AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/kvinneorganisasjoner-venter-10-000-til-abortprotest-landet-rundt-1.1232336 Var når det var snakk om abort... Får en litt til å tenke... 10 000 som demostrerer er ikke lite heller Hvor er demostrasjonene mot alle voldshendelsene den siste f.eks? Hvorfor er ikke dette et viktig tema? Som norsk kvinne blir jeg nesten flau... At det går an å brenne for kun dette temaet. Eller når man vil se mest politisk korrekt ut. Kanskje dette ikke er en populær mening hos mange, men jeg begynner seriøst å lure på om det er noe galt. Anonymkode: c28c6...313 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Hjelp meg å forstå, jeg bare skjønner det ikke helt.. Anonymkode: c28c6...313 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Fordi det berører alle direkte og kan ha store konsekvenser for både enkeltmennesket og samfunnet. Anonymkode: 8bf9f...6d4 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Alle er enig i at vold ikke er greit, så det har ikke så mye hensikt å gå i tog for å understreke det. Abort er en smule mer kontroversielt. Anonymkode: b5e40...1a7 9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det berører alle direkte og kan ha store konsekvenser for både enkeltmennesket og samfunnet. Anonymkode: 8bf9f...6d4 Så dette er eneste saken som er verdt å kjempe for altså? Anonymkode: c28c6...313
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Nå er det jo ikke SÅ mange saker som kun berører kvinner som det er aktuelt å demonstrere mot da. Tenker du at kvinner skulle arrangert egne kvinne-demonstrasjoner for klimaet for eksempel...? Menn ikke tillatt? 😄 Anonymkode: bf34c...f4f 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ikke SÅ mange saker som kun berører kvinner som det er aktuelt å demonstrere mot da. Tenker du at kvinner skulle arrangert egne kvinne-demonstrasjoner for klimaet for eksempel...? Menn ikke tillatt? 😄 Anonymkode: bf34c...f4f Det er ikke en grnn for at menn og kvinner skal demonstrere for seg selv, nei. En kan stå sammen om en sak. Anonymkode: c28c6...313
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dette er eneste saken som er verdt å kjempe for altså? Anonymkode: c28c6...313 Nei? Nå har det seg også slik at kvinner er opptatt av og interesserer seg for forskjellige ting, og det betyr at man ikke kommer til å demonstrere mot det samme. Saker som får mye oppmerksomhet av kvinner sånn bredt over handler ofte om kvinners rettigheter.. det er da ikke så rart? Anonymkode: 8bf9f...6d4 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke en grnn for at menn og kvinner skal demonstrere for seg selv, nei. En kan stå sammen om en sak. Anonymkode: c28c6...313 Ja da lurer jeg på hva du egentlig vil med denne tråden. Er mange damer som demonstrerer mot mye forskjellig allerede i samme demonstrasjon som menn, så at kvinner ikke demonstrerer for noe annet enn seg selv er jo bare tull. Anonymkode: 8bf9f...6d4 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #10 Skrevet 29. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle er enig i at vold ikke er greit, så det har ikke så mye hensikt å gå i tog for å understreke det. Abort er en smule mer kontroversielt. Anonymkode: b5e40...1a7 Er alle enige om det altså? For det virker ikke slik etter hendelsene i Oslo sist helg med blind vold. Eller når demonstranter ødelagte den butikken nå nylig. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/ble-vitne-til-at-demonstranter-raserte-the-body-shop-1.14758635 Anonymkode: c28c6...313 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #11 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er alle enige om det altså? For det virker ikke slik etter hendelsene i Oslo sist helg med blind vold. Eller når demonstranter ødelagte den butikken nå nylig. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/ble-vitne-til-at-demonstranter-raserte-the-body-shop-1.14758635 Anonymkode: c28c6...313 Ok hva har det med stor mobilisering av kvinner å gjøre? Anonymkode: 8bf9f...6d4 4
Isambard Skrevet 29. oktober 2019 #12 Skrevet 29. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ikke SÅ mange saker som kun berører kvinner som det er aktuelt å demonstrere mot da. Tenker du at kvinner skulle arrangert egne kvinne-demonstrasjoner for klimaet for eksempel...? Menn ikke tillatt? 😄 Anonymkode: bf34c...f4f Kan ikke menn demonstrere for fri abort? 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det berører alle direkte og kan ha store konsekvenser for både enkeltmennesket og samfunnet. Anonymkode: 8bf9f...6d4 Abort generelt berører mange, ja. Den konkrete endringen i abortloven som folk krangler over berører veldig få og har praktisk talt ingen konsekvenser for samfunnet. Da kan man selvsagt spørre hva som er vitsen med å presse gjennom endringen. Det er nesten ren symbollpolitikk. Det handler om prinsipper og da blir folk engasjert. Folk vil ikke at det skal rokkes ved abortloven i det hele tatt, om det er aldri så liten endring. Det respekterer jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #13 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok hva har det med stor mobilisering av kvinner å gjøre? Anonymkode: 8bf9f...6d4 Jo si det... Bare lurte på hvorfor det var lite demonstrasjoner for dette. Det er jo et stort problem tydeligvis? JEg kan ikke huske å sett så mange slike saker i nyheten på så kort tid. Så hva i huleste foregår? Anonymkode: c28c6...313
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #14 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, Isambard skrev: Kan ikke menn demonstrere for fri abort? Abort generelt berører mange, ja. Den konkrete endringen i abortloven som folk krangler over berører veldig få og har praktisk talt ingen konsekvenser for samfunnet. Da kan man selvsagt spørre hva som er vitsen med å presse gjennom endringen. Det er nesten ren symbollpolitikk. Det handler om prinsipper og da blir folk engasjert. Folk vil ikke at det skal rokkes ved abortloven i det hele tatt, om det er aldri så liten endring. Det respekterer jeg. De konsekvensene jeg snakker om handler om at har man først åpna for en endring, så kommer det gjerne fler. Anonymkode: 8bf9f...6d4
Isambard Skrevet 29. oktober 2019 #15 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De konsekvensene jeg snakker om handler om at har man først åpna for en endring, så kommer det gjerne fler. Anonymkode: 8bf9f...6d4 Ser den.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #16 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo si det... Bare lurte på hvorfor det var lite demonstrasjoner for dette. Det er jo et stort problem tydeligvis? JEg kan ikke huske å sett så mange slike saker i nyheten på så kort tid. Så hva i huleste foregår? Anonymkode: c28c6...313 Nå skjedde dette på lørdag så at det ikke har vært masse demonstrasjoner over det er vel også fordi det er tre dager siden. Ellers har Tyrkia just nettopp invadert kurdiske områder i Syria, og det er derfor det er betent om den saken nå. Anonymkode: 8bf9f...6d4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #17 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo si det... Bare lurte på hvorfor det var lite demonstrasjoner for dette. Det er jo et stort problem tydeligvis? JEg kan ikke huske å sett så mange slike saker i nyheten på så kort tid. Så hva i huleste foregår? Anonymkode: c28c6...313 Det er menn som utøver volden, og kvinners ansvar å demonstrere mot den. Oppfattet... Anonymkode: b5e40...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #18 Skrevet 29. oktober 2019 Nei hvis dere ikke ser hva jeg mener, så er det vel bare å glemme denne tråden. Anonymkode: c28c6...313
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #19 Skrevet 29. oktober 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Som norsk kvinne blir jeg nesten flau... At det går an å brenne for kun dette temaet. Eller når man vil se mest politisk korrekt ut. Anonymkode: c28c6...313 Du må da gjerne arrangere et demonstrasjonstog, forutsatt at du får det godkjent av politiet. For underskriftskampanjer trenger du ikke polititillatelse. Sett i gang! Anonymkode: a1815...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #20 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er menn som utøver volden, og kvinners ansvar å demonstrere mot den. Oppfattet... Anonymkode: b5e40...1a7 Nei, det er mennesker som ikke har tilpasset seg våres kultur. Det er rett og slett rasisme mot norske. Å angripe etnisk norske bare fordi de er hvite, og disse menneskene tenker at det er greit å slenge ut med ''jævla potet'' ''norske hore'' osv. Men likevel er det tyst mot dette. bare se på sverige. Men ok. Det er et sårbart tema for mange, og jeg håper bare at man kan slutte å tenke at dette også er greit... For det er det ikke. Anonymkode: c28c6...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå