Gå til innhold

Hund som biter og slikker på potene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? eller kan det være et eller annet som er galt og burde sjekkes?

Anonymkode: 9e047...18b

Skrevet

Det kan være allergi. Få det sjekket hos dyrlege 

Anonymkode: 8f537...ebd

Skrevet

Kanskje det er noe som klør eller gjør vondt? Reagerer hunden om du klemmer på potene? Min storpuddel slikker seg hvis jeg klipper han kort på potene. Måtte en gang ha «lampeskjem» på han fordi han slikket så huden ble sår.

Anonymkode: e45da...3fa

Skrevet

Nå er saltesesongen begynt. Litt sprekker i potene og salt, det klør og svir.  Vi har lagt oss til vanen å vaske potene når vi komme inn.   Vill e prøvd det først, særlig hvis det er noe hunden begynte med nylig. 

Anonymkode: 63385...0c3

Skrevet

Kan være tegn på atopi/allergi- eller annen hudsykdom. Kontakt veterinær .

Anonymkode: 34e91...8be

Skrevet

Hos valper er det gjerne tegn på stress. Både negativt og positivt stress. Så jeg hadde fokusert på avledning, samt vasket potene etter hver tur i tilfelle det er salt eller grus. I tillegg klippet hår mellom tredeputene, det kan være noe som irriterer.

Anonymkode: 833a2...497

Skrevet

Vår har slitt med det tidvis. Er ofte noe rusk som har satt seg fast som vi ikke har fått tørket av skikkelig etter å ha vært ute. Vasker da potene med medisinsk grønnsåpe, renser så sårt område (rødlig og hovent) med en desinfiserende foam og påfører en steroidkrem vi fikk utskrevet av veterinær. Da går det bort veldig raskt.

• Liker 1
Skrevet

Som regel er det stress. Samme som når hunden jager halen sin.

Noen ganger er det allergi

Greit med sjekk hos veterinær uansett

Anonymkode: 31964...8f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...