AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Gutt 6 og jente 9. Begge er like flinke til å starte, men yngste havner ofte i offerrollen, mens eldste ofte får kjeft pga. språkbruk og en påtatt oppdragerrolle som selvsagt ikke er populært. I dag skal yngste ha dyttet i eldste som stod på en krakk, og eldste begynner med en forferdelig og nedlatende kjefting. Om det skjedde noe først vet jeg ikke, men det var "bitchy" kjeftingen som ble tatt tak i. Og sånn går dagene. Eldste kan egentlig være veldig kjekk og grei, men får aldri noe slikt tilbake av yngste. Noen som har gode tips til håndtering? Anonymkode: 5a540...c8c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Ta snakker du til den eldste om språkbruk og den yngste om oppførsel. Her er det hu på 3 som stadig starter krangling med hu på 6. Jeg gjentar og gjentar hva hu på 6 kan gjøre for å få minste til å slutte. Hu minste får tilsnakk, forklaringer og kjeft ettersom. Har en til på 10 som aldri krangler med søstrene sine som prøver å megle, men de to minste er håpløse. Noen ganger får de fikse opp i det selv. De sladrer på hverandre og da får de spørmålet? Hvordan skal dere slutte å krangle eller hvordan løser dere dette? I noen tilfeller ordner det seg. Jeg er ikke for å blande meg inn hele tiden. De må faktisk kunne lære p fikse sine egne problemer også. Anonymkode: b5d67...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå