Gå til innhold

Er såå lei av sykdom i hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje uka med influensa/feber/hoste/snørr på 3-åringen i hus. Det er jo bhg barn, så faller seg forhåpentligvis naturlig. Han har ikke vært syk 3uker på rad, men dager imellom. Igår og idag var på'an igjen. Jeg blir så lei av å surre hjemme, tungt for min lille klump og også for mor. Jeg blir skikkelig grinete. Måtte bare få ut litt frustrasjon og HÅPER det er andre som kjenner seg igjen. 🙄🤞❣ Uten fremkomstmiddel som bil gjør ikke saken bedre. Andre som har syke barn hjemme om dagene? Er deg normalt med så enormt mye hoste/snørr og renning av øynene på de stakar små? 

Høres forfedelig klagete ut. Koselig til tider, men når deg blir så mye, blir man så trøtt!! 

Anonymkode: 2dc1b...8d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er tredje uke, kanskje dere skulle tatt en tur til legen og finne ut om det kanskje kan være bakterier som kan behandles med antibiotika?:) høres lenge ut, men det kan for all del være en virusinfeksjon som sitter i. Kjedelig, håper det går over snart!

Anonymkode: ed983...6b2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er tredje uke, kanskje dere skulle tatt en tur til legen og finne ut om det kanskje kan være bakterier som kan behandles med antibiotika?:) høres lenge ut, men det kan for all del være en virusinfeksjon som sitter i. Kjedelig, håper det går over snart!

Anonymkode: ed983...6b2

Ja, altså han har vært frisk imellomtiden, men så kom det tilbake igjen nå i helgen. Hadde han vært syk 3uker i strekk hadde jeg såklart vært hos legen for lengst. Allmenntilstanden er bra også. Bhg har mye smitte og snørrete nese sitter lenge i de små. Håper det er lenge til neste gang nå. 

• Liker 2
Skrevet

Barn i barnehage har jo stort sett snørrete nese fra høst til vår

Anonymkode: 57cd0...3ea

• Liker 1
Skrevet

Min startet i barnehage i høst, har hatt snørrete nese og hoste siden første uka, det er 6 uker siden nå. Men bortsett fra 2 dager hvor hun hadde feber har hun vært i barnehagen allikevel da allmenntilstanden har vært bra. De fleste barna i barnehagen hennes er mer eller mindre kronisk snørrete. Kjedelig, men det hører nok dessverre med. 

Anonymkode: 145b3...f0f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn i barnehage har jo stort sett snørrete nese fra høst til vår

Anonymkode: 57cd0...3ea

Ja men her er det hoste, litt øreverk og lett feber itillegg. Han styrer alikavrl og leker, men tungt å gå i bhg med det. Kan jo bare tenke seg selv. :)

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tredje uka med influensa/feber/hoste/snørr på 3-åringen i hus. Det er jo bhg barn, så faller seg forhåpentligvis naturlig. Han har ikke vært syk 3uker på rad, men dager imellom. Igår og idag var på'an igjen. Jeg blir så lei av å surre hjemme, tungt for min lille klump og også for mor. Jeg blir skikkelig grinete. Måtte bare få ut litt frustrasjon og HÅPER det er andre som kjenner seg igjen. 🙄🤞❣ Uten fremkomstmiddel som bil gjør ikke saken bedre. Andre som har syke barn hjemme om dagene? Er deg normalt med så enormt mye hoste/snørr og renning av øynene på de stakar små? 

Høres forfedelig klagete ut. Koselig til tider, men når deg blir så mye, blir man så trøtt!! 

Det mest allermerende med dette innlegget er at du har ett sykt barn og ikke har nevnt med ett ord at du har fått barnet undersøkt av lege. Dernest at du klager over mangel på bil. Hvilken forskjell gjør en bil, når barnet er sykt og trenger ro og hvile hjemme? Komme deg til lege gjør du enklest ved å få legekontoret til å rekvirere pasienttransport. 

Sesonginfluensa er for øvrig ikke rapportert kommet til Norge eller europa, pr. Dags dato. Så influensa har barnet neppe.

Når barnet er 3 år gammelt, så burde det være ferdig med "barnehagetilvenningsvirusene", dersom barnet ellers er friskt. Barnet ditt kan være alt fra alvorlig sykt til å ha en mer uskyldig jernmangel, og dermed være mer mottakelig for luftveisinfeksjoner. Dette kan bare en lege og ikke fremmede mennesker på nett, se på. 

En annen sak er at barn og voksen som lever og bor i bygninger med dårlig inneklima er langt mer utsatt for infeksjoner som forkjølelser m.m. Dette finner ikke leger ut av, fordi da må huset og ikke pasiente undersøkes. 

Anonymkode: 66010...495

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men her er det hoste, litt øreverk og lett feber itillegg. Han styrer alikavrl og leker, men tungt å gå i bhg med det. Kan jo bare tenke seg selv. :)

ts

Barn med øreverk skal til lege. Du kan ikke avgjøre om barnet ditt har en alvorligere øregangsbetennelse som kan gå over til langt mer alvorlig hjerneinfeksjon, eller øreverk av tett nese. 

Legg fra deg nettet, og kom deg til lege med barnet, noe du burde klare å tenke selv. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest allermerende med dette innlegget er at du har ett sykt barn og ikke har nevnt med ett ord at du har fått barnet undersøkt av lege. Dernest at du klager over mangel på bil. Hvilken forskjell gjør en bil, når barnet er sykt og trenger ro og hvile hjemme? Komme deg til lege gjør du enklest ved å få legekontoret til å rekvirere pasienttransport. 

Sesonginfluensa er for øvrig ikke rapportert kommet til Norge eller europa, pr. Dags dato. Så influensa har barnet neppe.

Når barnet er 3 år gammelt, så burde det være ferdig med "barnehagetilvenningsvirusene", dersom barnet ellers er friskt. Barnet ditt kan være alt fra alvorlig sykt til å ha en mer uskyldig jernmangel, og dermed være mer mottakelig for luftveisinfeksjoner. Dette kan bare en lege og ikke fremmede mennesker på nett, se på. 

En annen sak er at barn og voksen som lever og bor i bygninger med dårlig inneklima er langt mer utsatt for infeksjoner som forkjølelser m.m. Dette finner ikke leger ut av, fordi da må huset og ikke pasiente undersøkes. 

Det kan høres ut som du ikke har hatt småbarn i hus?

Det er ikke noe drastisk i det hele tatt. Det er mitt tredje barn, så akkurat dette har jeg vært igjennom flere ganger. En lege ville evt tatt en crp, blodprøve etc. De kan da ikke ta inn alle barn med høstens forkjølelse (som er HELT normalt) uten å spekulere i om det kan være alvorlig. Er allmenntilstanden fin, er det ingen grunn til bekymring alkurat for øyeblikket. Det var ikke av bekymring jeg startet tråden. Jeg veg megeg godt når jeg bør dra til legen med bafnet mitt. 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Drar dere alle til lege med et forkjølet barn, virkelig? Jeg jobber selv på sykehjem hvor jeg er mest i hjemmesykepleien, gir medisiner og har sykepleierutdanning i grunn. Jeg vet da når jeg bør dra til legen og når man kan avvente. Allmenntilstand er fin og barnet leker, men med lett feber sender jeg han ikke i bhg. 

• Liker 3
Skrevet

Vi er forkjøla stort sett fra september til mai. Med noen små opphold her og der. Og i mai slår allergisesongen inn på både meg og ungene. Så i det store og hele, så er vi tette og hoster hele året. Jeg er så lei at jeg ikke har ord rett og slett! Fjorårets barnehageår toppet seg helt med to unger som avlastet hverandre med å dra hjem smitte. Foreløpig i år, har vi bare hatt en runde, men den var lang og. Bank i bordet og kryss i taket sier jeg bare. Man blir ufattelig sliten og lei av å ha syke unger. 

Anonymkode: f49f6...193

Skrevet

Det er mye fordi folk sender syke barn i barnehagen. Nytter ikke å si ifra til enkelte foreldre at barnet trenger noen dager til hjemme, og så blir de irriterte når vi ringer midt på dagen istedenfor fordi poden har fått feber igjen. Er som en evig sirkel hvor ungene smitter hverandre. 

Anonymkode: 43b7f...28f

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er forkjøla stort sett fra september til mai. Med noen små opphold her og der. Og i mai slår allergisesongen inn på både meg og ungene. Så i det store og hele, så er vi tette og hoster hele året. Jeg er så lei at jeg ikke har ord rett og slett! Fjorårets barnehageår toppet seg helt med to unger som avlastet hverandre med å dra hjem smitte. Foreløpig i år, har vi bare hatt en runde, men den var lang og. Bank i bordet og kryss i taket sier jeg bare. Man blir ufattelig sliten og lei av å ha syke unger. 

Anonymkode: f49f6...193

Jaa, takk! Var det jeg ville høre😅 Ikke det at jeg du skal ha syke barn, men at vi er flere! Spesiellt på høsten har jeg syke barn. Og jeg blir så daff og doven selv av å bare gå hjemme, se at de små har vondter osv... 

Nå håper jeg det er lenge til neste gang! 🤞🤞 

Ts

Skrevet

Jeg vil ikke lære deg noe om du ikke vil, samtidig tror jeg det er viktig å ikke la basilisker gå i sirkler. 

Her i huset er det to barnehagebarn. Med ett de setter sine små føtter innenfor hjemme her, er det rett på badet. Ta av alle bhg. klær, gå på do, vask hender og ansikt. Finn rene klær, så kan de leke mens jeg gjør ferdig middag. 
    Jeg vil ikke ha andre barns basilusker i teppene, oppi sofaen, på barnerommet eller i sengene om barna kryper oppi der for å leke. Hvert eneste plagg skal av først. Klesvask blir det uansett i løpet av en uke.

Ingen av oss er syke, bytter håndkle 2 ganger i uken, de deler ikke vaskeklut. 

Det er to år siden vi alle var syke her. Hadde heller ikke bil og tok offentlig transport flere mil hver retning. Jeg var skikkelig syk.  Fikk bronkitt og bihulebetennelse på toppen. Var en måned jeg ikke vil oppleve igjen. 

Anonymkode: 52b8f...9ea

• Liker 2
Skrevet

Denne tida og småbarn kan være et sant mareritt.

Anonymkode: 53fb7...e2e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tida og småbarn kan være et sant mareritt.

Enig! Men hvorfor er det ei over som er så drastisk og skriver at barnet mitt kan være alvorlig sykt, eller mangler jerni kroppen? Både mine to søstre og brødre har barn, som også får igjennom det jeg går gjennom. Tunge, late dager. Dagen starter kl 07.00 og siden er vi inne. Dagen blir ufattelig lang. Ts

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke lære deg noe om du ikke vil, samtidig tror jeg det er viktig å ikke la basilisker gå i sirkler. 

Her i huset er det to barnehagebarn. Med ett de setter sine små føtter innenfor hjemme her, er det rett på badet. Ta av alle bhg. klær, gå på do, vask hender og ansikt. Finn rene klær, så kan de leke mens jeg gjør ferdig middag. 
    Jeg vil ikke ha andre barns basilusker i teppene, oppi sofaen, på barnerommet eller i sengene om barna kryper oppi der for å leke. Hvert eneste plagg skal av først. Klesvask blir det uansett i løpet av en uke.

Ingen av oss er syke, bytter håndkle 2 ganger i uken, de deler ikke vaskeklut. 

Det er to år siden vi alle var syke her. Hadde heller ikke bil og tok offentlig transport flere mil hver retning. Jeg var skikkelig syk.  Fikk bronkitt og bihulebetennelse på toppen. Var en måned jeg ikke vil oppleve igjen. 

Anonymkode: 52b8f...9ea

Jeg er veldig enig. Bytter også klær når barnet kommer hjem fra bhg. Jeg syntes det er ekkelt med andres basselusker, de legger seg på skitne gulv osv..;)

Vi spiser sunn mat og er renslige. Så jeg antar at han har lekt tett innpå andre syke barn. Da er det gjort.. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ville bedt om antibiotika for evt øreverk. Kan være han ikke blir kvitt det

Skrevet

Vi har hatt omgangssyke i tre uker nå. 🤢

Alle fire i familien har hatt det etter hverandre (med noen få dagers pause), og i opp til fem dager hver...treåringen kastet opp ni ganger på fem timer den ene dagen. Jeg er helt utslitt. 😵

Anonymkode: d8f69...4a4

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Men hvorfor er det ei over som er så drastisk og skriver at barnet mitt kan være alvorlig sykt, eller mangler jerni kroppen? Både mine to søstre og brødre har barn, som også får igjennom det jeg går gjennom. Tunge, late dager. Dagen starter kl 07.00 og siden er vi inne. Dagen blir ufattelig lang. Ts

Fordi det er alltid noen....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...