Gå til innhold

Hvordan isolere soverommet for lyder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 1 år gammel. Siden han ble født har han alltid sovet i sprinkelsengen sin..men i rommet vårt. Vi hadde bestemt at den dagen han fyller 1 år gammel flytter vi sengen hans til hans rom. Og vi gikk etter planen vår og flyttet han for noen dager siden. Det har gått helt fint. Han sover bra. Vi har på babycall hele natten. 

Men nå har vi et problem. Rommet hans er rett foran kjøkkenet. Der er åpen planløsning. Kjøkkenet har ingen dør som vi kan lukke.  Han blir forstyrret hvis jeg jobber i kjøkkenet når han dupper om dagen. Finnes det noe løsning for dette? Jeg så en lyddempende greie på ikea...vet ikke om noe sånt kan hjelpe? 

https://www.ikea.com/no/no/p/oddlaug-lyddempende-plate-gra-00427366/

Anonymkode: 5a9ad...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva plages den lille av da? Slike lydabsorbenter reduserer etterklang i et rom, de demper ikke lyd. 

Det som kanskje hjelper er å bytte dør til en massiv trefyllingsdør istedetfor de billigste papp-dørene hus ofte blir levert med. Ellers blir det å gå litt mer drastisk til verks, med å sette opp rom-i-rom-løsning, der man lager nye vegger innafor eksisterende vegger på barnerommet. Lager man f.eks en ny vegg med gips, 98mm stender med rockwool og gips igjen vil du få bedret de akustiske egenskapene betraktelig. 

Skrevet

Er dette en moderne bolig med balansert ventilasjon? Da vil jo det uansett være en luftespalte i døren, eller?

Anonymkode: 57378...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...