Gå til innhold

institusjon barn/ungdom: "3-7, 4-7 -livet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg litt om livet på institusjon? Tenker ikke på det faglige men hvordan man "lever" der. Er man på jobb når man går å legger seg? Du sover der, men har du med sengetøy? Når legger du deg? Kan man gjøre korte ærend, type bankbesøk, når man er på jobb? Hva er innafor/uttafor i en slik jobb med tanke på private greier (snakke i telefonen med venner). Skjønner? Er HELT grønn, kan INGENTING om et slikt liv men vil gjerne høre for å se om dette er noe for meg.

Sist men ikke minst: ville du anbefalt privat institusjon eller offentlig institusjon? Hvor er lønna best?

Anonymkode: 02535...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men for å finne ut om dette er noe for deg så lurer du på om du får lov å snakke på telefonen og gjøre private ærend i arbeidstiden? 😂 

Altså, man er på jobb på akkurat samme måte som man er i en hvilken som helst annen jobb. Private ærender og telefonsamtaler må da legges til pausen, som ofte er en time i løpet av dagen. Og ja, man er på jobb selv om man sover, det er derfor man må sove der. 
Lønna er oftest best i private institusjoner.

Anonymkode: d4754...8aa

• Liker 1
Skrevet

Du er på jobb når du legger deg, mellom 00:00 og 06:00 får du betalt for annenhvertime og skal ha overtid om du må vekkes. Jeg hadde med eget sengetøy, fordi det gjorde at jeg sov bedre. Hadde liksom litt hjemme på jobb. Ellers er det vanligvis dyner/puter og sengetøy tilgjengelig. Vi la oss rundt 23:00, alt ettersom om det er ro på huset, og nattevakt sier det er OK. Så står du opp igjen mellom 07:00 og 08:00, litt avhengig av ungdommene og skoletilbud.
Når du er på jobb er du på jobb, det er likevel sånn at det er mulig å ta en tur på kontoret for å ta en rask telefon, eller gjøre private ærender i noen grad avogtil, når det ikke går ut over andre arbeidsoppgaver.

Lønnen og betingelsene er best i statlig barnevern, 2 døgn på, 7 av x2, så 3 døgn på helg. Men det er dessverre få statlige institusjoner som har denne turnusen lenger.
Hadde satt meg nøye inn i forsikringsvilkår og tariffavtaler om jeg skulle jobbet medlever i det private.

Anonymkode: 18584...bfc

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er på jobb når du legger deg, mellom 00:00 og 06:00 får du betalt for annenhvertime og skal ha overtid om du må vekkes. Jeg hadde med eget sengetøy, fordi det gjorde at jeg sov bedre. Hadde liksom litt hjemme på jobb. Ellers er det vanligvis dyner/puter og sengetøy tilgjengelig. Vi la oss rundt 23:00, alt ettersom om det er ro på huset, og nattevakt sier det er OK. Så står du opp igjen mellom 07:00 og 08:00, litt avhengig av ungdommene og skoletilbud.
Når du er på jobb er du på jobb, det er likevel sånn at det er mulig å ta en tur på kontoret for å ta en rask telefon, eller gjøre private ærender i noen grad avogtil, når det ikke går ut over andre arbeidsoppgaver.

Lønnen og betingelsene er best i statlig barnevern, 2 døgn på, 7 av x2, så 3 døgn på helg. Men det er dessverre få statlige institusjoner som har denne turnusen lenger.
Hadde satt meg nøye inn i forsikringsvilkår og tariffavtaler om jeg skulle jobbet medlever i det private.

Istemmer denne! Hvis det absolutt er medlever du vil gå, hadde jeg aldri turt å jobbe privat kommersielt (noe annet er privat ideelt, det kunne jeg vurdert). Da med tanke på pensjon, lønn, manglende helligdagstillegg, antall jobbedøgn per måned, medlevertillegg m.m.... send meg gjerne pm ved flere spørsmål :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men for å finne ut om dette er noe for deg så lurer du på om du får lov å snakke på telefonen og gjøre private ærend i arbeidstiden? 😂 

Altså, man er på jobb på akkurat samme måte som man er i en hvilken som helst annen jobb. Private ærender og telefonsamtaler må da legges til pausen, som ofte er en time i løpet av dagen. Og ja, man er på jobb selv om man sover, det er derfor man må sove der. 
Lønna er oftest best i private institusjoner.

Anonymkode: d4754...8aa

Jeg spør fordi det er barn involvert og fordi jeg ikke kjenner til denne måten å jobbe på. Jeg er selvsagt ikke en person som renner avsted på private ærend i arbeidstiden.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, utrolig nyttig å få vite litt mer 🙂

Skrevet

Det er som regel ikke noe problem å ta en kort telefonsamtale i ny og ne. Og man får 1-2 timer per døgn i egentid, da kan du jo fint ordne ærender om du ikke får gjort det i friperioden eller skravle i telefonen. Jeg pleier å sove de 1-2 timene i døgnet fordi jeg som regel da er ganske sliten. Har alltid med meg sengetøy, håndklær, toalettsaker osv. Spiser alle måltidene der. Teamet mitt har blitt min ekstra familie, vi jobber og bor så tett at det bare blir sånn. Har knyttet veldig sterke bånd til de. 

Jeg er på jobb selv når jeg sover, fra 00-08. Blir vekket om nettene om det er noen situasjoner, men som regel får jeg sove natten gjennom. Der jeg jobber nå så har jeg eget rom og eget bad, men der jeg jobbet før var det felles bad for alle ansatte i den korridoren. Det var litt stress, bedre med eget bad. 

Anonymkode: 73b48...cdc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...