Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er noe jeg ville passet til og som ville interessert meg veldig å jobbe med. Har jobbet som lærervikar og fått gode tilbakemeldinger. Jeg vet det er et tøft og krevende yrke, men jeg kjeder meg fort og trenger noe som holder meg gående.

Selv føler jeg det hadde vært en styrke å bli lærer nå som jeg er skikkelig voksen, og mine egne barn begynner å bli større, jeg føler meg tryggere på meg selv og vil gjerne være en stabil person for andre barn og deres foreldre. Det trengs mye varme og god omsorg i samfunnet vårt.

Hadde dere tenkt det er for gammelt? Er sterk faglig ellers.

Anonymkode: 4c919...40f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det være for gammelt? Det er da virkelig lærere som er mye eldre 🙂

Jeg syns det er helt glimrende at man utdanner seg eller/Og bytter jobb om man vil og kan, helt uavhengig av alder! Når du føler at du har kompetanse innen et felt, så gå for det! 

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke for gammelt! Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det hvert år noen lærerstudenter på din alder, og de er ofte mer reflekterte og har bedre studieteknikk enn studenter som kommer rett fra videregående. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er noe jeg ville passet til og som ville interessert meg veldig å jobbe med. Har jobbet som lærervikar og fått gode tilbakemeldinger. Jeg vet det er et tøft og krevende yrke, men jeg kjeder meg fort og trenger noe som holder meg gående.

Selv føler jeg det hadde vært en styrke å bli lærer nå som jeg er skikkelig voksen, og mine egne barn begynner å bli større, jeg føler meg tryggere på meg selv og vil gjerne være en stabil person for andre barn og deres foreldre. Det trengs mye varme og god omsorg i samfunnet vårt.

Hadde dere tenkt det er for gammelt? Er sterk faglig ellers.

Du er ikke for gammel :)  Hadde et par stk i mitt kull som var på din alder.

Anonymkode: 03cdc...25f

Skrevet

Ikke for gammel!

Mannen min skal søke PPU neste år, da han i en alder av 38 har funnet ut at det er lærer han vil bli. Han har to bachelorgrader og en mastergrad, (både kreative og vitenskaplige studier) og har fått smaken på undervisning etter å ha prøvd det gjennom yrket han nå har. 

Jeg er selv lærer, og støtter ham 100%, da læreryrket er helt fantastisk. 👍🏻

Anonymkode: b6777...d90

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du vil ha en stor fordel av alderen din. Jeg er selv voksen student og ser helt klart en styrke i det. 

Anonymkode: 92f66...e2a

Skrevet

Du er bare 38 og ikke 60. Absolutt ikke for gammel til å bli lærer. Kjør på 👍

• Liker 1
Skrevet

Så godt å høre, takk for alle svar😊

Tenker jeg har lyst til å jobbe på barneskole i utgangspunktet, samtidig som norskopplæring for innvandrere/innvandrerbarn også høres veldig spennende ut. Kanskje jeg kan finne en måte å kombinere det på. Ellers tror jeg kanskje det er en fordel å være eldre enn de foreldrene jeg treffer på barneskolen? I hvert fall ikke særlig mye yngre. Det er i hvert fall godt å kjenne at man blir mer robust med årene.

• Liker 1
Skrevet

I 7. klasse hadde jeg en vikar som drev og utdannet seg til å bli lærer. Han var en nesten 70 år gammel pensjonert politimann som ikke var klar for pensjonisttilværelsen. Han følte at han hadde mye igjen å tilby i arbeidslivet og fant ut at lærer var tingen da han ikke lenger fikk jobbe som politi på grunn av alder.

Han var den eneste som fikk klassen min til å oppføre seg som siviliserte mennesker. Han var ikke en supergod lærer, noe jeg tror handler om at det til tider var vanskelig å forstå det han sa da han hadde en ekstremt bred finnmarksdialekt og i tillegg snakket veldig fort, men han oste autoritet og visste å sette folk på plass på en god måte og til riktig tid.

Det er ikke for sent å bli lærer. Bare tenk på alle damene i 40-årene som blir yrkesfaglærer når kroppen ikke lenger orker å være sykepleier eller barnehagetante. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...