AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Som overskriften sier har jeg bestemt meg for å avslutte et deltidsstudie som genererer 15 studiepoeng. Studiet fikk jeg innvilget ifbm. en tidligere jobb, men pga. familiære årsaker kunne jeg ikke gå opp til eksamen. Har fått ny jobb nå og skal i utgangspunktet ta eksamen før jul. Det er så skamfullt å innrømme det, men jeg har mistet all motivasjon. Jeg klarer ikke lese til eksamen, har ingen motivasjon og det har ikke noe å si for jobben min om jeg fullfører eller ikke, men det er så flaut å avbryte. Har aldri avbrutt studier tidligere. Andre med lignende erfaring? Anonymkode: c9b49...c21 1
SoWhat? Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Måtte avbryte studier, og det kommer til å alltid plage meg på en måte. Jeg tenker derimot å begynne igjen med andre studier. Jeg råder absolutt alle til å gjennomføre. Det er også noe med det å gi opp. Det føles ikke ok, som et tap?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Gjennomfør. Man angrer stort sett på det man ikke gjennomfører. 15 stp er ikke allverden, sett inn ekstra gir og bare bli ferdig. Anonymkode: 134c4...c7c 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Ja, men jeg har ikke angret på å avslutte noe jeg ikke har bruk for uansett, men jeg har tatt flere utdanninger/grader. Da bruker jeg heller tid og ressurser på andre ting enn å ta fag jeg ikke kommer til å ha bruk for for å si det sånn. Anonymkode: 20d7c...5a7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Drit i det hvis du ikke er motivert. Søk jobb, finn din greie på en annen måte. Anonymkode: 9f3ea...998
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Om du har fått en god jobb, er det vel ingen grunn til å angre på at du sluttet på studiet. Det er MANGE som har mastergrad og som ikke får brukt utdanningen sin! Anonymkode: 72840...35c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Hvorfor er det så ille om du uansett ikke er avhengig av å klare det? Meld deg av eksamen. Over nyttår har du glemt hele greia. Anonymkode: 8211a...059
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Vet din nåværende arbeidsplass at du går på dette studiet og skal ta eksamen? Tror du de vil bry seg om det dersom du avbryter? Hvis de uansett ikke bryr seg, eller hvis dette kurset ikke er relevant for dem, så ville jeg bare meldt meg av eksamen. 15 studiepoeng er jo ingenting. Anonymkode: 495c8...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå