Det er han på ingen måte. I min bok er han en mann med Audi, kone, 2,4 barn som bor på et nærliggende boligfelt, drikker øl og ser fotball, slår gresset og står foran meg i kassakø på Kiwi. Vet allerede at de fleste kvinner her inne vil stemple meg som «a total jerk», men det skulle vært interessant å høre hvordan andre ser på «problematikken»; spesielt Trolltunga som jeg gjennom andre innlegg opplever som den mest logisk tenkende og reflekterte kvinnen her inne. 
Vet jeg muligens er irrasjonell, men det er en vond følelse jeg ikke klarer å legge vekk. Mulig jeg er gammeldags, men jeg mener jeg burde være mann nr. én. Hun er uten tvil min nummer én, og har full tilgang på alt dersom hun ønsker det; langt før noen andre. 

Anonymkode: c1edf...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette blir et veldig konstruert problem. Hun har en mannlig gynekolog og hva så? Han er legen hennes og har undersøker damer hver eneste dag. No problem. Så lenge hun ikke har noe forhold til han, og det vet du jo at hun ikke har, så er dette rett og slett ikke et problem. Det som derimot er et problem er at hun ikke ønsker sex lenger. Det er det du må ta tak i sammen med henne, og glem dette med den mannlige gynekologen. Han er ikke noen rival for deg på noen måte, selv om du føler det sånn. Ja, selvsagt har han antagelig kone, barn og bil og bla bla bla, men det spiller jo ingen rolle for hans profesjonelle yrkesliv som gynekolog. Tror du han blir kåt av alle damene han undersøker hver bidige dag på jobben?

Anonymkode: a7ab8...dfd

• Liker 12
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Her har du tenkt og tenkt deg selv langt ut på villspor. Du problematiserer noe helt uproblematisk fordi du har et annet problem. Løs ditt egentlige problem. Skjerp deg.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke han blir kåt av damene han  ser på jobben, og han er ingen rival, men det er ikke saken. Satt på spissen kan vi si at jeg må ringe en annen mann i bygda for å spørre hvordan kjønnet til dama mi ser ut. Burde ikke jeg hatt førstehånds kjennskap til det? Dette har en viss tilknytning til hvor viktig det visuelle er for oss mannfolk; noe dere kvinner aldri vil komme til å forstå. Hadde ikke brydd meg nevneverdig dersom jeg i løpet av f.eks et år hadde sett musa 98 ganger og legen to; dvs meg 98%, legen 2%. I problemstillingen er det legen (en annen mann) 100%, meg 0%.
Hva om du og din mann regelmessig gjorde noe sammen dere begge likte; f.eks. gå i fjellet. Plutselig en dag sier han at han ikke vil ha deg med på tur lengre. Så snur han seg rundt og tar med seg Berit i oppgang 3 på tur isteden. 
TS

Skrevet
14 minutter siden, Kognosøren skrev:

Her har du tenkt og tenkt deg selv langt ut på villspor. Du problematiserer noe helt uproblematisk fordi du har et annet problem. Løs ditt egentlige problem. Skjerp deg.

Og hva er mitt problem; at dama mi tillater en annen mann å se musa si men ikke meg?

TS

Skrevet

Jeg tror dere bør gå fra hverandre. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg tror dere bør gå fra hverandre. 

Hjelper det? Glemte å si at jeg er svært glad i dama, og vi har det fint sammen ellers. Det er også andre involvert, slik som familie osv. Her inne set det ut til at alle problemer løses bare man splitter opp

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er mitt problem; at dama mi tillater en annen mann å se musa si men ikke meg?

TS

Du tenker hun burde la være å gå til legen så diagnoser er du utslettet? 

Mannen min tok imot ungen vår under fødsel. Han ville ikke ha sex på over ett år etter det, selvom jeg gjerne ville. 

Utslett er ekkelt, hvorfor i alle dager vil du se det? 

Anonymkode: e525f...66f

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det? Glemte å si at jeg er svært glad i dama, og vi har det fint sammen ellers. Det er også andre involvert, slik som familie osv. Her inne set det ut til at alle problemer løses bare man splitter opp

TS

Når manglende sex har gått så langt at du problematiserer hvilket kjønn legen hennes har, da er det på tide å splitte opp ja. Det er langt over normal tankegang. 

Anonymkode: e0fb3...d6b

• Liker 11
Gjest ByeByeLove
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Problemet ditt er at du ikke har det bra i et forhold uten dåsetilgang. Det takler du så dårlig at du blir kav irrasjonell og skriver tråder med tullprat her på kvinneguiden.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker hun burde la være å gå til legen så diagnoser er du utslettet? 

Mannen min tok imot ungen vår under fødsel. Han ville ikke ha sex på over ett år etter det, selvom jeg gjerne ville. 

Utslett er ekkelt, hvorfor i alle dager vil du se det? 

Anonymkode: e525f...66f

Fortsatt er det vanskelig å se problemstillingen ser jeg. Nei, jeg skal ikke diagnostisere, og nei, jeg behøver ikke på liv og død se utslettet. Poenget er at hun gir en annen mann tilgang til noe hun nekter meg. Jeg vet at de ikke skal ha sex, så glem det; dette har ingenting med sex å gjøre. Skriver også i hovedinnlegget at jeg gladelig betaler for en kvinnelig gynekolog

TS

Skrevet
3 minutter siden, Kognosøren skrev:

Problemet ditt er at du ikke har det bra i et forhold uten dåsetilgang. Det takler du så dårlig at du blir kav irrasjonell og skriver tråder med tullprat her på kvinneguiden.

Ja enig i det. KG består jo kun av tunge akademisk vinklede drøftinger. Tullprat, nei Gud forby 

TS

Skrevet

Er det mulig å være så selvsentrert? Det er jo ikke deg som er problemet, men hennes egne mest intime kroppsdeler. Noe som åpenbart går svært hardt inn på henne. Kanskje hun synes hun ser for jævlig ut der nede. Og ikke vil vise dette frem for noen som hun må se i øynene hver dag. Legen går greit, for det er medisinsk nødvendig, og hun slipper å forholde seg til han etterpå. 

Dersom dere ikke har sex, så er det jo det som er problemet. Ikke at du ikke får studert hvor ekkel hun ser ut (i hennes øyne).

Dersom hun faktisk er frisk i underlivet, så må dere ta dere en åpen og oppriktig prat om hvilket forhold dere begge ønsker å leve i fremover. Om hun ikke ønsker sex (lyst kan jobbes med) og du ikke kan leve uten, så er dere åpenbart ingen god match videre.

Anonymkode: 6dff4...d54

• Liker 7
Skrevet

Burde du ikke heller fokusere på hvorfor kona di ikke ønsker å gi deg tilgang til sitt underliv? Hva ved deg gjør at hun ikke vil ha sex med deg??

Anonymkode: b0812...ec7

• Liker 5
Skrevet

Problemet her er jo at hun ikke vil ha sex. Ikke at hun viser underlivet sitt til legen fordi det er medisinsk nødvendig. Jeg klarer ikke å se hvordan du har klart å konstruere dette problemet til en besværlig GU. 

Har dere snakket om hvorfor hun ikke vil ha sex? Det er der dere må starte.

Anonymkode: ae8ec...ccf

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde du ikke heller fokusere på hvorfor kona di ikke ønsker å gi deg tilgang til sitt underliv? Hva ved deg gjør at hun ikke vil ha sex med deg??

Anonymkode: b0812...ec7

👍

Anonymkode: 6338a...431

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hun har mistet lysten og stengt butikken. Null sex de siste tre årene. Har ikke sett hurrahølet på så lenge jeg kan huske. 

Har du brukt begrepet hurrahølet så hun hørte det? Isåfall er det ikke rart butikken stengte. 

Anonymkode: aaf30...a80

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt begrepet hurrahølet så hun hørte det? Isåfall er det ikke rart butikken stengte. 

😂😂😂

Anonymkode: 6338a...431

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri brukt det utrykket; bare noe som falt meg inn når jeg skrev innlegget. Hennes  manglende sexlyst er sammensatt flere ting; hovedsakelig helsemessig, og litt på siden av saken i denne tråden. Er klar over at jeg har en irrasjonell tilnærming til dette, men følelser er ikke alltid noe man kan styre. Det visuelle er en stor del av min sexualitet, og da er det en smule irriterende at de aller fleste tilfeller av hennes nakenhet (skifting, dusjing, etc) foregår bak lukkede dører, eller på tider jeg ikke er tilstede, samtidig som det er helt greit for henne å skreve i full flombelysning foran en annen av mine mannlige sambygdinger. Og som nevnt tidligere; leger er ikke kjønnsløse vesner i hvit frakk. De er vanlige menn som har valgt å studere medisin i stedet for juss, økonomi eller tatt et fagbrev som tømrer. 
Mannlige leger flest er profesjonelle i jobben med hensyn til håndtering av kjønnsorganer, men de er også menn, og det kan nok hende at pasienten på mandags morgen er mer interessant visuelt enn den på fredags ettermiddag. Det blir litt som når man er på naturiststranden er øynene mer i aktivitet den første timen enn den siste. 

Om butikken er midlertidig stengt eller nedlagt vil tiden vise

TS

Skrevet

Forstår veldig godt hva du mener. Jeg tror det er ordlyden i innlegget som får rødstrømpene her inne til å spy utover tastaturet i blodtåka.

Dette handler rett og slett om tillit i forholdet. Hun har ikke tillit nok til deg til å dele problemet sitt med deg, og det sårer.

Har dessverre ingen gode råd å komme med, utover å forklare det til henne. Kanskje forstår hun, kanskje ikke. Noen kvinner er dessverre så fanget i sitt eget kjønn (eller frykten for sitt eget kjønn) at de rett og slett blir (p)syke av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...