Gå til innhold

Drivhus inne og vekstlys.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha en drivhushylle inne, og trenger vekstlys. Jeg har lest litt rundt på nettet, og noen sier at lys for drivhus fra biltema funker like fint som vekstlys med forskjellige farger. 

Har noen noe erfaringer og tips å komme med?

Anonymkode: a6b0f...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hylle med plantelys i fra IKEA. Har ikke prøvd noe annet så kan egentlig ikke sammenligne. Det er ikke forskjellige lys i den, det er hvitt, ganske skarpt lys. 

Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg har en hylle med plantelys i fra IKEA. Har ikke prøvd noe annet så kan egentlig ikke sammenligne. Det er ikke forskjellige lys i den, det er hvitt, ganske skarpt lys. 

Det er vel noe lignende plantelys fra biltema er. Skal jo innrømme at jeg sådde uten plantelys, men kun sollys i kjøkkenvinduet. Og gladpakk. Resultatet ble flotte store urter, men nå skal jeg lage noe greier i hjørnet i stua med drivhus ca 120 høyt og innendørs fontene:) jeg tror det kan bli moro. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noe lignende plantelys fra biltema er. Skal jo innrømme at jeg sådde uten plantelys, men kun sollys i kjøkkenvinduet. Og gladpakk. Resultatet ble flotte store urter, men nå skal jeg lage noe greier i hjørnet i stua med drivhus ca 120 høyt og innendørs fontene:) jeg tror det kan bli moro. 

Ja det hørtes spennende ut! 😊

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja det hørtes spennende ut! 😊

Blir nok det, utrolig avslappende å holde på med slikt 😍

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir nok det, utrolig avslappende å holde på med slikt 😍

Ble inspirert til å hente den plantehyllen min fra boden igjen nå 😉

Hva skal du dyrke? 

Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ble inspirert til å hente den plantehyllen min fra boden igjen nå 😉

Hva skal du dyrke? 

Jeg tenkte å så noen urter, helst basilikum og persille, for det bruker jeg mest. Men jeg har krydder fra utenlandsk butikk liggende, hvor jeg har greid å dyrke frem spisskummen og koriander, samt nigellafrø spirer:) det er jo hele frø man kjøper og bruker i mat, men det funker faktisk fint til såing :)

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å så noen urter, helst basilikum og persille, for det bruker jeg mest. Men jeg har krydder fra utenlandsk butikk liggende, hvor jeg har greid å dyrke frem spisskummen og koriander, samt nigellafrø spirer:) det er jo hele frø man kjøper og bruker i mat, men det funker faktisk fint til såing :)

Basilikum og persille blir det her også! Og noe mer 😊

Lykke til med prosjektet!

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Basilikum og persille blir det her også! Og noe mer 😊

Lykke til med prosjektet!

Kult😁 lykke til du også! Dette blir spennende :)

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke drivhus inne, drivhus er for økt varme, og det har man jo inne...

Anonymkode: d6537...b13

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke drivhus inne, drivhus er for økt varme, og det har man jo inne...

Anonymkode: d6537...b13

Sant nok, trenger kun en hylle eller et sted å plassere lampa. Men nå har jeg et fint drivhus som passer inne, så hvorfor ikke ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...