Gå til innhold

Dere som ikke sier så mye i sosiale settinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere irritert på folk som snakker mye? Har lurt på dette, for jeg er selv den som alltid må fylle stillhet med prat fordi det er så fryktelig ubehagelig når samtalen stopper opp og ingen sier noe. Lar selvfølgelig andre prate dersom de tar ordet, men dersom ingen gjør det så stepper jeg inn. Er det irriterende?

Anonymkode: 3afc8...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen ganger. Det er ofte slitsomt og/eller uinteressant, og ofte er det et hinder for at andre skal få komme til i samtalen.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Skrevet

Hva er galt med litt stillhet? Det er ikke alle som synes det er plagsomt ett øyeblikk. Jeg synes det er slitsomt med folk som må prate hele tiden, bare for å unngå stillhet. Det blir fryktelig intenst.

Anonymkode: f7c49...69f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med litt stillhet? Det er ikke alle som synes det er plagsomt ett øyeblikk. Jeg synes det er slitsomt med folk som må prate hele tiden, bare for å unngå stillhet. Det blir fryktelig intenst.

Anonymkode: f7c49...69f

Enig

Noen av oss stille tar ofte ordet om det er stille en stund. 

Noen er alltid så raske med å fylle stillheten med uinteressant prat bare for å snakke. Vær heller opptatt av å la andre ta ordet før deg.

• Liker 3
Skrevet

Nå skal det sies at jeg snakker mye, men å begynne å snakke bare for å bryte stillheten det gjør jeg ikke. Det synes jeg er en uting, for som oftest er det totalt uinteressant det som kommer ut av kjeften av en person som ikke kan tåle litt stillhet.

Anonymkode: 490f1...aa0

• Liker 2
Skrevet

Du må ikke fylle alle stillheter... 🙂 Det kommer helt an på, er du flink å lytte? Bruker du tryggheten din til å aktivt invitere de som kanskje ikke tør så lett til å si noen ord? Er du deg selv når du prater, eller blir det bare en maske som går på autopilot?

Som oftest setter jeg pris på de som snakker lett, nettopp fordi da kan vi spille på hverandre, og de kan være et naturlig sikkerhetsnett. Og noen ganger er det jeg som redder de, ved at de har et enormt behov for å tømme seg og de vet at jeg er en som kan gi de mye oppmersomhet gjennom lytting, haha.

Anonymkode: 404e1...64b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...