Gå til innhold

Vinterdress 11 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv hvor lite jeg liker det går vi nå mot vinter, og dermed er det tid for å finne frem varmere tøy til barna. Yngstemann sin dress fra i fjor passet ennå, men det gjorde ikke eldstemann sin. Derfor var vi i helgen rundt og så på hva som fantes rundt omkring. Jeg hadde selvsagt regnet med at han kun ville se på todelte dresser, men der tok jeg feil. Det viste seg at han helst ville ha en hel dress i år, og til min overraskelse fant han flere ulike modeller (vel og merke under det kulere navnet skidress) som var store nok til han, og også de som gikk høyere i størrelsene. Ettersom det ikke er helt nødvendig ennå kjøpte vi ikke noe, men det var veldig tydelig hva han ville ha.

Det jeg lurer på er om det er feil av meg å nekte han det. Mulig jeg er i overkant nervøs, men føler det for det meste er barnehagebarn som bruker disse, så frykter at han kan bli mobbet dersom han møter opp på skolen med hel dress som 6.klassing. Hva tenker dere?

Anonymkode: 45453...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser for meg at det er helt avhengig av hvor i landet du bor. På steder hvor heldress kan forbindes med "kule" aktiviteter slik som scooterkjøring osv har nok et annet syn på dette enn her i byen på sørvestlandet hvor dresser "hører barnehagen til". 

Dress er jo mer praktisk til mange aktiviteter!

Anonymkode: 3c313...6ab

Skrevet

Skjønner hva du mener. Min jente begynte med todelt da hun begynte på skolen, men i 3 klasse ville hun ha dress og jeg var mitt redd forvat hun kom til å ombestemme seg etterhvert. Men det er flere med dress på skolen. Hun synes det er enklere å dra på seg en dress.

Nå vet jeg ikke hvilken str du trenger, min er ganske liten. Men fikk tak i en didrikssondress på jollyroom.no. Veldig fornøyd med merke

Anonymkode: 8d5d4...b48

Skrevet

Syns han skal få dress hvis han ønsker seg det.

Mobbing/kommentarer får dere ta hvis det skulle dukke opp, og støtte gutten din i å gå med det han selv liker 😊

Anonymkode: 01d92...34e

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok nektet min sønn på 11 dress om han hadde ønsket det.

Anonymkode: 7cbd6...068

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at det er helt avhengig av hvor i landet du bor. På steder hvor heldress kan forbindes med "kule" aktiviteter slik som scooterkjøring osv har nok et annet syn på dette enn her i byen på sørvestlandet hvor dresser "hører barnehagen til". 

Dress er jo mer praktisk til mange aktiviteter!

Anonymkode: 3c313...6ab

Har mer inntrykket av at dressen hører mer til barnehage og småskole her. Lillebror gikk i 2. klasse i fjor, og da var det omtrent 50/50 om man hadde heldress eller todelt dress, men tror ikke jeg har sett mange over 4. klasse med heldress i området.

Anonymkode: 45453...77e

Skrevet

Kan han bli mobbet for det? Ja, det kan han. Men han kan også bli mobbet for å ha "feil" merke vanlig dress også. Eller feil farge. Eller feil sko. Eller på grunn av jobbene dere har. Eller fordi han er flink i matte. Eller dårlig i matte. Man kan bli mobbet for alt, men det betyr ikke at man skal unngå alt heller. Om gutten vil ha hel dress skal du ikke tenke på om hvis dersom han blir mobbet for det. Da er det bedre at han blir mobbet for noe han liker, enn at du skal tvinge på han noe han ikke liker, og at han skal bli mobbet for det. Trist men sant.

Eneste ulempe jeg ser er at dere isåfall bør kjøpe en jakke i tillegg. Ikke alltid så praktisk å ta på en hel dress.

Skrevet

Har ei jente på 8 år og hun bruker nå tynn dress på skolen, sånn parkdress, det er det flere som gjør i klassen. Men da hun var 6 og 7 år (1. og 2. klasse) da gikk hun på en annen skole og der var det nesten ingen som brukte dress og det ville ikke hun heller da. Men nå, på den nye skolen, så er det visst ok at man bruker dress, så vi har kjøpt vinterdress også. 

Anonymkode: 2bd1c...e8a

Skrevet

Min gutt går i 2 kl, og dette året var det ikke snakk om å ha dress nei.. Han ville ha todelt sett, og vinterhansker. Da ble det slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...