AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg er invitert i selskap, feire ute på en restaurant med den som fyller og andre venner. Jeg kan aldri se for meg at maten blir betalt (kanskje jeg blir overraska, men tviler ekstremt mye), det blir nok mat på egent regning. Hva med gave? Ender opp på å måtte bruke 500kr, mot ellers å bruke 200kr om noen feirer hjemme. Gaven er allerede kjøpt, da jeg føler jeg må ta med gave i et selskap, men lurer litt på hvor folk generelt står i en slik situasjon 😅 Anonymkode: 1896b...57a
altflyter Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg tar ikke med gave når jeg må betale for maten 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Hadde det vært min bursdag hadde jeg ikke forventet gave, men det hadde aldri falt meg inn å komme uten gave i noen andres bursdag. Hvor gamle er dere? Det er jo du som spiser maten du betaler for, da er det jo greit å betale for den også. Anonymkode: 29bbe...3ab 4
kaleidoskop Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg hadde tatt med en liten gave. Men det hadde vært noe "enkelt" duftlys, en såpe eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært min bursdag hadde jeg ikke forventet gave, men det hadde aldri falt meg inn å komme uten gave i noen andres bursdag. Hvor gamle er dere? Det er jo du som spiser maten du betaler for, da er det jo greit å betale for den også. Anonymkode: 29bbe...3ab Tanken bak er mer om man selv inviterer, bruke penger og tid på å lage mat, kake, ol. Mens andre da tar den enkle og mye billigere veien med å invitere med ut på middag, og gjestene selv må betale for maten, inkl. gave. Ville bare høre hva folk tenker. Jeg skal ha med gave, for som du skriver hadde jeg aldri dukket opp i noe «selskap» uten, men man tenker jo litt på penger når man ikke har for mye å rutte med selv. Anonymkode: 1896b...57a 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tanken bak er mer om man selv inviterer, bruke penger og tid på å lage mat, kake, ol. Mens andre da tar den enkle og mye billigere veien med å invitere med ut på middag, og gjestene selv må betale for maten, inkl. gave. Ville bare høre hva folk tenker. Jeg skal ha med gave, for som du skriver hadde jeg aldri dukket opp i noe «selskap» uten, men man tenker jo litt på penger når man ikke har for mye å rutte med selv. Anonymkode: 1896b...57a Jeg ser den. Samtidig er det jo trist om bursdager er en slags byttehandel. Kake og kaffe mot gave. Men den som inviterer kan godt se an vennegjengen sin da, og evt skrive i invitasjonen at de ikke ønsker gave. Jeg hadde nok tatt med uansett. Anonymkode: 29bbe...3ab
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg var invitert i et stort selskap i helga. Med middag, kaker og velkomstdrink. Gave var en selvfølge. Men når en er invitert på en resturant og må betale for maten selv hadde jeg kanskje ikke tatt med gave. Jeg hadde aldri invitert 5 venninner for å feire bursdagen min ute, og de måtte betale selv. Anonymkode: 16f38...98d 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg hadde forventet at den som inviterte til å feire bursdagen sin ute, når gjestene selv betaler for mat, faktisk sier til de inviterte at de ikke skal ha med gave. Det er normal kotyme i min gjeng. Hvis bursdagsbarnet derimot betaler maten har man med gave. Så det er litt rart at den som inviterer ikke har vært tydelig mtp hvem som betaler for mat Anonymkode: 57dd1...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 hvis vi er ute og spiser har jeg kun tatt med gave hvis det er runde tall eller en veldig nær venn. Ellers betaler jeg for meg selv og tenker det er gave nok.. Anonymkode: 352b8...194
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 23 timer siden, altflyter skrev: Jeg tar ikke med gave når jeg må betale for maten Ikke jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #11 Skrevet 30. oktober 2019 De gangene jeg har vært vært invitert i bursdag som feires på restaurant, så har gjestene betalt egen mat/drikke, og jeg har tatt med en oppmerksomhet. Altså mindre/enklere/billigere gave enn hva jeg hadde gjort om bursdagen ble feiret hjemme hos noen. Anonymkode: 5a07e...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå