Gå til innhold

Slitt med depresjon ganske lenge, er 23år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er 23 år gammel gutt, jobber som snekker, og sliter den del med depresjon, har vært hos lege en del ganger for å få fri for å prøve å ordne opp i hodet mitt. Har ikke sagt til sjefen min at jeg sliter psykisk og er nå blitt kalt inn til møte med han hvor han vil snakke om mitt «relativt store sykefravær», men vet ikke om jeg vil si at jeg sliter med depresjon. Sånn jeg ser det for meg vil han bare si at alle har det tungt til tider og at det bare er å skjerpe seg og ta seg sammen. 
What to doo? 😕

Anonymkode: 8782f...339

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er 23 år gammel gutt, jobber som snekker, og sliter den del med depresjon, har vært hos lege en del ganger for å få fri for å prøve å ordne opp i hodet mitt. Har ikke sagt til sjefen min at jeg sliter psykisk og er nå blitt kalt inn til møte med han hvor han vil snakke om mitt «relativt store sykefravær», men vet ikke om jeg vil si at jeg sliter med depresjon. Sånn jeg ser det for meg vil han bare si at alle har det tungt til tider og at det bare er å skjerpe seg og ta seg sammen. 
What to doo? 😕

"Jeg er syk, jeg går i behandling og får god hjelp men dette er noe som kommer til å ta tid." (unngå å si psykisk syk, dersom du mener det kan forverre situasjonen).

Anonymkode: c6bf2...2c9

• Liker 1
Skrevet

Vet du hvorfor du sliter psykisk? 

Anonymkode: 832dd...2fc

Skrevet

Hvilket svar har du fått hos legen de gangene du har vært der? Har du fortalt legen hva du sliter med? Har du fått henvisning videre til psykolog? 

Jeg tror det er viktig at du får legen med på laget her. Få time hos legen og forklar alt over, det med at sjefen har kalt deg inn til møte osv. Er det mulig for deg å få noen bekreftelse fra legen på at du har vært syk og vil kunne trenge tilrettelegging fremover?