Gå til innhold

Har jeg valgt feil yrke, eller bare misfornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok  bachelor i vernepleie og var ferdig utdannet for noen år siden. Har hatt samme arbeidssted siden da med gode kollegaer og en grei pasientgruppe. Likevel kjenner jeg på en misnøye. Har jobbet 10 år med turnus, og dette er noe jeg er fryktelig lei av. Ikke fordi jeg misliker å jobbe helg eller helligdager, men fordi jeg ikke fungerer om kvelden, og aftenvakter spiser meg opp. Jeg har derfor vært på jakt etter dagjobb i nesten ett år, men det virker så og si umulig å få. Hver gang det dukker opp en dagstilling og jeg søker får jeg ikke intervju en gang, samt en mail om at ihvertfall over 40 stk også har søkt. Et alternativ hadde vært å jobbe frem til tidlig kveld (19,20), men dette tror jeg og er veldig vanskelig da det er faste tider for dag - og aftenvakter, og dermed ikke kan tilpasses, ei heller der jeg jobber nå. Jeg har også vært innom tanken om å søke jobb på skole, men jeg har null erfaring med barn og er helt ærlig ikke så glad i barn heller. Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg har valgt feil yrke. For å toppe det hele tar jeg en videreutdanning i håp om at dette skal åpne opp for flere dagjobber, men denne er veldig spesifikk og noe jeg tror mange tar. Så hva gjør jeg? I tillegg er jeg en introvert person og blir fort sliten av samtaler med både kollegaer og pasienter. Jeg er overhodet ikke en ledertype og er konfliktsky, så ulike former for lederstillinger er også uaktuelt. 

Jeg er åpen for forslag som ikke trenger å omhandle helsesektoren, men så var det jo lønnen da. Jeg sitter med hus og bil og er derfor avhengig av minst 80% stilling. Samtidig får jeg jo lavere lønn dersom jeg som vernepleier søker meg på jobber som ikke gir en slik lønn, eks post, butikk osv. 

Anonymkode: bcd44...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt, billigere bolig og mulighet for dagjobb. Let litt rundt på finn og se om det er noe som passer.

Forstår det slik du ikke har barn? Da ville jeg flyttet mens muligheten er der 👌

Anonymkode: aaa4f...692

Skrevet

NAV kan vel være en aktuell arbeidsplass for deg? Enig med den over, hvis du ikke har barn, så flytt mens du kan! Folk tror de er låst bare pga bolig, men den kan faktisk selges! Jeg kan snakke om å være låst, jeg har flere barn på skole, hus, mann osv. Skulle gjerne flyttet, hadde jeg vært ung og barnløs igjen så jeg kunne jobbet med noe annet. Men nå må jeg gjøre det beste ut av situasjonen min arbeidsmessig, ikke helt ulik din. Jeg personlig føler jeg har valgt litt feil, men prøver å få det til å fungere og sette pris det som er bra med jobben!

Anonymkode: 3d0a7...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...