AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Jobber som jordmor på et av de største sykehusene i Norge. Det er en krevende jobb, og jeg har snart to barn med to års mellomrom. Føler livet har gått i ett siden jeg begynte på jobb igjen etter mammaperm og jeg er veldig sliten av å jobbe 100%. Jeg jobber hver 3.helg og har høy overbelastning. Fridagene jeg har i ukedager av og til går i ett med klesvask, diverse innkjøp, trening osv. Jeg har veldig lite tid til venner, dersom jeg bytter en vakt får jeg bare veldig mange vakter på rad når jeg skal ta den igjen og jeg er sliten. Vi har vaskehjelp, og det hjelper noe, men ikke nok. Jeg har bestemt meg for å gå ned i stilling etter permisjonen, men lurer på om jeg skal gå ned til 90 eller 80%. Vi har ok økonomi, men vil nok merke det å gå ned i stilling en del.. det skal nok gå rundt, men da må bruke litt mindre penger på meg selv.. mannen jobber som siviløkonom i staten og tjener litt over snittet og vi bor i et rekkehus. Lån på 4 mill. Hva ville du gjort? Anonymkode: 5ab39...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg ville begynt med 90 % og sett hvordan det gikk. Du har jo rett til å søke redusert arbeidstid siden du har små barn. Så kan du ev. redusere videre til 80 % dersom du ønsker det. Hvis du begynner med 80 %, vil du nok ikke gå opp til 90 % igjen. Anonymkode: 555b5...45d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville begynt med 90 % og sett hvordan det gikk. Du har jo rett til å søke redusert arbeidstid siden du har små barn. Så kan du ev. redusere videre til 80 % dersom du ønsker det. Hvis du begynner med 80 %, vil du nok ikke gå opp til 90 % igjen. Anonymkode: 555b5...45d Godt poeng 😅 Anonymkode: 5ab39...dc1
Torelli Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 ville spart opp en god buffer. så redusert til 90 % først deretter 80 % ved behov. Kan mannen din jobbe noe overtid? Ville også prioritert å betalt ned noe på lånet. med 4 mill i lån er man sårbar for renteoppgang. I know, vi har enda mer i lån..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Ville begynt med 90%, da har man i snitt en dag ekstra fri annenhver uke. Det kan hjelpe mye, uten å gå alt for mye ned i lønn. Å redusere lønna med ytterligere 10% for å gå ned til 80% kan fort merkes mer, så jeg ville absolutt har prøvd å redusere så lite som mulig først. Anonymkode: 6a295...b82
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg gikk ned til 80%. Jobber også turnus. Det er virkelig verdt det!! Anonymkode: 230a7...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå