Gå til innhold

Hvordan si i fra til nabo om nabohunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem. Vi anskaffet oss valp for ikke lenge siden. Den kan virke litt usikker. Problemet er at nabohunden får løpe fritt og det hender at nabohunden derfor løper bak i vår hage og på resten av eiendommen vår. Dette har jeg egentlig ikke sett på som et problem tidligere, og jeg var ikke like mye ute tidligere som nå når vi har fått hund, så jeg har vel kanskje ikke lagt merke til hvor ofte den løp rundt. 

Valpen min kan virke usikker når denne hunden plutselig kommer løpende. Eierne roper av og til etter den, men det er ikke alltid den kommer tilbake likevel. Jeg vil gjerne sosialisere valpen min, men da i organiserte former. 

Hvordan sier jeg i fra til nabo? Vil ikke ha noe dårlig forhold, og de har jo sikkert trodd det var ok siden jeg ikke har sagt i fra tidligere. 

Anonymkode: a6d3f...dc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Nå som vi har fått valp så må dere ha deres hund på egen eiendom. I bånd eller bak gjerder, opp til dere. Det var greit før men ikke nå lenger'

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare si "hei, nabo! Vi har fått oss en liten hund som vi må oppdra til å gå godt sammen med folk og dyr, og vi ser at den blir veldig redd når din hund kommer springende. Kan du holde hunden din i bånd ute sånn at vi kan få jobbe med å gjøre valpen vår trygg og omgjengelig?"

• Liker 1
Skrevet

Bare si det som det er: Valpen syntes nabohunden er skummel og spør om dere ikke kan finne en løsning på problemet med at hunden kommer i full fart på deres eiendom. 

Skrevet

Kan du ikke spørre naboen om dere kan la hundene hilse, men at du vil at begge to skal være i bånd så dere kan ha litt kontroll? Vil tro at det er enklere og bedre for naboforholdet enn å plutselig stå på sitt. 

Skrevet

Eller du kan gjerde inn din hage, og si at du vil at din hund skal ha et trygt sted ute.

• Liker 1
Skrevet

Ikke bra i det hele tatt at naboen lar sin hund farte rundt på deres tomt,og at deres valp blir engstelig av det. Er bare så utrolig viktig at valpen får bygget opp et godt og trygt forhold til andre hunder. Det må vel gå an å ta en hyggelig prat med naboen og legge frem problemet,at dere ikke vil at deres hund skal komme og gå som den vil på deres tomt. Ganske frekt egentlig synes jeg,men det er jo best å ta opp problemet diplomatisk. Som hundeeier selv,kan det jo være at de forstår dette godt,bare du får tatt en prat med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...