Badesåpe Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg sliter IKKE med mørk hårvekst eller noe slikt. Jeg vil rett og slett få sminken til å ligge finere og ha jevnere hud. Så; jeg så en youtuber som napper hår i ansiktet med pinsett. Jeg har fra før barbert med en slik øyenbrynshøvel, men napping vil vel holde det glattere lenger.. Voksing? Hvordan vokser det ut igjen, tid fra en voks til neste? Pris (dyrt i lengden?) Laser? Prisen er jo høy, og ikke alltid suksess? men hjelper kanskje på ujevn hudtone og arr fra litt for mye skvising på hudormer? Hva er deres triks for hårveksten?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Lurer også. Jeg fikk sjokk når jeg så meg selv i et speil i sollys, hadde fullt av hvite dun langs kjeven, så jo ut som skjegg i lyset 😳😳 håper virkelig ikke andre legger merke til det. Vil hvertfall ikke barbere, hadde jo vært mareritt å fått stubber der liksom, selv om en kanske ikke får det etter dun? 🤷♀️ Anonymkode: f9ceb...cd0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Vil absolutt fraråde dere å fjerne ansiktshår med mindre dere er plaget med mørke skjemmende hår. Jeg begynte som dere å nappe og barbere mine lyse dun. Nå har jeg stiv skjeggvekst og må barbere meg hver dag. Anonymkode: 89b6e...400
Djungelvrål Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Har masse dun selv men orker ikke barbere. Tar bare dunene på overleppen iblant med en minitrimmer. Barberte ansiktet en gang i tenåra. Var konstant klam i fjeset og det føltes ekkelt. Fuktighet i lufta lander direkte på huden når ikke de små dunene er der og fanger den opp. Du får ikke stiv skjeggvekst av å barbere dun, det er fysisk umulig.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 20 minutter siden, SupaWoman skrev: Har masse dun selv men orker ikke barbere. Tar bare dunene på overleppen iblant med en minitrimmer. Barberte ansiktet en gang i tenåra. Var konstant klam i fjeset og det føltes ekkelt. Fuktighet i lufta lander direkte på huden når ikke de små dunene er der og fanger den opp. Du får ikke stiv skjeggvekst av å barbere dun, det er fysisk umulig. Hører du sier det og mange påstår det er en myte men det er jeg et levende eksempel på. Har skjeggstubber på og under haken nå hvor jeg hadde dun før jeg barberte meg for første gang. Har barbert meg hver dag i 20 år så jeg tør påstå jeg har vet hva som er mitt tilfelle😊 Anonymkode: 89b6e...400
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker said: Vil absolutt fraråde dere å fjerne ansiktshår med mindre dere er plaget med mørke skjemmende hår. Jeg begynte som dere å nappe og barbere mine lyse dun. Nå har jeg stiv skjeggvekst og må barbere meg hver dag. Anonymkode: 89b6e...400 Napping av hårvekst kan over tid medføre at hårsekkene ødelegges, så man ikke får hår fra dem lenger. Det stimulerer ikke hårveksten på noen måte. Anonymkode: 3a369...8cd
Djungelvrål Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hører du sier det og mange påstår det er en myte men det er jeg et levende eksempel på. Har skjeggstubber på og under haken nå hvor jeg hadde dun før jeg barberte meg for første gang. Har barbert meg hver dag i 20 år så jeg tør påstå jeg har vet hva som er mitt tilfelle😊 Anonymkode: 89b6e...400 Da har du utviklet skjegg med tiden, det ville nok skjedd uansett om du ikke barberte deg. Det er genene våre som styrer tykkelsen på hårene, barbering kan ikke forandre genetikken.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 6 minutter siden, SupaWoman skrev: Da har du utviklet skjegg med tiden, det ville nok skjedd uansett om du ikke barberte deg. Det er genene våre som styrer tykkelsen på hårene, barbering kan ikke forandre genetikken. I kinnene har jeg ikke barbert så der er det fremdeles bare dun, men haken som jeg nappet og har barbert er mye tykkere stivere hår, hvordan forklarer man det da? Anonymkode: 89b6e...400
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Jeg napper, da det er minst smertefullt og man unngår stubbene man får ved barbering. Jeg har heller ikke så mye hår som må fjernes, så nappingen går fort. Forøvrig har alle lyse dunhår i ansiktet, så de trenger man ikke å fjerne. De er mer synlige for en selv på nært hold i speilet, enn de er for andre. Jeg napper første og fremst de hårene som er litt mer brunlige, samt et par lyse hår som har en tendens til å bli spesielt lange. Anonymkode: cf9cd...f7c
Djungelvrål Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kinnene har jeg ikke barbert så der er det fremdeles bare dun, men haken som jeg nappet og har barbert er mye tykkere stivere hår, hvordan forklarer man det da? Anonymkode: 89b6e...400 Kvinner får oftest stivere hår på haka og over leppa. Jobbet mange år med eldre og aldri sett en kvinn med stive hår på kinnene. Ihvertfall ikke tett vekst som mange kvinner kan få på hake og overleppe.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kinnene har jeg ikke barbert så der er det fremdeles bare dun, men haken som jeg nappet og har barbert er mye tykkere stivere hår, hvordan forklarer man det da? Anonymkode: 89b6e...400 Hvor gammel er du? Det er dessverre vanlig at noen kvinner får mer hårvekst på haka og på overleppa (der barten er på en mann) med årene. Anonymkode: cf9cd...f7c
feebee Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 (endret) Jeg bruken en av de der billige fjærene som man bøyer og ruller over huden, så napper den ut hårene. Har brukt dette i mange år og har ikke fått kraftigere eller tykkere hårvekst av det. Den tar alt av dun og mindre hår, men har venner som ikke får den til å virke på kraftigere hårvekst. Funker fjell for meg. Edit: slik - https://www.amazon.co.uk/Facial-Remover-Epistick-Epilator-Epicare/dp/B00IE3H45O/ref=asc_df_B00IE3H45O/?tag=googshopuk-21&linkCode=df0&hvadid=310632494832&hvpos=1o1&hvnetw=g&hvrand=1236157425136395481&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9045353&hvtargid=pla-756643464472&psc=1 Endret 1. november 2019 av feebee
Djungelvrål Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 18 minutter siden, feebee skrev: Jeg bruken en av de der billige fjærene som man bøyer og ruller over huden, så napper den ut hårene. Har brukt dette i mange år og har ikke fått kraftigere eller tykkere hårvekst av det. Den tar alt av dun og mindre hår, men har venner som ikke får den til å virke på kraftigere hårvekst. Funker fjell for meg. Edit: slik - https://www.amazon.co.uk/Facial-Remover-Epistick-Epilator-Epicare/dp/B00IE3H45O/ref=asc_df_B00IE3H45O/?tag=googshopuk-21&linkCode=df0&hvadid=310632494832&hvpos=1o1&hvnetw=g&hvrand=1236157425136395481&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9045353&hvtargid=pla-756643464472&psc=1 Ååå, det høres så vondt ut!
feebee Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, SupaWoman said: Ååå, det høres så vondt ut! Man kjenner det jo men gjør mye mindre vondt enn andre alternativer jeg har prøvd
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #15 Skrevet 2. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Det er dessverre vanlig at noen kvinner får mer hårvekst på haka og på overleppa (der barten er på en mann) med årene. Anonymkode: cf9cd...f7c Jeg et 48 men har som sagt hatt kraftig hårvekst på og under haken etter at jeg barberte meg første gang da jeg var rundt 25. Har kun dun på overleppa og i kinna. Anonymkode: 89b6e...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå