AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Hei. Om er par dager får vi en kattunge. Vi har en kastrert hunnkatt på 3,5 år fra før. Vil gjerne ha tips til hvordan vi kan gjøre det best mulig for kattungen og pusen vi har har fra før. Tar i mot alle tips! Anonymkode: 1c929...1fe
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Kanskje du kan få noen tips her: 😸 Anonymkode: 07fff...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Og husk at eldstepus ikke blir glemt. De må få minst like mye oppmerksomhet som den nye kattungen ❤️🥰 Lykke til! Anonymkode: c58f5...d68 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Dere må ihvertfall være forberedt på at det kan ta lang tid før den voksne katten aksepterer "inntrengeren". Hos oss var det full fresing fra den voksne katten i rundt 1 år. Så lang tid tok det før hun sluttet å frese hver gang kattungen nærmet seg. Og dersom den voksne pusen freser mot den lille: Ikke en gang tenk på å straffe eller kjefte på den voksne pusen. Det er helt normalt at hun ikke liker å få territoriet sitt invadert av en ny katt. Dere vil gjøre situasjonen mye verre ved å kjefte/straffe. Vær også forberedt på at den voksne pusen kan "protestere" mot at dere slipper inn en ny katt ved at hun f.eks. begynner å markere/gjøre fra seg på uønskete steder. Stort sett går det seg til etter en stund. Men dere bør altså være forberedt på at det kan bli en tøff periode for begge kattene (og for dere). Anonymkode: 9d307...d23 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Kjenner jeg nesten gruer meg litt 😅 hi Anonymkode: 1c929...1fe
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Min erfaring er at det er lettere med kastrerte hannkatter og kattunger, enn med hunnkatter og kattunger. Vi har nå en kastrert hannkatt og er innimellom beredskapshjem for kattunger fra en lokal dyrevernorganisasjon. Har så langt gått veldig bra. Han er litt nysgjerrig, liker å ha noen å leke med og trekker seg unna når han er lei. Anonymkode: 21b7f...29e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Det kan jo gå veldig bra også. Ser du har hunnkatt. Har ikke så mye erfaring med hukatter. Vi har en hannkatt, snart 5 år. Fikk kattunge i starten av denne mnd (hukatt). Gamlepus var illsint i 2 dager. Freste til både kattungen og oss mennesker som bor her. Men plutselig ga han seg og nå lever de i harmoni. Leker, spiser sammen osv. Det hender han tusker henne litt bare for å vise hvem som er sjef, men det er jo normalt. Anonymkode: 14e99...3b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at det er lettere med kastrerte hannkatter og kattunger, enn med hunnkatter og kattunger. Vi har nå en kastrert hannkatt og er innimellom beredskapshjem for kattunger fra en lokal dyrevernorganisasjon. Har så langt gått veldig bra. Han er litt nysgjerrig, liker å ha noen å leke med og trekker seg unna når han er lei. Anonymkode: 21b7f...29e Dette. Hunkatter, enten de er kastrerte eller ikke, er stort sett mye mer opptatt av å forsvare territoriet sitt enn hannkatter. Det er ihvertfall min erfaring, og jeg har vært kattemamma for 7 katter. Ellers kan jeg anbefale deg å søke opp en tråd som var her på Kvinneguiden for noen år siden. Det var også om en kattunge og en voksen hunnkatt. Jeg husker at kattungen het (eller ble kalt for?) Bittelille. Anonymkode: 9d307...d23
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 Mens jeg introduserte en (godt) voksen hunnkatt for en hunnkattunge bare sekunder etter jeg kom inn døra med sistnevnte... Det var null problem, de var venner tvert. Alt er relativt. Forbered deg på at det kan bli vanskelig, og så blir du heller positivt overrasket dersom det går over all forventning. Kattene ØNSKER ikke å være stressa og sure i eget hjem, så de vil prøve å finne ut av situasjonen. Ta tiden til hjelp. Det vil som regel løse seg. Noen ganger tar det måneder, men så klikker det på plass til slutt. Det hører med til sjeldenhetene at noen katter aldri blir venner, men det er ikke normen. Anonymkode: c590f...e67
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 Det går veldig fint, heldigvis. Anonymkode: 1c929...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå