Gå til innhold

Ekstrem kvalme tidlig i svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som har slitt med kvalme fra tidlig i svangerskapet? Har vært prøver i 3 år så dette har jeg ikke opplevd tidligere. Jeg har slitt med vanvittig sterk kvalme siden EL, og er i dag 13-14 dpo. Den er helt ekstrem og er konstant kvalm fra morgen til kveld, spesielt når jeg er sulten blir den ille selv om jeg spiser jevnlig og jeg blir uvel av det meste av mat og lukt 😳🤔

Vet at jeg hadde knall positiv EL test for 15 dager siden, men testet ikke dagene etter. Fikk negativ test i går og i dag på ebay strimler (kveldsurin da.....)

I tillegg til kvalmen har jeg hatt/har kraftige stikk i eggledere på begge sidene og lysken, den siste uken bare moderate menssmerter.

Sikkert tidlig for noen å lete etter symptomer men det gjør jeg altså ikke. Siden kvalmen er så ille må jeg til legen om det ikke gir seg 😣 noen som har opplevd så tidlig kvalme?

Anonymkode: ca5a9...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei, er det noen her som har slitt med kvalme fra tidlig i svangerskapet? Har vært prøver i 3 år så dette har jeg ikke opplevd tidligere. Jeg har slitt med vanvittig sterk kvalme siden EL, og er i dag 13-14 dpo. Den er helt ekstrem og er konstant kvalm fra morgen til kveld, spesielt når jeg er sulten blir den ille selv om jeg spiser jevnlig og jeg blir uvel av det meste av mat og lukt 😳🤔

Vet at jeg hadde knall positiv EL test for 15 dager siden, men testet ikke dagene etter. Fikk negativ test i går og i dag på ebay strimler (kveldsurin da.....)

I tillegg til kvalmen har jeg hatt/har kraftige stikk i eggledere på begge sidene og lysken, den siste uken bare moderate menssmerter.

Sikkert tidlig for noen å lete etter symptomer men det gjør jeg altså ikke. Siden kvalmen er så ille må jeg til legen om det ikke gir seg 😣 noen som har opplevd så tidlig kvalme?

Det var altså graviditetstest jeg tok i går og idag som var negativ

Skrevet

Høres ut som hypermesis.. hatt det helt likt

Skrevet

Er nok ikke graviditetskvalme da den kommer av graviditetshormoner. Hadde det vært kvalme pga graviditet så hadde også graviditetstesten vært positiv.

god bedring

Anonymkode: b6815...3b5

Skrevet

Hei! 

Jeg blir kvalm flere dager før positiv graviditetstest. Har hatt det sånn i alle tre svangerskap. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: 21897...1e1

Skrevet

Jeg har hatt hyperemesis og den kom 6 + 1. Det skal ikke være mulig å få hyperemesis 13 DPO, fordi du rett og slett ikke har produsert nok hCG enda.

Anonymkode: 70292...2de

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hyperemesis og den kom 6 + 1. Det skal ikke være mulig å få hyperemesis 13 DPO, fordi du rett og slett ikke har produsert nok hCG enda.

Anonymkode: 70292...2de

Hvor lite hcg som skal til varierer altså. 

Det er helt klart slik at man har damer som.reagerer så kraftig på hormonet(og det er jo ikke bare hcg hormonet som krøller med kroppen under svangerskap) at de spyr fra start til slutt. 

Anonymkode: 284df...931

Skrevet

En ting er å få svangerskapskvalme 14 DPO (selv om jeg har mine tvil om det virkelig er mulig), noe annet er å ha så mye HCG i kroppen at man få svangerskapskvalme men likevel få negative tester. Det kan godt hende du er gravid og at testen slår ut etterhvert, men det er IKKE mulig å få svangerskapskvalme mens du samtidig får negative tester. Det er absolutt helt umulig. Det er også absolutt helt umulig å få svangerskapskvalme rett etter eggløsning. Kroppen har ingen anelse om den er gravid eller ikke da.

Om du virkelig har vært vanvittig kvalm i 14 dager sammenhengende, burde du virkelig oppsøke lege. Det har ingenting med graviditet å gjøre, men kan være et symptom på ganske alvorlig sykdom.

Anonymkode: 6a602...dc8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...