AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Først og fremst litt bakgrunnsinformasjon: For tiden jobber jeg i en bedrift uten utdanning, altså har jeg ikke mange krav å gå på. I tillegg har jeg her en lav stillingsprosent, til tross for at jeg jobber i gjennomsnitt 80%. Vi har fått nye ledere inn i denne bedriften, og den nye sjefen min har ikke innsyn i hvor mye jeg har jobbet tidligere. I sommer jobbet jeg utrolig mye, noe kjæresten min også gjorde, noe som gjorde at vi bestemte oss for å ta en lang ferie nå i vinter. Videre har mange ansatte gått av, noe som gjør at det krever mer av meg på jobb. Jeg har jobbet veldig mye i det siste, men fremover må jeg tre mer av. Den nye daglige lederen har nå blitt sur for at jeg tar meg noen dager fri framover. Dette er grunnet eksamener, en lengre reise og tre arrangement jeg skulle delta på. Kontrakten min tilsier jo at jeg såvidt skal jobbe der, noe som gjør at jeg kunne ha avslått å komme på jobb utover stillingsprosenten. Selvfølgelig setter jeg enormt stor pris på at jeg får tilbudt så mange vakter, og det virker som lederen er veldig fornøyd med meg, men likevel synes jeg det er urettferdig at han blir sur for at jeg tar noen dager fri. Dette er kanskje noe jeg bør legge på hylla? Dessverre så blir jeg fort irritert over dette, og føler meg urettferdig behandlet. Jeg har også sagt noe mer personlig til han tidligere, og jeg fant nylig ut at han har sagt dette videre. Dette var ikke veldig alvorlig for min del, men likevel synes jeg det er veldig lite profesjonelt. I tillegg snakker han nedlatende om andre ansatte fra andre utsalg og baksnakker/ lager drama. Han har kalt tidligere ledere og ansatte for dumme. Jeg har veldig lyst til å gi han boken: "Omringet av idioter", føler den kan være midt i blinken for han ... Dette er vel å forvente når jeg jobber i en bedrift uten utdanning, men jeg kjenner meg så provosert. Finnes det flere som har opplevd lignende? Bør jeg bare fortsette å oppføre meg ydmyk, eller skal jeg ta det opp med denne sjefen? Når jeg opplever noe urettferdig så blir jeg veldig irritert, derfor trenger jeg noen ord for å eventuelt få meg ned på bakkenivå. Anonymkode: a09d3...4d0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg hadde ikke orket å tatt den kampen der når det er snakk om en deltidsjobb. Anonymkode: a2397...50b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Vet det er vanskelig, men prøv å hold deg saklig. Bestemt, men likevel saklig. Om h*n blir sur fordi du tar noen dager fri spiller ingen rolle, for du har krav på ferie uansett, og særlig hvis du i realiteten har jobbet langt mer enn det kontrakten tilsier. At h*n ikke har oversikt over hva du har jobbet tidligere er et ledelsesproblem, ikke ditt, for det er leder som skal ha oversikt over hvor mye ansatte som h*n har personalansvar for har jobbet og hvor mange feriedager som gjenstår. Om dere ikke har et godt system for å føre timer/dager/fridager, så ville jeg uansett ha dokumentert dette i et regneark for egen del, slik at man har noe å slå i bordet med ved diskusjoner. Det eneste unntaket er hvis dere ikke allerede har avtalt avvikling av ferie og du f. eks. skal dra i neste uke. Det er arbeidsgiver som i grunnen har styringsrett, og det er derfor lurt å forsøke å planlegge å få godkjent så lang tid i forveien som mulig. Man bør heller ikke fortelle for personlige ting hvis man ikke helt vet hvor man har lederen. Unngå å dele for mye om deg selv i fremtiden. Uansett ville jeg nok søkt på nye jobber fremover, det at h*n baksnakker andre, og slenger skit om tidligere ledere og ansatte er ikke noe som kjennetegner en god leder. Anonymkode: 3349f...6d3 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Er du avhengig av å jobbe mer en stillingsprosenten din? Er det andre jobbmuligheter i området? Du bør tenke på hva du vil oppnå i situasjonen. Vil du beholde jobben, få flest mulig vakter og beholde sjefens velvilje, lønner det seg å ha han på godsiden. Det betyr ikke at du skal legge deg langflat. Men vær hyggelig, imøtekomme og saklig. Prøv å hold irritasjon for deg selv. Og for all del ikke del personlig informasjon. Lederen din virker ikke som en god leder, derfor må du være litt smart med tanke på hvor du vil ha han. Anonymkode: c76a8...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå