Gå til innhold

Tatt noen karrierevalg man angrer på?, har det ordnet seg med jobben/ studiet du ønsket senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er å ta valg i jobbsammenheng som man angrer på, men er det noen her som har tatt dårlige valg, men som senere kom på rett kjøl igjen karrieremessig? 

Anonymkode: 7fa67...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er midt i situasjonen nå. Dvs jeg angrer ikke på at jeg har byttet karrierevei, men jeg er usikker på om jeg får jobb fordi jeg har valgt litt smalt. Men jeg er optimist og håper det ordner seg. Jeg vil i alle fall ikke tilbake dit jeg var, så da må jeg bare kjøre all in.

Anonymkode: 8aa3b...0e7

Skrevet

Har tatt veldig mange dumme karrierevalg oppigjennom, ja. Om jeg er på rett kjøl vil tiden vise, tror aldri man kan vite det 100%. Å si noe annet ville være selvbedrag. 

Den viktigste lærdommen jeg sitter med er at målene forandrer seg etterhvert som man blir eldre ("The goal posts move"), og at fritidsinteresser bør holdes på fritiden. Forholdet til penger og status har også endret seg drastisk siden tenårene🙄.

Skrevet

Vel ja og tja. Ble sykepleier og angret veldig på valget. Så studerte jeg litt i hytt og og pine, jobbet litt her og der, som sekretær, kundebehandler, lærervikar, sykepleier etc. Har kanskje de siste årene følt at jeg har kommet inn på et spor igjen, jobber innen helse, men det er skjørt og skranglete. Føler stadig at gresset er grønnere på andre siden. Men har nå fått håp igjen. Får mest sannsynlig en stilling jeg gjerne vil ha. Og så har jeg store planer om en master etterhvert, jobbe enten mer spesialisert innen helse eller mer pedagogisk. 
Enig med knirke, at status og lønn har fått en annen betydning for meg med årene. Nå er jeg opptatt av å bruke den tittelen jeg faktisk har og vil ikke ha en dårligere betalt jobb enn jeg bør ha. Kunne ikke falt meg inn å ta en kundekonsulent jobb nå f eks. Og så har interesser og mål endret seg med tiden, og jeg har lært nye ting om meg selv. Føler jeg lærer noe hver eneste dag. Jeg prøver å være fornøyd med situasjonen og akseptere at jeg alltid vil ha mine tvil om det jeg gjør.

Anonymkode: 1c022...fbd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...